Autor Subiect: Noul motor M15A  (Citit de 4017 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Noul motor M15A
« : 06.Oct.2009, 06:51:46 p.m. »
Noul motor M15A de pe SX4 are 112 CP/6000rpm si 145 Nm / 4400rpm . Am observat compresia de 10:1 in loc de 9.5:1 cat am eu pe Swiftul meu 1.5. Stie cineva care sunt diferentele intre motoare si daca se poate face conversia intre M15A (2007 ) la noul M15A?
PS. Am observat pe forumul de la SX4 ceva informatii, dar poate apare ceva nou. Faptul ca e compresia diferita inseamna ca motoarele difera fizic, nu este numai softul schimbat.
« Ultima Modificare: 06.Oct.2009, 06:57:19 p.m. de lucian107416 »
Swift 1.5 GS
 

Offline miocrl

Re: Noul motor M15A
« Răspuns #1 : 06.Oct.2009, 09:34:03 p.m. »
cum putem testa ca difera fizic si motorul si nu numai UCE si softul?

Offline deconectat

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 762
  • Gen: Bărbat
  • Membru cu logan
Re: Noul motor M15A
« Răspuns #2 : 06.Oct.2009, 10:19:14 p.m. »
Faptul ca e compresia diferita inseamna ca motoarele difera fizic, nu este numai softul schimbat.
Adica cel mai probabil e chiuloasa un pic mai subtire.
42 is not an anwser, it's an error code. the universe is saying 'Error 42: meaning to universe not found'
http://deconectat.wordpress.com/
 

PTR

  • Vizitator
Re: Noul motor M15A
« Răspuns #3 : 06.Oct.2009, 10:31:57 p.m. »
 Motorul M15A s-a gasit si pe Ignis Sport in versiunea de putere de aproximativ 112 cp, numai ca pe Ignis avea raport de compresie 11:1 care era obtinut cu pistoane mai bombate (daca am retinut bine) si avea si galeria de evacuarea cu un fel de serpisori 4-1 ,nu cum e acum.
 Cand a fost trecut pe Swift-ul actual a fost modificat la compresie 9.5:1 si galeria actuala, la fel cum a fost modificat si motorul M16A cand a fost trecut de pe Swift Sport pe SX4. Pe langa modificarile fizice mai mult ca sigur si programarea ECU e diferita. La motoarele cu VVT se poate modifica din ECU si compresia dinamica care in general e diferita de compresia statica.
 Cei de la rsrs.jp au o garnitura de chiulasa mai subtire care creste raportul de compresie cu aproximativ 0.3, dar calculat cu tot cu manopera nu prea cred ca merita raportat la plusul de cuplu/putere.
 

Offline BXXENL

Re: Noul motor M15A
« Răspuns #4 : 07.Oct.2009, 01:55:55 a.m. »
Ceva modificari si la pistoane (cursa, alezaj, ceva?) sau doar din garnitura au scos 10:1? Mi-ar placea si mie pe SX4 cei 12 cai in plus.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Re: Noul motor M15A
« Răspuns #5 : 07.Oct.2009, 08:48:57 a.m. »
Cursa si alezajul sunt aceleasi: 78 x 78 mm. Nu cred ca e garnitura, pentru ca asta trebuie sa fie foarte fiabila, dar aici e vorba de parerea mea NEdocumentata.
Swift 1.5 GS
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Noul motor M15A
« Răspuns #6 : 07.Oct.2009, 12:31:49 p.m. »
Nope, asta nou trage mai mult aer, care se comprima mai tare. De aici mai mult oxigen, deci arderi mai complete. E ceva modificat la el (am vazut unul la showroom,  dar nu mai tin minte ce, oricum parca ceva legat de priza aerului).
Asta-i tot.
SX4 1.5 SE
 

Offline BXXENL

Re: Noul motor M15A
« Răspuns #7 : 07.Oct.2009, 02:46:43 p.m. »
Ceva ceva tot i-au facut ei de i-a crescut raportul de compresie. Poate mai pe seara trag o fuga pe la suzuky sa arunc un ochi sub capota sa vad si eu admisia asta noua.
  • SX4 1.5
Alex
 

PTR

  • Vizitator
Re: Noul motor M15A
« Răspuns #8 : 07.Oct.2009, 03:18:49 p.m. »
 Garnitura de chiulasa este o solutie aftermarket oferita de rsrs.jp care sunt destul de specializati pe tuning swift.
 In aceeasi capacitate cilindrica nu are cum sa intre mai mult aer decat cu un compresor sau cu o turbina, iar temperatura nu influenteaza asa mult performantele...
 La aceeasi capacitate cilindrica, obtinuta din acelasi alezaj si cursa, raportul de compresie poate fi marit prin folosirea altor pistoane sau din chiulasa.
 Puterea este calculata in functie de cuplu si turatie, pentru a mari puterea trebuie marita una din ele.
 Cuplul mai poate fi marit si prin alta galerie de admisie cu galeriile mai lungi.
 

Offline BXXENL

Re: Noul motor M15A
« Răspuns #9 : 07.Oct.2009, 04:34:26 p.m. »
Deci or fi pistoanele mai bombate +admisie noua si remapare?
  • SX4 1.5
Alex