Autor Subiect: EPS !!!!  (Citit de 4547 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline teo pes

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 27
EPS !!!!
« : 17.Apr.2015, 08:15:46 p.m. »
Se aprinde EPSus , senzorul de motor , dardaie si se opreste , nu mai porneste imediat .. , simptomul nu apare regulat si in orce nivel de viteza , chiar la drum!!!
  • ignis
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: EPS !!!!
« Răspuns #1 : 17.Apr.2015, 08:56:27 p.m. »
Se aprinde EPSus , senzorul de motor , dardaie si se opreste , nu mai porneste imediat .. , simptomul nu apare regulat si in orce nivel de viteza , chiar la drum!!!

Trebuie să fii mai explicit !
Direcția funcționează normal atunci când motorul funcționează în parametri ?
Martorul EPS se aprinde după ce se bâlbâie / oprește motorul ori înainte ?
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline teo pes

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 27
Re: EPS !!!!
« Răspuns #2 : 17.Apr.2015, 10:12:53 p.m. »
Trebuie să fii mai explicit !
Direcția funcționează normal atunci când motorul funcționează în parametri ?
Martorul EPS se aprinde după ce se bâlbâie / oprește motorul ori înainte ?
Da ! directia functioneaza normal
checul , si eps ul incep sa se aprida intermitent odata cu aparitia mersului neregulat al motorului , raman aprinse odata cu oprirea motorului inclusiv martorul de sub chek (ala cu lacatel) , dupa un timp porneste normal !imediat porneste intrerupt
, la punerea pe tester fara fenomen nu indica nici un codde eroare !
ma gandesc la clapeta sau la senzor volanta 
  • ignis
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: EPS !!!!
« Răspuns #3 : 18.Apr.2015, 09:52:13 a.m. »
Da ! directia functioneaza normal
checul , si eps ul incep sa se aprida intermitent odata cu aparitia mersului neregulat al motorului , raman aprinse odata cu oprirea motorului inclusiv martorul de sub chek (ala cu lacatel) , dupa un timp porneste normal !imediat porneste intrerupt
, la punerea pe tester fara fenomen nu indica nici un codde eroare !
ma gandesc la clapeta sau la senzor volanta

Eu aș începe prin a curăța clapeta de accelerație și o verificare a acumulatorului și alternatorului. Presupun că martorul EPS se aprinde din cauza tensiunii electrice sub valoarea necesară funcționării normale - fapt cauzat de bâlbâiala / subturația motorului.
Recunosc, este varianta cea mai optimistă dar ... destul de realistă .

P.S. Despre EGR nu a spus testerul nimic ?
« Ultima Modificare: 18.Apr.2015, 09:54:16 a.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Leutz

Re: EPS !!!!
« Răspuns #4 : 18.Apr.2015, 11:16:52 a.m. »
Iata un site care poate sa faca lumina: http://www.gigahost.ro/probleme-la-alternatorul-masinii-cum-procedam

Mie unul logica imi spune ca daca bateria e OK. Tot logica imi spune si ca daca masina porneste dupa ce o lasi sa-si revina din soc, inseamna ca bateria e suficient de incarcata, deci alternatorul merge.
Deci problema ar fi dincolo de el, la aprindere => bobina/bujii => mersul neregulat. Totusi ... daca problema e dupa alternator, atunci de ce nu mai e current suficient in system in timpul mersului neregulat? (zici ca se aprinde martorul de servodirectie, electrica) Inseamna ca totusi alternatorul nu da sufficient current in acele momente, deci nu merge cum trebuie.
Pana aici dignoasticul bazat bazat pe logica pare OK. Insa ... fara cunostinte de mecanica logica poate da rateuri :D.

Prin urmare ... e posibil ca alternatorul sa fie defect in intr-un asa fel incat sa aiba doar unele momente in care cade, apoi altele in care merge normal? Cam asa ar reiesi din descrierea lui @teo...

Apoi, daca e bobina/bujiile ?? Cum ar putea ele afecta cantitatea de current produsa de alternator. Chiar daca motorul merge neregulat, el "totusi se-nvarteste" (vorba lu' nenea ala ars pe rug  :D) deci invarte si alternatorul => tot ar trebui sa produca ceva current.

Cred ca intrebarea urmatoare ar fi ... cat timp rezista motorul cu mersul neregulat? Poti sa mergi cu el asa ceva timp bine mersi, deranjat doar de faptul ca e cam sacadat si nu ai servo directie? Sau e vorba de cateva (zeci de) secunde ... si apoi moare?
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline teo pes

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 27
Re: EPS !!!!
« Răspuns #5 : 18.Apr.2015, 08:17:25 p.m. »
Busonul gurii de rezervor ! dupa ce am banuit ! l-am desfacut ...curatat ! incercat !  la mers .. vacum puternic dupa 30 km (supapa tot nu functioneaza !
Concluzie : motor ramas fara alimentare
Fara buson dispare fenomenul !!!
Butelia de vaporizare ..neavand schema instalatiei de alimentare ... pana nu o desfac nu va pot spune mai departe , oricum si sub tancul de vaporizare exista un senzor (probabil de avertizare presiune sau plin )
Masina capata fenomenul dupa alimentari numai  ful !
Urmeaza sa vedem cat i-a mancat din viata pompei de benzina ,oricum..bune pompe de nu crapa !
Sa va spun si de unde mi-a venit ideia ....candva ....dupa 2km de mers in aval cu barca s-a oprit motorul......psihoza !
dai la vasle in amonte  :-(( dupa scoaterea furtunului de alimentare de la rezervor ...poc , pun furtunul la loc ...la a 2a sfoara :prty: :P :">
Daca se mai repeta fara buson nu mi-e rusine sa va spun !!
Ramane skema sistem alimentare combustibil ...
Zgomotul (fasaitul) cutiei dupa luarea  piciorului de pe pedala ambreiaj
  • ignis
 

Offline teo pes

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 27
Re: EPS !!!!
« Răspuns #6 : 18.Apr.2015, 08:20:28 p.m. »
In rest masina e bestiala ...mai ales la vizibilitate !!!  :inteligent: >:D< ,stau sa ma gandesc daca luam corsa....
  • ignis