Autor Subiect: Hill Descent Control (HDC)  (Citit de 6882 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #30 : 04.Mai.2018, 01:05:34 p.m. »
   Tipic romanesc : daca nu-l aveam noi(Vitara) si-l avea Duster-ul sa zicem, ne plangeam, ne vaicaream, dar daca il avem il tratam cu indiferenta ! :)
  Eu l-am folosit pe teren accidentat+bolovani si-mi amintesc c-am coborat bine, adica nu in viteza.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: badmania98

Offline qaz

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #31 : 04.Mai.2018, 01:24:02 p.m. »
Duster 2 are HDC, oricum tr1 scurta isi face treaba si pe Duster1. Un ex pentru cine a fost in Poiana Cozanei, la coborare este foarte buna frana de motor(duster1, dci) rar a trebui sa ciupesc frana.
  • Duster
 

Offline gelum

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #32 : 04.Mai.2018, 09:40:23 p.m. »
Musai să ne întălnim de 10 ani Suzuki! Pentru un topic reactivat aproape ieri, ne dorim atât de mult să ne spunem părerea despre HDC, încât chiar cred că măcar la o cafea să ne vedem...
În altă ordine de idei...dci de pe Duster are o frână de motor incomparabil mai bună față de Vitara 1.6, iar despre faptul că de ce și cum, @enicky a zis chiar bine, folosește cine vrea și cine poate, bine că e!  :D
  • Suzuki Vitara Passion 1,6 Allgrip
 

Offline delta_hd

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #33 : 31.Iul.2019, 02:03:56 p.m. »
Dar ... nu pot să-i văd scopul câtă vreme în manual spune să nu folosești mașina în off-road. =((

Systemul pe un 4x4 mentine tractiunea optima la o viteza de peste 25km/h in panta numai la coborare, indiferent daca esti pe AUTO sau LOCK, cu pretul uzurii ambreiazului si franelor (se incing si miros). Eu am coborat pe bolovani uzi si practic frana inteligent astfel incat sa nu derapeze. Toate sistemele, abs, esp etc intra in functiune, dar impresia mea e ca la coborarea asistata doar franele fac ceva deosebit.

NB: cu suspensia si cauciucurile stoc acest sistem este doar pentru sosele. Si daca nu stiti unde gasiti, incercati varianta ocolitoare in Sinaia cand e plin drumul principal - e astfaltat, dar are peste 30 grade.
  • Vitara S
Vitara II 1.4 LY 2018 benzina Boosterjet + GPL Prins de la Alternative fuel systems (vandut deja din fabrica de Suzuki Belgia), merge impecabil, recomand. Consum 8-9% pe bord, mers in general peste 140/h.
 

Offline aavii

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #34 : 31.Iul.2019, 03:32:55 p.m. »
Vorbim aici de HDC de pe noile Vitara/S-Cross?

PS: Care e drumul ala cu peste 30 grade inclinatie ca sunt curios?
  • Suzuki Vitara S grade
 

Offline jupanul1

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #35 : 31.Iul.2019, 05:25:36 p.m. »
Cred că sunt procente, nu grade. E o confuzie uzuală. Gradele așa de multe se mai găsesc prin unele pahare (cum ne-a zis la facultate un profesor).

Cum ai făcut să meargă HDC în AUTO? Că parcă doar în LOCK se poate...


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline enicky

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #36 : 31.Iul.2019, 08:56:16 p.m. »
   Acum iar incepe vechea poveste : nici manualul nu se citeste si nici practica nu este :
1. eu am folosit sistemul si nu mergi cu el cu 25 km/h. La aceasta viteze se cam dezactiveaza singur. N-am mers cu el pe asfalt, am mers pe drum de padure, bolovani, etc.
2. ca sa activezi sistemul, trebuie sa dezactivezi ESP-ul si sa activezi LOCK.
   Acestea fiind lamurite(sper), se poate continua fara sa mai cadem in eroare.
   
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ariciul

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #37 : 01.Aug.2019, 11:10:06 a.m. »
Citez: " Acum iar incepe vechea poveste : nici manualul nu se citeste si nici practica nu este "
Daca citeai un pic inainte de a posta sigur de tine, nu ai mai fi facut greseala: nu dezactivezi nici un ESP (sistemul se si bazeaza pe el)
Sistemul trebuie activat pana in viteza de 25km/h altfel degeaba mai apesi butonul. Daca totul decurge cum trebuie sistemul iti va mentine o viteza de coborare de 10km/h si nu trebuie sa mai atingi pedalele, altfel sistemul se deactiveaqza pana le eliberezi din nou (asta daca mai ai sub 25 km/h)
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline aavii

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #38 : 01.Aug.2019, 11:11:06 a.m. »
Mai daca vorbim de HDC de pe vitara, el se activeaza DOAR in modul LOCK (nu a trebuit sa fac nimic la ESP) si mentine o viteza in jur de 10-12 kmh la coborare actionand frana independent pe roti si combinand cu frana de motor. Mie mi-a placut cum a mers pe anumite pante, pe altele nu ca mi s-a parut ca merge prea repede :).
Ca fapt divers, la BMW am vazut ca ii poti controla viteza de coborare intre 7-15 kmh
Cam asta ar avantajul lui ca franeaza independent si nu derapeaza (si aici chiar ai nevoie de ESP)
  • Suzuki Vitara S grade
 

Offline enicky

Re: Hill Descent Control (HDC)
« Răspuns #39 : 01.Aug.2019, 12:27:15 p.m. »
Citez: " Acum iar incepe vechea poveste : nici manualul nu se citeste si nici practica nu este "
Daca citeai un pic inainte de a posta sigur de tine, nu ai mai fi facut greseala: nu dezactivezi nici un ESP (sistemul se si bazeaza pe el)
   N-aveam nevoie sa mai citesc, pt. ca l-am folosit, dar poate l-am scos confundand cu iesitul din zapada. Dar tu vrei sa fi arici si la propriu si la figurat :dknw:
  Dupa cum descrii sistemul, e clar ca nu l-ai folosit ! Poti sa atingi pedalele(ca nu te musca) si sa maresti un pic viteza. O sa-l mai testez in concediu, cand merg la munte si mai vorbim atunci ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip