0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Anvelopele (de iarna) prevazute cu tinte sunt interzise prin lege in Romania.
DESPRE CAUCIUCURI DE IARNĂ, CAUCIUCURI CU ŢINTE ŞI ALTE MATERIALE de iarnă: 27-11-2007 Austria (minim o pereche de cauciucuri de iarnă MS, M+S sau M&S pentru vehicule mai mari de 3,5t, adâncimea profilului min. 5mm), Belgia (adâncimea profilului min. 1.6 mm, este interzisă folosirea cauciucurilor cu ţinte), Bosnia-Herţegovina (cauciucuri de iarnă MS, M+S sau M&S, cu o adâncime a profilului de min. 4 mm şi purtând simbolul fulg de nea + lopată şi sac cu 20-50 kg nisip pentru toate vehiculele de transport marfă şi călători), Croaţia (minim 2 cauciucuri de iarnă M+S cu profil de min. 4 mm + lopată, sunt interzise cauciucurile cu ţinte), Cehia (este interzisă folosirea cauciucurilor cu ţinte), Estonia (cauciucurile cu ţinte pot fi folosite între 01.10-01.05), Finlanda ( cauciucuri de iarnă obligatorii pentru vehicule sub 3,5t si opţională pentru vehicule mai mari de 3,5t, adâncimea profilului min. 1.6 mm), Franţa (cauciucurile cu ţinte sunt acceptate pentru vehicule mai mici de 3,5t), Germania (în funcţie de vreme şi semnele rutiere - cauciucuri de iarnă şi lanţuri, lopată, târnăcop, bară/cablu de tracţiune), Ungaria (este interzisă folosirea cauciucurilor cu ţinte), Italia (numai unde exista marcaje specifice), Letonia (cauciucurile de iarnă sunt obligatorii între 01.12-01.03 numai pentru vehiculele mai mici de 3,5t, ca alternativă se pot folosi cauciucuri cu ţinte, acestea fiind însă interzise în perioada 01.03-01.10), Lituania (între 10.04-01.11 este interzisă folosirea cauciucurilor cu ţinte; cauciucurile de vară sunt interzise pentru vehiculele mai mari de 3,5 t între 10.11-01.04; adâncimea min. a profilului este pentru M2-2mm şi 3mm între 10.11-01.04, pentru M3-2mm , N2 şi N3-1mm, remorci de categoria O3 şi O4-1mm), Mongolia ( se recomandă lopată, bară tractoare, cablu oţelit, vinci şi cauciucuri cu ţinte), Norvegia (folosirea cauciucurilor de iarnă nu este obligatorie, dar dacă se folosesc adâncimea min. a profilului este de 5mm; cauciucurile cu ţinte sunt interzise de la Paşti până la 31.10; vehiculele care au cauciucuri cu ţinte plătesc taxă pentru a intra în Oslo, Trondheim şi Bergen), Polonia (este interzisă folosirea cauciucurilor cu ţinte), România (în funcţie de vreme şi indicaţiile Comandamentului Central de iarnă se impune folosirea cauciucurilor de iarnă, a lanţurilor, lopeţii şi materialelor antiderapante; adâncimea min. a profilului 2mm) , Rusia (folosirea lanţurilor, a cauciucurilor de iarnă şi a altor materiale este lăsată la decizia şoferului, se recomandă totuşi utilizarea acestora în zona Munţilor Urali), Slovenia (cauciucuri de iarnă M+S, cu adâncimea profilului de min. 4mm + lopată, este interzisă folosirea cauciucurilor cu ţinte), Suedia (folosirea cauciucurilor cu ţinte este permisă între 01.10-30.04), Elveţia (cauciucurile cu ţinte sunt permise pentru vehiculele mai mari de 3,5 t între 01.11-30.04). (Sursa: “Winter Equipment – Survey of legislation on the use of snow chains and winter tyers”, studiu IRU) .
E adevarat ca aluneca, dar sunt mult mai eficiente si pe gheata decat cele de vara/allSeason. Exista teste care demonstreaza asta