Autor Subiect: Circuit stergator parbriz ... fost "Windshield Wiper and Washer Circuit"  (Citit de 5900 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5



Cam asta ar fi schema cu pricina ... ce nu gasesc este cama cu intrerupatorul aferent care opreste stergatoarele intotdeauna in aceeasi pozitie.
« Ultima Modificare: 16.Nov.2010, 01:37:04 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Windshield Wiper and Washer Circuit
« Răspuns #1 : 16.Nov.2010, 01:19:42 p.m. »
interesant topicul, da cred ca i se potrivea mai bine un nume in romaneste, asa la o cautare cu search nu o sa-l prea gaseasca nimeni....  parerea mea, care este  :)

Offline adrian_r5

Re: Windshield Wiper and Washer Circuit
« Răspuns #2 : 16.Nov.2010, 01:29:40 p.m. »
Din lipsa de inspiratie ... si din muuuulta lene ... am facut copy - paste din manual  >:D<

L.e. - da' sint baiat ascultator ... si am modificat ... sa nu fie probleme "la o cautare cu search"  ;)
« Ultima Modificare: 16.Nov.2010, 01:38:24 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Da, asa e, ca si eu am luat releu de 40A pentru ce vreau sa fac.
Anume un dispozitiv care sa ''divizeze" (cam cu 3, m-am gandit eu) pulsurile date de temporizatorul de stergator, in mod automat in functie de viteza.
Vreau sa fac asta pentru ca, pe timp de ploaie medie spre scazuta, in Bucuresti cand mergi, daca setezi pe frecventa mare si sterge bine, cand stai la semafor (de-asta am zis de Bucuresti) stai, nene, nu gluma si atunci ar trebui sa treaca pe frecventa scazuta. (ca o mai apuca si scartaitul - pe lama, zic)
Am mai dat eu din mana, dar cand sunt atent in trafic uit sa ridic frecventa si ma trezesc ca nu mai vad bine.
Pentru asta ar trebui sa citesc turatia la relanti divizorul sa-si faca treaba si cum trec de 1300-1500, sa zicem, divizorul sa se dea la o parte, prin releul de care am zis. Cand coboara turatia sub pragul de mai sus, releul intrerupe circuitul spre motoras, s.a.m.d.
Deocamdata am schema in cap, ceva piese adunate. Mai trebuie sa vad cum arata semnalul de turatie: forma, nivele...
Citat
ce nu gasesc este cama cu intrerupatorul aferent care opreste stergatoarele
Nu ar putea fi grupul de contacte A3B1-A2B2-A5B5 din E23? zic si eu...
« Ultima Modificare: 16.Nov.2010, 03:03:35 p.m. de costin_bad »
  • sx4*4
“The problem with socialism is that they eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline miocrl

nu e recomandat sa scotidin viteza si sa o lasi sa curga, dar daca totusi se va intampla situatia asta vre-o data, o sa incetineasca stergatorul ceea ce nu e tocmai ok.

poti folosi un semnal de viteza cum mi-am pus si eu. acesta il mai poti folosi pt:
-incuiere automata usi la plecarea de pe loc
-headup display..
-stergator

in functie de cat costa ceea ce vrei sa faci la stergator, ai putea lua in considerare o inlocuire a solutiei tale cu un senzor de ploaie/lumina ce costa poate cam 200 de lei si poti implemeta si aprindere automata a luminilor, si follow me home :)(din cate imi spunea un prieten ce si-a gasit asa un senzor)

Offline adrian_r5

Nu ar putea fi grupul de contacte A3B1-A2B2-A5B5 din E23? zic si eu...

Banuiesc ca ala e ... da' (inca) nu ma prind cum functioneaza  :-((
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Nici eu nu sunt foarte convins ca e, mai ales ca pare sa participe la partea cu INT.
Nu ar fi posibil ca acel contact sa fie "built-in" in motoras, tinand cont ca e special ptr. stergator si astfel sa nu fie nevoie sa il mai figureze? De ex., poate inainte de A5B4 construit chiar pe ax... cred ca ma afund in presupuneri.
@miocrl
eu vreau doar sa citesc un semnal de turatie, indiferent de treapta de viteza. Sub un anume prag, poate 1300 rpm e mult, mai bine 1000-1100 sa zic, divizorul meu care citeste pulsurile temporizatorului, prin releu, intrerupe alimentarea motorasului. Peste prag divizorul alimenteaza normal motorasul, prin contactul normal inchis al releului.
Imi trebuie: 1. semnal turatie-de undeva, cules in paralel;
2. 12Vcc alimentare divizor-de undeva, cules in paralel;
3. intrerupere motoras- pe firul de alimentare la pinul 6 bloc comutare, zic eu- tre' sa mai vad in manual.
Cred ca cu  :"> trei capsule de CMOS se rezolva.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that they eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

ce nu gasesc este cama cu intrerupatorul aferent care opreste stergatoarele intotdeauna in aceeasi pozitie.
Din cite imi amintesc, in interiorul motorasului si mai precis pe rotor, se afla un disc cu 2-3 cercuri concentrice din Cu izolate intre ele si intrerupte pe un anumit sector. Pe aceste cercuri "perie" si 2-3 lamele elastice ce schimba polaritatea circuitului si opreste stergatoarele in acelasi punct.

Am mai dat eu din mana, dar cand sunt atent in trafic uit sa ridic frecventa si ma trezesc ca nu mai vad bine.
Eu as spune sa nu te legi de turatia motorului ci de viteza de rotatie a rotilor.
Ploaia pe parbriz se rareste sau se inteteste in functie de viteza cu care circuli.

P.S. Cind stai mult la semafor, poti opri stergatorul complet.
E doar un punct de vedere asa ca nu dati cu pietre.
« Ultima Modificare: 16.Nov.2010, 06:22:42 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

@Laurentiu ... m-ai bagat in ceata ... despre ce schimbare de polaritate e vorba  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

... despre ce schimbare de polaritate e vorba  :-/
Cind stergatoarele merg de la dreapta spre stinga, au o anumita polaritate pina in momentul in care acestea se opresc { moment in care polaritatea se schimba:  [ + ] devine [ - ] si [ - ] devine [ + ] } si incep reintoarcerea spre pozitia de START-STOP.
 Voi cauta miine un motor de stergator; daca-l gasesc, il voi desface si voi fotografia discul cu "contacte" si perii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!