Dupa descriere simptom, pare a fi o problema de uzura in discul propriu-zis de ambreiaj.
Sau joc in canelura axului pe care acesta se monteaza.
La turatii mici, acest joc functional marit de uzura, permite ca discul sa se miste necontrolat, provocand acele sunete de tip bataie.
Cand se apasa pedala de ambreiaj, practic se decupleaza cutia de la motor, iar discul nu se mai invarte. Deci dispare si bataia (zgomotul).
Sau poate e rulmentul de presiune, care are la fel, un joc marit prin uzura. Si dispare cand este apasat rulmentul, la debreiere.
Ori una ori alta, nu este o problema de urgenta interventie. Evident, daca in rest ambreiajul functioneaza corect, normal.
E ca si cum ai repara motorul fiindca nu mai suna ca nou.
Am aceasta parere din cauza experientei cu ambreiajele de la Dacia. Incepand cu Dacia 1310, pana la Logan, au fost chiar jocuri functionale prea mari lasate din proiectare, asa ca si unele masini noi aveau acest simptom.
Am o Solenza, care din 2003 are acest zgomot. Am schimbat ambreiajul, si tot asa se manifesta.
Ambreiajul a fost schimbat la servicul CNCD (fost) din Pitesti, unde, teoretic, aveau expertiza cea mai buna pentru Dacii.
Cei de acolo mi-au explicat si ca nu au cum sa ma scape de acel zgomot decat daca schimbam piesele aferente din cutie (asa zisa priza de putere).