0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
...eu stiam ca e putin altfel ... cu biela si manivela
Gata, am rezolvat problema, exact ca la carte. Am dat jos tot ansamblul stergatorului (se prinde cum zicea cineva mai sus in 3 suruburi de 8 cu cap de 13), insa fara tubulara cu clichet si prelungitor nu recomand nimanui sa incerce, apoi l-am luat in casa, la diagnostic si tratament . M-am bagat cat am putut de adanc in mecanism, nu m-am lasat pana nu am scos rotorul motorului electric din statorul cu magnetzi, treaba e ca am vrut sa pun vaselina proaspata peste tot. Am gasit o gramada de vaselina in carapacea reductorului, mai ales vaselina veche, foarte vascoasa, ca o frana intre roata reductorului si carcasa acestuia (ce ar fi trebuit sa fie pompata catre partea activa a reductorului - surubul infinit - axul motorului si coroana dintzata mare de textolit. In fine.. am curatzat pe acolo mizeria aia, pus vaselina proaspata, apoi m-am chinuit un pic cand a trebuit sa montez la loc periile (carbunii) pe colectorul rotorului, dar in final mergea brici motorul (verificat cu 12v de la redresor). M-am bagat apoi la mecanismul de biele si manivele. Tot mecanismul asta este facut pe sigurantze de tip zegher (inele de otzel), deci m-am chinuit un pic cu o foarfeca pana i-am scos alea de-acolo, apoi pana am dezmortzit bucsile de bronz gripate pe axele pe care ar fi trebuit sa se roteasca (in schimb s-a rotit bucsa in plastic si de-asta s-a si rupt plasticul). Am rectificat la smirghel si degripant axele de miscare, pus biela de plastic noua. A doua biela nu am putut sa o scot, avea zeghere fara ochiuri la capete si nu am putut sa le scot cu foarfeca (deci ar fi indicat un cleste special de sigurantze pentru operatiunea asta). Ce sa mai.. am pus totul la loc, montat pe masina si gata... merge brici. Cel mai interesant din tot mecanismul este partea electro-mecanica ce face revenirea stergatorului pe pozitia de parcare. e greu de explicat, dar e ingenios. Niste inele metalice intrerupte parcurse de niste lamele elastice in principiu. Practic sunt vreo 3 inele - unul continuu, unul intrerupt si unul care e obturat aproape tot, mai putzin insa in dreptul unde este inrerupt inelul intrerupt. Partea asta asigura startul (semnal scurt de tip impuls), apoi se intra pe inelul mare, care atunci cand ajunge la zona intrerupta, opreste legatura electrica. Daca nu vine inca un semnal-impuls pe cealalta perie, stergatorul ramane parcat. Singura chestie "sincrona" de care trebuie avut grija este ca in pozitzia "parcat", biela articulata pe reductor sa fie indreptata spre stanga masinii, in felul asta reductorul (unghiul bielei) livreaza cuplul maxim in momentul in care este necesar cuplu mai mare la stergator. Altfel, lungimea cursei este fixa, nu e problema, cursa efectiva se regleaza din montarea racletei , la sfarsit. Acum merge brici, iar simptomele arata ca defectiunea era mai veche, stergatorul mergea de mult timp "intr-o biela" - se auzea un zgomot la capat de cursa, acum merge lin, fluent, sigur . Daca nu as fi gasit de cumparat biela aia de plastic, cred ca mergea fara probleme o improvizatzie dintr-o tabla mai groasa care sa recompleteze biela rupta.
il voi desface si voi poza interiorul lui
Eu as spune sa nu te legi de turatia motorului ci de viteza de rotatie a rotilor.Ploaia pe parbriz se rareste sau se inteteste in functie de viteza cu care circuli.
O poza face cit 1000 de cuvinte ...
Nu cred totusi ca se face schimbare de polaritate, ca nu ai de ce
ramine sa inteleg cum functioneaza ...