Autor Subiect: Valva EGR si catalizator  (Citit de 6816 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline miocrl

Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #10 : 30.Oct.2012, 11:07:40 a.m. »
vrei sa faci un tutorial pt sx4? am vazut ca ai scris pe Consum combustibil cate ceva

Offline BXXENL

Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #11 : 30.Oct.2012, 11:36:25 a.m. »
Pai nu ai de facut decat exact asta. Pe egr (piesulica ruginita din dreapta motorului)  are 4 suruburi mici in parte de sus, cea de plastic neagra unde e motorasul, 2 suruburi mari in lateral dreapta care tin corpul valvei EGR pe motor si 2 suruburi mici inspre spatele motorului care tin teava ce pleaca din EGR spre galeria de admisie. Doar aceste 2 suruburi mai mici M10 trebuie desfacute, dintre EGR si tevusca.  Scoti garnitura ei si pui tabla in care ai dat 2 gauri pt suruburi. Sa nu fie prea groasa dar nici prea subtire, arunci un ochi si te prinzi cam ce grosime trebuie sa aibe. Insurubezi la loc suruburile si gata.



Scuze pt calitatea pozei  :"> Suruburile alea incercuite sunt singurele care trebuiesc desfacute, E acces suficient la motor daca scoti furtunul de aer dintre cutia de rezonanta spre botul masinii, n-ai nevoie sa mai desfaci nimic altceva. Eu am scos capacul de la motor/cutia de rezonanta ca sa vad cum e alcatuita cutia aia ca as vrea sa mai scurtez traseul.
« Ultima Modificare: 30.Oct.2012, 11:54:57 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline ness1

Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #12 : 08.Dec.2018, 12:14:18 p.m. »
Adun aici niste info despre curatarea EGRului:

Salut.
Se poate curata cu WD 40 sau mai bine cu Decarbusolv sau Decanol si o pensula.
Separi valva de motorasul pas cu pas,are 4 suruburi M4.
ATENTIE! sa nu intre span sau mizerie in motoras,care va fi expus dupa separare.
Apesi cu mana pe tija supapei si bagi pensula imbibata in solvent peste tot si freci bine.
Cumva motorul mananca ceva ulei? Scoate fum alb  la pornire? Daca da,asta e cauza infundarii EGR. Bafta.
Incearca sa-l cureti, daca e ca la 1.5 e usor accesibil, macar vezi in ce stare e.

Il gasesti aici

Ca sa am acces a trebuit dat jos rezonatorul ala stupid de pe motor, care se conecteaza la filtrul de aer.
Deschid acest topic pt ca am vazut ca unii useri dau bani pe operatiunea asta.
E foarte simplu de facut, ambele piese sunt usor accesibile, si cu o cheie de 10 si una de 12
si un spray de curatat clapeta/carburatorul din carrefour/auchan le curatati pe amandoua intr-o ora maxim 2 daca luati pauza de masa.

Din topicurile enumerate: teava dinspre admisie trebuie deconectata, sa nu se duca mizeria in galeriea de admisie
Manualul recomanda si inlocuirea garniturilor dintre piesele demontate.
  • SSS 2008
 

Offline ness1

Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #13 : 13.Ian.2019, 09:45:52 p.m. »
Si o poza cu garniturile:
14+25 lei
  • SSS 2008
 

Offline bogdi12001

Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #14 : 14.Ian.2019, 09:12:04 p.m. »
Si cu ecu ce faceti ca el stie ca valva egr este functionala si o va actiona.
In mod normal orice modificare fizica se face si cu modificarea soft-ului.
  • Honda Stream, Renult Megane 4, Renault Clio 2
 

Offline ness1

Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #15 : 14.Ian.2019, 10:28:22 p.m. »
Pai ce-i fac?
Eu doar o sa-l curat, sa meraga optim...
ECU se descurca dup-aia singur.
  • SSS 2008
 

Offline sweet swift

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
  • Gen: Bărbat
    • Romanica
Re: Valva EGR si catalizator
« Răspuns #16 : 27.Iul.2020, 06:05:42 p.m. »
A incercat cineva Aditiv curatare sonda lambda si catalizator PROTEC OXICAT 375ml ???.... vreau sa folosesc la un suzuki swift 2005 motor 1.3 benzina
am check engine aprins si celebra eroare de sonda lambda 1, dar motorul merge perfect.
  • bmw 525d f10 2014