Autor Subiect: P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina  (Citit de 926 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vanderkeb

P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina
« : 04.Mar.2022, 10:20:39 a.m. »
Salut,

Masina este o Suzuki Grand Vitara din 2008, benzina 2.0, AT, cu GPL
O am de un an, am luat-o la 190.000km, a mers ok pentru 2 luni, ii facusem revizia (ulei motor si cutie, filtre) plus verificati de rutina la GTC auto,  apoi am inceput sa aud batai la motor (in sarcina dar si pe loc) in ture pe la 2500-3500rpm.
Cei de la GTC mi-au spus ca bat tachetii, ca nu se regleaza pentru ca sunt hidraulici si ca nu se baga pt ca au mai schimbat tachetii ( pe o alta masina similara ) si bataia a revenit dupa 15.000-20.000km, asa ca m-au trimis la suzuki.
Mecanicul meu de suflet nu a vrut sa se bage la masina asta pt motiv ca nu are cale si cunostintele necesare asa ca am mers la DAB auto serv.

Sinptomele la momentul asta erau:
- detonatii puternice (batai motor) in ture pe la 2500-3500rpm pe loc dar si mai ales in mers
- consum benzina 16% in Bucuresti, 11,5% afara
- din cand in cand mai apareau erori in bord, la drum lung, dupa 2h de condus cu 90km/h pe DN-urile patriei
              - P0171 - System too lean Bank 1
              - P0420 - Catalyst system efficiency below threshold

Am fost la DAB Auto service (n-o sa mai calc pe acolo cat oi trai) si dupa 3 luni si 15.000ron zgomotul era doar un pic estompat (cu cuvintele lor) si imi propuneau sa mai schimbam chiuloasa si axele ca probabil au joc si deaia se aud bataile alea, dar nu sunt siguri asa ca sa nu am asteptari  :inteligent:. DAB Auto service m-a facturat pe unele lucrari pe care nu le-a executat, a luat banii pe bujii noi insa mi-a montat unele mai uzate decat ce aveam eu pe masina..s-au laudat ca au verificat vibrochenul si rulmentii de la biele insa baia de ulei si tot ansamblul de se da jos sa ajungi la ea inca e cu garniturile si masticul din fabrica..nu ma mai enervez ca am trecut peste  :notlst: si fac tensiune ..

Simptomele la momentul asta erau neschimbate, aceleasi erori sporadice, acelasi consum, la ITP noxele ieseau bine doar cand motorul era rece (in prima jumatate de ora de functionare in stationare)

Acum, zilele astea am adunat 2 mecanici in care am eu incredere, ei au venit la pachet cu un strungar de la NRG auto si eu dat jos chiulasa, axele, distributia si au gasit urmatoarele:
- distributia pusa voit cu un decalaj de un dinte (cineva a marcat fulia de la vibrochen cu vopsea pe pozitia respectiva desi fulia are un marcaj de aliniere din fabrica..diferenta a fost apreciata ochiometric ca fiind de un dinte la distrubutie - posibil un fel de avans fortat mecanic)
- distanta prea mica (0.015mm la rece) intre axe si pastilele termice pe evacuare 
- senzorul de detonatie curs/topit
- o bobina coapta

Bun, senzorul de detonatie a fost inlocuit, bobina la fel, culbutorii reglati, distributia pusa din nou la punct (la DAB a fost schimbata distributia).
Din pacate, masina se comporta foarte ciudat acum:

-- erori:
-P0340 ECM (camshaft position sensor)
-P1703 TCM (CAN invalid Data from other ECU)
-C1091 ABS (CAN invalid Data from ECM)
-B1556 AC (Engine speed data Malfunction)

-- simptome
- detonatiile / bataile la motor au disparul aproape in totalitate (avand in vedere ca CMP este ignorat/eronat nici nu ma astept sa mearga totul rotund acum
- nu mai porneste la sfert ci are o intarziere la pornire de 1-2 secunde timp in care dai la demaror
- merge 1-2 secunde ok apoi turometrul este tras la 0
- la relanti se simte ca si cand ar merge in 3 pistoane (aleatoriu)
- masina se tureaza foarte greu, viteza de deplasare mica (parca ar fi in ceva mod de avarie si te lasa cat sa mergi pana la service)


am schimbat CMP senzorul de axa - aceeasi problema (l-am returnat) si l-am pus din nou pe cel vechi, fiind in stare buna
am verificat tensiunile pe mufa CMP si sunt in parametrii din carte ( GND-> pin 2 = 5v, GND -> 3 = 12.6V ) , bateria avand 12,7V intre borne
am verificat continuitatea cablajul de la CMP la ECM si nu sunt intreruperi vizibile sau detectabile cu multimetrul

Acum nu stim ce sa-i mai facem, poate are nevoie de o resetare, calibrare, ceva.. nu stiu. O fi ECM-ul de vina ? ..m-as mira
Am nevoie de sfaturile voastre, va rog.

multumesc anticipat
 

Offline vanderkeb

Re: P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina
« Răspuns #1 : 08.Mar.2022, 03:51:26 p.m. »
hai ca rezolvarea a fost "simpla": lantul de la vibrochen era pus invers (cu susul in jos)..desi respecta semnele (culorile zalelor) date de autodata si manualul de service. 
 

