Autor Subiect: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt  (Citit de 6984 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dthem

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #30 : 01.Mai.2020, 09:28:53 p.m. »
E real garant asiguratorul și nu e obscur deloc. Bobi, n-ar strica deloc puțin research înainte sa dai post.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Marci

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #31 : 01.Mai.2020, 10:13:07 p.m. »
Boosterul este mai vioi, livrează cuplul de la 1500 față de 4400, iar dacă ești în Sport și sari pe accelerație, cu lag cu tot pleci mai rapid (când te înfigi în accelerație, calculatorul se întreabă dacă ești cu toate țiglele pe casă, apoi face ce-i zici)!
Eu zic ca exagerezi putin... Lasa teoria, hai sa o luam pe practica. Conduc VVTul de 8 ani si daca-i dai talpa la 2500+ turatii (hai, sa fiu si eu mai sincer, 3000+ ), trage uniform si bine pana la 5500-6000. Irelevanta diferenta de putere intre cum trage la 3000 si cum trage la 4400. Poti lejer sa faci o depasire in siguranta de la 3000 pana la 5500 turatii... sa nu zic chiar 6.000.

Turata in plaja asta, mers in tandem cu un tir, nu-ti ia mai mult de 5 secunde sa depasesti tirul...

Am condus Boosteru 1.4 si i-am dat talpa la greu, de la 1500 pana la 6000+... si Concluzia mea e ca trage clar mai bine, dar nu e ceva sa ma dea pe spate fata de 1.6 VVT.

...am zis ca se simte lag-ul daca nu esti obisnuit.
Eu, unul, nu am simtit nu stiu ce lag. O fărâmă, as zice.
[/quo

Dupa 4 ani de utilizare a motorului de 1.6 , actualmente posesor de 1.4 boosterjet, pot sa zic ca colegul Cristidav a sintetizat perfect diferenta dintre cele doua motoare. Mai pot adauga un consum mai redus in favoarea motorului de 1.6 in conditii de utilizare identice. In privinta lagului la depasiri daca esti in zona potrivita nu e sesizabil(3000 rot). Cu fiabilitatea ne vom lamuri peste cativa ani, eu oricum nu prind 100k, nu ma stresez.
Pt. Bobi, am avut o experienta cu Real Garant in al 4-lea an si am fost extrem de multumit, foarte rapizi si radicali(n-au umblat cu povesti, fara comentarii au schimbat tot, spre deosebire de reprezentanta care au tras de timp).
  • S-Cross 1.4 AllGrip, ex. S-Cross1.6 Premium AllGrip
 

Offline Floppy76

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #32 : 01.Mai.2020, 11:37:21 p.m. »
Referitor la depuneri, am gasit discutii si pe alte forumuri si  >:) nu e atat de negru cum pare, se pare ca design-ul motorului impiedica pe cat posibil treaba asta, pun aici un citat in english (sursa https://www.sssoc.co.uk/forum/topic/oil-catch-tank-good-or-bad-idea/)

"Found this in a 'Society of Automotive Engineers of Japan' document...

The Boosterjet engine features "innovative cooling channels in the cylinder head to prevent injector deposits by controlling the injector temperature, and elimination of external EGR"

...so basically, Suzuki have worked hard to minimise oil consumption, and have done away with exhaust gas recirculation entirely. They've also improved cylinder head cooling to keep temperatures low on critical components.

So, no exhaust crap getting back into the head. Good oil control to prevent excess oil getting back into the cylinders. Plus improved cooling to help stop baking whatever crap is left from sticking to the valves / ports.

I still think carbon build up is a potential issue with no port injection to clean the valves / ports. But, Suzuki's design may have moved potential issues further into the life of the engine. Whether that would mean the life of the car is unknown.

Either way, it appears that Suzuki have done their homework - so this should hopefully not be an issue for anyone in the foreseeable future."
  • New Vitara Passion 1.4T AllGrip
 
The following users thanked this post: perfidus

Offline Utilizator_Anonim

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #33 : 02.Mai.2020, 09:23:05 a.m. »
Eu sunt curios cand va incepe sa manance ulei, la alti producatori cam asta se intampla
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Dogy

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #34 : 05.Mai.2020, 09:34:02 a.m. »
Banuiesc ca dupa niste zeci de mii de km incepe sa consume si ceva ulei. Depinde cand incepe sa consume mai mult decat diferenta dintre maximum si minimum pe joja, de la schimb la schimb.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline cristidav

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #35 : 05.Mai.2020, 09:43:12 a.m. »
Banuiesc ca dupa niste zeci de mii de km incepe sa consume si ceva ulei. Depinde cand incepe sa consume mai mult decat diferenta dintre maximum si minimum pe joja, de la schimb la schimb.

A mea, 1.6 VVT, consuma cca jumatate din distanta amintita de tine de pe joja, de la schimb la schimb de ulei, pe care il fac cu regularitate la 15.000. Masina are 8 ani si 90.000 in bord.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline xim

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #36 : 05.Mai.2020, 05:53:25 p.m. »
Detin ambele motoare, pe un SX4 din 2009 (4x4) si pe un S-cross (allgrip) din 2019. Ca performante nu exista comparatie intre cele doua, de asemenea si consumul este cu aproximativ 1-1,5L  in favoarea boosterjetului, probabil diferenta va creste dupa ce se mai lasa cel nou (are aprox. 6000). Cum bine amintea cineva aici, in mod sport bosterjetul prinde aripi. La turatii joase de asemenea are un comportament mai mult decat decent. Ramane de vazut fiabilitatea in timp, aspiratul dupa 135.000 km, nu da semne ca ar consuma ulei.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, Dogy

Offline teutzue

Re: Vitara 1.4 boosterjet vs 1.6 vvt
« Răspuns #37 : 05.Mai.2020, 06:40:07 p.m. »
Diferența dintre injecție directa și injecție indirecta pt cine nu știa ca mine.



La S-Cross după 115k motor 1.6, nu da semne de consum ulei. Folosesc ulei 0w20.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Suzuki S-Cross 1.6 Premium Allgrip benzina 2013, 120cp; Mitsubishi Colt 1.1 Invite benzina 2007, 75 cp; Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
 
The following users thanked this post: ntire2000, Utilizator_Anonim, Marci, Dogy