Autor Subiect: Probleme racire swift 2002  (Citit de 1944 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline bulytzah

Probleme racire swift 2002
« : 10.Mar.2021, 04:30:24 p.m. »
Buna ziua

As dori sa va impartasesc o problema aparuta la swift 2002 motor 1l 125k km de anul trecuta oct 2019.
In luna noiembrie aveam de facut ITP -ul la masina si am vrut  sa fie in regula, mai ales ca masina o coduce sotia servici - casa (mai avem o a2a masina). In respectiva luna am ales sa schimb si distributia deoarece avea mai bine de 5 ani ( chiar daca nu aveam km  facuti, dar era imbatranita). Am schimbat distributia si am ales sa schimb ptr prima oara si pompa de apa. Totul schimbat, ITP-ul trecut ajungem in luna Noiembrie si incepe sa fiarba motorul.
Octombrie schimbat distributie si pompa apa, in Noiembrie termostatul (precizez ca nu intotdeauna fierbea motorul si NU pierdea lichid stand pe loc) in continuare fierbe motorul, in Decembrie am schimbat radiatorul, in continuare fierbe motorul.
Ajungem in anul 2020 Ianuarie hai sa schimbam garnitura de chiuloasa. Schimbat si rectificat chiuloasa motorul fierbe (ciupita f putin nu necesita sau nu ar fi fost problema de acolo) in continuare doar ca acum se aude si zgomot ca de palete de plastic care se lovesc si incepe sa curga antigel de lasa dara pe toata soseaua.
Februarie 2020 hai sa vedem cu radiatorul de habitaclu care nu era ud pe jos dar sa il anulam si sa verificam daca mai fierbe. Plecat Ploiesti - Baicoi (60km ) facut dus intors nici o problema. Ajuns acasa a doua zi hai sa o iau eu la serviciu sa vad daca mai sunt probleme Ploiesti - Brazi (10km) cand am ajuns in parcarea firmei acelasi zgomot la motor si antigel pe dedesubtul masinii. La intoarce aceiasi 10 km pana acasa de 2 ori a fiert motorul si oprit. (stau cu antigel si apa in porbagaj de zici ca fac contrabanda). Am ajuns la concluzia ca nu e nici radiatorul de habitaclu care in continuare era anulat.

De cand a inceput sa fiarba motorul paiii de cand am schimbat popa si distributia. Azi in Martie am dat pompa de apa jos, totul e ok si a "fost bine pusa" asa cum spune service-ul.

Chiar nu mai stiu ce sa mai verificam si ce sa mai schimbam. Au ramas decat furtunele care o sa le schimbam dar nu stiu daca sunt de la ele pentru ca au fost verificate.

In tot acest timp masina a avut antigel completat tot timpul si a fost verificat inainte fiecarei plecari. Atasat si cateva poze  de cand cu problema.

Rog sfaturi sau care ar mai fi problema si de unde zgomotul care il am la motor acum cand imi fierbe motorul (inainte fierbea si dadea afara  dar nu se auzea zgomot la motor, zgomotul a aparut dupa ce am schimbat garnitura de chiuloasa). Zgomotul de plastic / metal apare doar cand da afara apa.

PS. La "inceputuri" cand nu schimbasem decat distributia si pompa si termostatul, cand dadeam drumul la aerul conditionat sau la caldura se auzea o bolboroseala, dar doar cand dadeam drumul la AC / caldura.



 