Offline NicNic

Re: P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina
« Răspuns #2 : 08.Mar.2022, 11:44:15 p.m. »
Foarte interesanta povestea.
Tare-s curios cat va fi consumul de acum incolo.

Apoi, kilometri multi si fara "batai".
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ntire2000

Re: P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina
« Răspuns #3 : 09.Mar.2022, 12:39:14 a.m. »
hai ca rezolvarea a fost "simpla": lantul de la vibrochen era pus invers (cu susul in jos)..desi respecta semnele (culorile zalelor) date de autodata si manualul de service.
Un singur lucru nu-l pricep, daca respecta semnele si manualul de service de unde s-a dedus faptul ca a fost pus invers?

Masina este o Suzuki Grand Vitara din 2008, benzina 2.0, AT, cu GPL
O am de un an, am luat-o la 190.000km, a mers ok pentru 2 luni, ii facusem revizia (ulei motor si cutie, filtre) plus verificati de rutina la GTC auto,  apoi am inceput sa aud batai la motor (in sarcina dar si pe loc) in ture pe la 2500-3500rpm.
...... si dupa 3 luni si 15.000 ron zgomotul era doar un pic estompat ....
Deci într-o masina de 14 ani si valoare de 7-8000 de euro tu ai mai bagat înca 3000 + nervii si stresul?
La banii aia .....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline vanderkeb

Re: P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina
« Răspuns #4 : 09.Mar.2022, 10:32:05 a.m. »
Citat
Un singur lucru nu-l pricep, daca respecta semnele si manualul de service de unde s-a dedus faptul ca a fost pus invers?
Lantul este impartit de marcaje in doua jumanati inegale (diferenta de o za)..daca pui la intinzator jumatatea mai lunga totul vine la semn, dar daca te iei dupa marcajele de pe lant (al meu trebuie sa fie original suzuki, instalat la DAB auto) si le pui ca in carte ai 50% sanse sa fie pe dos..

Citat
Deci într-o masina de 14 ani si valoare de 7-8000 de euro tu ai mai bagat înca 3000 + nervii si stresul?
La banii aia .....

am luat-o cu 6500euro apoi a venit devizul de 3000euro de la DAB ...si aici am stat si m-am gandit.. sa o vand cu 3000euro ca defecta (sa pierd 3500) sau sa o repar pe alti 3000euro.
Am preferat sa platesc suplimentar dar sa stiu ca am o masina de 14 ani pusa la punct decat sa o iau de la capat cu alta masina veche de 14 ani.

Faptul ca DAB auto serv au fost neseriosi si hoti e ceva ce nu puteam sa concep inainte de a o duce la ei.. ceilalti nu ma primeau in service.
Reparatia finala (si probabil singura de care era nevoie de la bun inceput) m-a costat 600euro

Total cheltuiti cu masina asta: 10000euro insa satisfactia ca acum am o masina buna e peste banii astia
« Ultima Modificare: 09.Mar.2022, 10:50:06 a.m. de vanderkeb »
 
The following users thanked this post: ntire2000, NicNic

Offline vanderkeb

Re: P0340 dupa reglaj tacheti GV 2 din 2008 2L benzina
« Răspuns #5 : 11.Mai.2022, 11:37:56 a.m. »
Hai ca imi merge din ce in ce mai prost..

Am facut 250km in Bucuresti dupa reparatie si mi-a consumat 20 la suta..nu a curs gram de antigel si nici ulei nu manca.
Am luat rulota la o iesire scurta aici in sud (130km dus intors), fara dealuri si dificultati, masina parea ca merge minunat, consumul parea destul de mic insa cand am ajuns acasa am vazut picaturi de antigel sub masina din spatele motorului pe langa peretele anti foc, iar cand am desfacut vasul de expansiune si busonul de antigel de la radiator mi-a picat fata..ulei in antigel si spuma. La joja de ulei nu e spuma. Uleiul pare curat. 500ml ulei a mancat dar nu a scos fum..doar ca au ajuns in antigel (probabil pe la garnitura de chiulasa)

Am vorbit cu mecanicul meu care a lucrat la ea sa verificam sambata ce s-a stricat..dar tare mi-e ca habar nu are sa o faca cum trebuie si toc iar bani aiurea (cu toata garantia pe care mi-a dat-o).

Imi puteti da contactul unui mecanic bun aici in Bucuresti sa am certitudinea ca o duc la cineva care cunoaste bine motorul ?