0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Intrebare de nespecialist:
VAXXi, d.p.d.v. electric ai dreptate, dar povestea cu deconectarea initiala a bornei minus tine de protectia muncii la demontarea acumulatorului, pentru ca, daca demontezi intai plusul, pana vei face toate operatiile de demontare si a minusului si de fixare mecanica a acumulatorului, exista riscul sa faci un scurt accidental prin cheile si/sau sculele metalice de la borna plus catre multitudinea de puncte metalice, apropiate fizic, din jurul acumulatorului. Care cum bine ai spus, sunt legate la muuulte puncte de masa=minus, aici.
Un scurt pe bornele unui accu incarcat, e nashpa rau. Iti poate suda scula metalica...
Nope, daca n-ai minusul de la baterie cuplat (la caroserie sau la un alt punct din electrica masinii), circuitul nu are pe unde sa se inchida deci nu e "functional". Caroseria are acelasi potential ca si plusul (cat timp borna de plus e conectata). In rest, "cum a zis costin".
deconectind masa prima de la baterie, orice descarcare de potential nu mai poate avea loc. pe cand daca incepi cu + se poate sa mai gasesti cate un condensator care se poate descarca pe ici pe colo
Intrebare de nespecialist: Daca mufa mama actuala (din bord) si cea viitoare (achizitionata de coleg) sunt plug-and-play si, in plus, nu exista consumatori pe ele, de ce trebuie sa intrerupa circuitul bateriei ?
[ baterie - + ] + ++++++++++++ + + [caroserie - ] [ A + - ] [ B + - ] | | | | | | ----------------------- Chiar cu minusul bateriei decuplat, masa tot comuna ramane tuturor consumatorilor alimentati de la +ul bateriei.
tensiunea electrica ..... apare intre 2 puncte cu diferenta de potential
si nu toata instalatia si componentele masinii sunt pasive