Offline Laurentiu

Re: Probleme racire swift 2002
« Răspuns #1 : 10.Mar.2021, 08:11:31 p.m. »
1. Octombrie schimbat distributie si pompa apa, in Noiembrie termostatul (precizez ca nu intotdeauna fierbea motorul si NU pierdea lichid stand pe loc) in continuare fierbe motorul
2. Ajungem in anul 2020 Ianuarie hai sa schimbam garnitura de chiuloasa.  ... motorul fierbe ... in continuare doar ca acum se aude si zgomot ca de palete de plastic care se lovesc si incepe sa curga antigel de lasa dara pe toata soseaua.
3. Februarie 2020 ... Plecat Ploiesti - Baicoi (60km ) facut dus intors nici o problema.
4. a doua zi ... Ploiesti - Brazi (10km) cand am ajuns in parcarea firmei acelasi zgomot la motor si antigel pe dedesubtul masinii. La intoarce aceiasi 10 km pana acasa de 2 ori a fiert motorul si oprit.
5. in Martie am dat pompa de apa jos, totul e ok si a "fost bine pusa" asa cum spune service-ul.
6. care ar mai fi problema si de unde zgomotul care il am la motor acum cand imi fierbe motorul (inainte fierbea si dadea afara  dar nu se auzea zgomot la motor, zgomotul a aparut dupa ce am schimbat garnitura de chiuloasa). Zgomotul de plastic / metal apare doar cand da afara apa.
7. PS. La "inceputuri" cand nu schimbasem decat distributia si pompa si termostatul, cand dadeam drumul la aerul conditionat sau la caldura se auzea o bolboroseala, dar doar cand dadeam drumul la AC / caldura.
1. In Noiembrie cind ai schimbat termostatul, i-ai verificat functionarea sau ai mers pe principiul ca daca e nou e si bun? Ai verificat daca furtunul de jos de la radiator este rece sau cald?
2. Banuiesc ca termostatul face figuri (in anumite momente se blocheaza pe pozitia inchis) - racirea motorului se face doar pe circuitul mic iar la inlocuirea radiatorului, ''meseriasii'' nu au prins ventilatorul ca lumea in suporturi. Ventilatorul ti-a spart radiatorul nou.
3. Fiind frig afara si mergind cu viteza in exterior, ai asigurat o racire buna motorului.
4. Distanta scurta, mers mai mult cu viteza redusa, cred ca si cald afara, temperatura a crescut in circuit. Daca si motorul s-a oprit, ai avut lipsa de lichid in instalatie si puteai cala motorul.
5. Pompa a fost bine pusa insa ai verificat daca turbina (paletii) este blocata pe ax? Daca axul se roteste antrenat de fulie dar turbina sta, circulatia apei nu se mai face si daca mai ai si termostatul blocat pe inchis ... doar abur iese din motor cam imediat dupa pornire.
6. Eu banuiesc termostatul si pompa de apa. Uite, cind ai timp fa o verificare: scoate lichidul din instalatie, cupleaza-ti radiatorul din interior, demonteaza termostatul, roteste robinetul din cabina pe caldura maxima, scoate busonul de umplere al radiatorului, cupleaza un furtun cu apa curenta in stutul de evacuare apa din radiator si da drumul la apa. La inceput cu presiune redusa pina se umple radiatorul si incepe sa curga apa pe la gura de umplere. Asa iti dai seama daca circuitul de racire nu este infundat.
7. Bolboroseala era din cauza aerului in caloriferul din interior. Cind s-a facut schimbul de antigel, robinetul caloriferului cred ca a fost inchis si nu s-a facut o aerisire corecta. Cind mai faci inlocuire de antigel, la umplerea instalatiei, tine masina cu botul ridicat.

In primul rind, verifica termostatul ca e mai usor, inlocuieste radiatorul nou care acum e spart cu cel scos de pe masina si achizitioneaza si monteaza corect un electroventilator pentru radiatorul de racire.  Dupa asta, mai vorbim.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme racire swift 2002
« Răspuns #2 : 10.Mar.2021, 09:33:00 p.m. »
Inca o intrebare: dupa ce ai scos radiatorul din circuit, conductele au fost astupate cu cite un do sau ai facut legatura intre ele prin intermediul unei tevi?

P.S. Leaga si furtunele la radiatorul de caldura pe linga celelalte lucrari ce le-am amintit in mesajul de mai sus. Mai stii care e turul si care e returul?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline bulytzah

Re: Probleme racire swift 2002
« Răspuns #3 : 10.Mar.2021, 10:13:38 p.m. »
Salut Laurentiu
1.  Cand am schimbat termostatul, da a fost verificat si pornea si electroventilatorul atat in mers cat si stat pornit in parcare
2. Nu cred ca a spart radiatorul nu am pete sau scurgeri ori nu am inteles eu prin "spart radiatorul"
3. Nu stiu cu cat a mers pe dn1 pana la Baicoi  dar eu stiu sigur ca am mers cu 100 pe dn1 cand m-am dus la munca si tocmai in parcare a fiert motorul. Ps februarie chiar daca a fost caldut +0 gr totusi nu a fost canicula.
4. Lipsa de antigel nu a avut niciodata am cred ca 5l de antigel prin porbagaj si 10l de apa. A fost verificat nivelul cat si la capacul radiatorului la fiecare plecare, iar cum a fiert am lasat sa se raceasca si am completat
5. Nu ma pricep la mecanica, iar unde ma duc cu ea in service este ruda de familie si nu face "prostii" ca sa ma manance de bani sau alte interpretari. Chiar azi a fost data jos a doua oara si a verificat o pozrle cu pompa sunt de azi. Am sa intreb daca a verificat si palele daca sunt blocate pe ax
6. O sa il rog sa imi faca si mie testul recomandat de tine.
7. Nu am stiut ca trebuie inclinata masina ptr completare/aerisire. Va spun sincer unde nu stiu nu ma bag si sunt de parere ca fie care trebuie sa fie bun in domeniul lui nu sa devina un NEA de aceea am si cerut pareri/sfaturi
8. Sunt 2 furtune tur retur. 1 furtun mutat din tur motor tot in retur motor, iar cel de al doile tur cu retur radiatorul de caldura.

