Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 18090 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Sueta despre motoare
« : 02.Oct.2020, 11:36:11 a.m. »
Grupul Renault are de mult motoare MPI turbo. Nu mi se pare foarte interesantă soluția din punct de vedere tehnic.

Poți dezvolta te rog referitor la soluția d.p.d.v. tehnic ?  Un link ar fi suficient, deși am căutat n-am găsit informații.
Și aș fi curios să știu care credeți că e motivul pentru care majoritatea motoarelor benzină cu turbină din ultimii ani au fost GDI.
Mulțumesc.
« Ultima Modificare: 05.Oct.2020, 10:59:26 a.m. de toma »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #1 : 02.Oct.2020, 12:28:15 p.m. »
Nu știu de ce tradițional motoarele turbo au injecție directă.
Am o teorie de ce din fabrică s-a pus turbo preponderent pe GDI-uri. Din motive de noxe. E adevărat însă că n-o nimeresc de fiecare dată :dknw:
GDI-urile merg în modul Fuel Stratified Injection (FSI la VW) dacă te duci cu ele bătrânește, subturat, fără viteze mari, fără accelerații în forță. Amestecul e sărac, se face ceva economie de benzină comparativ cu MPI-urile, teoretic se reduc noxele (ce sunt direct proporționale cu consumul).
Dacă-i dai talpă merge cu amestec bogat, benzina în exces are și rol de răcire a motorului GDI supraîncălzit - mai ales dacă e turbo - dar se duc pe copcă economia și noxele. Și ajunge mai multă benzină în baia de ulei.

.....la Logan 1,6 MPI....
Când i-am predat mașina urmașului i-am zis să n-o subevalueze că motor așa fiabil n-o să mai pupe cât trăiește.
...pe vreo platforma de Dacia. :)

Ce a fost și nu va mai fi:
http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=49
Citez: „But in fact, the engine is very reliable. ... The engine life of the K7M (Dacia) is 250,000 miles (400,000 km). ”

Prin comparație un motor relativ modern considerat în general fără probleme:
http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=17
Citez: „The engine life is slightly over 125-150k miles (200,000-250,000 km).”
« Ultima Modificare: 02.Oct.2020, 12:49:18 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #2 : 02.Oct.2020, 03:48:47 p.m. »
La fel de convins sunt si eu ca nu voi trage de K14C în halul în care am tras de M13A.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Fujitsu

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #3 : 03.Oct.2020, 08:44:27 p.m. »
Dacă-i dai talpă merge cu amestec bogaat ... Și ajunge mai multă benzină în baia de ulei.

Asta cu benzina in ulei nu e din cauza ca se merge pe distante scurte, nu ajunge motorul sa se incalzeasca si sa se evapore benzina aia care altfel ajung in ulei ?
Asa am citit pe undeva legat de motoarele cu injectie directa ...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline NicNic

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #4 : 03.Oct.2020, 09:22:02 p.m. »
Suntem off-topic, dar sustin si eu parerea lui @Fujitsu.
O parte din amestecul aer/benzina, comprimat, trece pe langa segmenti si ajunge in carter.
Mersul pe distante scurte, cu motorul neincalzit, face ca benzina ce ajunge in baia de ulei sa se acumuleze acolo, deteriorand uleiul.
Cand se ajunge la temperatura normala de functionare a motorului, atunci benzina se evapora. De aceea se recomanda sa mai tragi si cate o "forja" pana la regimul termic normal al motorului.

Ceva similar, ca principiu, se aplica si la sistemul de franre.
Pe scurt,e bine sa pui cateva frane mai insistente, sa incalzesti componentele din sistemul de franare de la roti.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #5 : 04.Oct.2020, 05:24:38 p.m. »
Să răspund, tot off-topic.
Benzina ajunge în baie când amestecul e bogat. Amestec bogat e și la pornire la rece dar și la cald la forjă la motoare T-GDI care în mod natural se încălzesc extrem de tare.  De aceea managementul răcirii la un astfel de motor nu mai e știință, e artă. Pentru motoarele T-GDI care n-au un management al răcirii strălucit, la prima solicitare mai abruptă temperatura în motor crește periculos, senzorii raportează și calculatorul de injecție reacționează. Cum ? Asta e frumusețea. Motorul e răcit cu benzină în exces, se îmbogățește amestecul. Și o parte din benzină se scurge în baie. Un amestec sărac favorizează supraîncălzirea. Aerul fals de exemplu.

Ștați că motoarele 1,5 VTEC turbo de la Honda erau la apariție motoarele benzină cu cel mai bun randament din lume ? După vreun an erau cunoscute ca motoarele care aruncă benzina în baia de ulei cu găleata. În SUA au fost foarte, foarte multe cazuri, căutați pe net. Cei din zonele reci ale SUA au pățit-o probabil din cauza pornirilor dese la rece ("șocul" este tras gradual funcție de temperatura exterioară) iar cei din sud au încasat-o datorită managementului termic defectuos.

Nivelul pe jojă urca mult după maxim 1000 km, își scoteau din baie excesul cu seringa și ca să nu-și paradească de tot motoarele au început să schimbe uleiul pe la 3000 de km, oricum ei îl schimbau mult mai devreme față de europeni.
« Ultima Modificare: 04.Oct.2020, 05:50:32 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Fujitsu

Offline Fujitsu

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #6 : 04.Oct.2020, 07:09:11 p.m. »
Interesante explicații. Tot despre motorul Honda 1.5 VTEC am citit și eu ca e cu probleme.
Dar oare de nu și altele cu injecție directa, inclusiv Suzuki ?
Și pana la urma cum ar trebui conduse aceste mașini ? Pe distante lungi și la turații mici ?
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 779
  • Thanked: 116 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #7 : 04.Oct.2020, 07:21:43 p.m. »
Până la urmă care sunt cele mai fiabile motoare din ce se găsește acum pe piață?
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline Bobi

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #8 : 04.Oct.2020, 07:48:29 p.m. »
Cele de la masinile electrice.
 
The following users thanked this post: Fujitsu

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #9 : 04.Oct.2020, 07:52:52 p.m. »
Până la urmă care sunt cele mai fiabile motoare din ce se găsește acum pe piață?

MPI-urile aspirate dar sunt tot mai greu de găsit și sunt cam leșinate. 

Și dacă motorul e prost făcut nu mai contează ce tip e, a se vedea cum am luat-o în freză cu 1,6 VVT (MPI aspirat) de la Suzuki.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip