Dacia a fost depăşită pe piaţa internă de Volkswagen şi Ford. Luna ianuarie cea mai proastă din ultimii 20 de ani. Dacă îmi spuneai aşa ceva acum doi ani te credeam nebun.
Dar s-a întâmplat. Încă mi se pare incredibil, chiar şi acum la câteva ore după ce ştirea a ajuns pe toate site-urile importante. În luna ianuarie a anului 2010, 201 modele Dacia au fost înmatriculate în România . Volkswagen se află pe primul loc, cu 453 iar Ford pe doi cu 259. Să facem o comparaţie cu aceeaşi lună, dar din 2008: 8059, 5389 şi 3375 de unităţi.
Cum s-a ajuns de la peste 8000 de maşini în 2008 la 201? Avem mai multe cauze. În primul rând criza economică. Este clar că în asemenea timpuri dificile, maşinile low-cost sunt primele lovite la vânzări. Creditul tot mai puţin accesibil şi preţurile în scădere ale maşinilor second hand au afectat direct vânzările maşinilor noi ieftine.
Taxa de primă înmatriculare pentru maşinile cu motoare mai mici de 2 litri şi euro 4 a intrat în vigoare şi cum clienţii mai au 3 luni la dispoziţie, aşteaptă să vadă ce se poate schimba. Asta înseamnă că s-au vândut mai mult de 201 exemplare inmatriculate. Dacia spune că vorbim de 800 de maşini livrate, iar asta înseamnă 20% din piaţă.
De aici şi avantajul celor de la Volkswagen, care s-au pregătit temeinic şi au acum o gamă aproape completă de Euro 5.
De asemenea, oamenii au aşteptat pentru demararea programului Rabla, din luna februarie, mulţi clienţi preferând să amâne achiziţionarea unei maşini. Fabrice Cambolive, director comercial Renault Dacia a adus în discuţie şi factorul vreme. Cu atâta zapadă în jur, cine mai are chef de cumpărat o maşină nouă? Şi aşa e.
Pentru Dacia exportul reprezintă un adevărat colac de salvare. Dar ce fac importatorii? Probabil se vor rezuma la doar câţiva dealeri şi restul vor intra în conservare. Şi cum toate merg perfect, la Dacia se pregăteşte o grevă. Superb. Dar despre asta într-un alt episod.
Oricum, cifrele rămân şi nu sunt deloc plăcute. Cât va mai dura criza în domeniul auto? Eu cred că încă vom mai asista la scăderi ale maşinilor vândute comparativ cu lunile anului trecut. Şi asta pe tot parcursul anului. Pentru că nu am făcut încă Poc.
Şi din păcate pentru cumpărător, am trecut şi de perioada reducerilor de preţ. Urmează perioada luptei pentru supravieţuire şi a reducerilor de costuri. Care se vor vedea în produsele oferite şi serviciile aferente.
PROMOTOR
Si un of de-al meu...Suzuki nici macar nu intra in calcule