Multumesc de sprijinul acordat si mai astept pareri sau sfaturi.

 

Offline Laurentiu

Re: Probleme racire swift 2002
« Răspuns #4 : 11.Mar.2021, 09:38:40 a.m. »
1. pornea si electroventilatorul atat in mers cat si stat pornit in parcare
2. Nu cred ca a spart radiatorul...
3. Nu stiu cu cat a mers pe dn1 pana la Baicoi  dar eu stiu sigur ca am mers cu 100 pe dn1 cand m-am dus la munca si tocmai in parcare a fiert motorul.
4. Lipsa de antigel nu a avut niciodata ...
5. in service este ruda de familie si nu face "prostii" ...
6.  Chiar azi a fost data jos a doua oara si a verificat o pozrle cu pompa sunt de azi.
7. Nu am stiut ca trebuie inclinata masina ptr completare/aerisire.
8. Sunt 2 furtune tur retur. 1 furtun mutat din tur motor tot in retur motor, iar cel de al doile tur cu retur radiatorul de caldura.
1. E bine de verificat si electrocupla ventilatorului. Posibil citeodata sa se blocheze si sa nu porneasca ventilatorul cind e necesar, poate sa aibe contactele oxidate sau un contact electric imperfect. Scoate papucii din sonda, curata contactele cu shmirghel, stringe putin papucii electrici cu un patent si pulverizeaza pe ei niste WD40.

2. Poti vedea daca ai paleti rupti ori ciobiti la ventilator sau daca ai lovituri in celulele radiatorului. Iti trebuie o lanterna si urmarit intreg panoul radiatorului din partea ventilatorului. Din ce ai povestit, am dedus ca ventilatorul ti-a spart radiatorul.

3. Aici cred ca s-a blocat termostatul. Termostatul il verifici usor intr-un vas cu apa fierbinte - termostatul trebuie sa se deschida la introducerea lui in apa fierbinte. Totodata e bine sa verifici si jocul supapei in ghidul ei. Inclinindu-se, tremostatul se poate bloca lasind sa treaca doar o mica cantitate de apa in circuitul mare.

4. Cind ai spus ca motorul s-a oprit, am zis ca ai avut o cantitate foarte mica de lichid in instalatia de racire.

5. Chiar daca sint cunostinte de familie, se pot intimpla din neatentie, graba etc, multe scapari involuntare.

6. Aici chiar nu inteleg ce ai vrut sa spui. :(

7. Furtunul aflat pe circuitul mic inainte de termostat, se cupleaza la TURUL caloriferului de incalzire iar RETURULl caloriferului, se cupleaza la intrare in pompa de apa.

P.S. Daca lichidul curge de sub pompa de apa, e posibil sa se fi spart (rupt) presetupa. Daca pierderea e sub radiator, e posibil sa fie de la garnitura surubului de golire a radiatorului ori de la o spartura. Mai poate curge si pe la busonul de umplere cind instalatia este sub presiune.
Ar fi bine sa verifici si etanseitatea radiatorului. Il umpli cu apa si apoi bagi putina presiune in el ca sa poti vedea pe unde ''lacrimeaza''. Toate elemantele defectiunii trebuiesc luate la verificat si prin eliminare, vei afla unde este buba.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme racire swift 2002
« Răspuns #5 : 13.Mar.2021, 06:06:25 p.m. »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: remarque

Offline bulytzah

Re: Probleme racire swift 2002
« Răspuns #6 : 08.Apr.2021, 10:32:23 a.m. »
Salut comunitate

Revin cu comentarii si sper ca am rezolvat problema de racire.

Pompa de apa a fost reverificat si era ok se invarteau cu tot cu axul, a fost spalat tot circuitul  de racire cu o solutie lichida (sincer nu stiu ce a luat mecanicul) + s-a mai dat o gaura la declansarea termostatului pentru a porni racirea mai repede .

Am facut 2 drumuri ~ 60km (urban si extraurban) si nu a mai fiert motorul iar acul sta constant la 90gr.

Acum am lasat fordul meu si fac naveta cu suzuki (nevasta conduce suzuki de obicei) si o tin in teste.

Zi frumoasa si fara evenimente!
 
The following users thanked this post: gabineg, toma, gabi males