Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 237449 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Intreb pentru ca nu vreau sa deformez anvelopele daca pun jantele unele peste altele sau mai stiu eu cum...
    Jantele sunt construite din materiale care suporta o greutate de 4-500kg.
Anvelopa umflata corespunzator, aflata pe janta suporta aceeasi greutate.
   Probabil ca fiecare dintre noi a avut situatii cand o saptamana sau o luna(sau chiar mai mult) masina a stationat, apoi a plecat in cursa, iar anvlelopele sau jantele n-au suferit deformari, altfel s-ar fi constatat.
   Deci, eu cred ca daca roata(janta+anvelopa) corect umflata, sta vertical sase luni, suportand propria greutate, undeva la 10-15-20kg, chiar nu are nicio problema !
Daca sunt depozitate orizontal, una peste alta, este acelasi lucru, chiar daca prima roata suporta vreo 30kg, iar ultima 0. Observati cum sunt depozitate gumele pe rafturi in magazine.
 
    Varianta ideala ar fi o depozitare separata, adica anvelopele scoase de pe janta si depozitate separat in saci de plastic(chiar legati la gura)

    Dar in orice situatie le-am depozita(vertical sau orizontal, functie de spatiul disponibil), eu(asa fac) recomand spalarea acestora si folosire unui spray de intretinere/protectie al cauciucurilor, https://carrefour.ro/auto-moto/auto/intretinere-si-cosmetica-auto/solutii-curatare-cauciucuri , pentru ca stim cu totii ca si cauciucul "imbatraneste".
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline jante.otel

Speram la un raspuns si de la tine @jante.otel. Stii cumva cum trebuie depozitate corect jantele cu anvelope pe ele?

Depozitatul corect e pana la urma o chestie de bun simt, minimum de spirit tehnic, spatiu avut la dispozitie si/sau putere financiara pt hotel de roti.
E simplu de intuit ca trebuie puse la pastrat curate, uscate (sa nu intre rugina-n ele), umflate si intr-un spatiu preferabil ventilat, ferit de razele soarelui (UV) si variatii mari de temperatura.
Ca avem, sau nu conditile astea.... aia e. Pana la urma le pune fiecare unde poate, curate si umflate la pastrare pt sezonul urmator.
  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline ntire2000

Sunt colegi de pe forum care le-au pastrat în cele mai optime conditii - montate pe masina.  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ...

Intreb pentru ca nu vreau sa deformez anvelopele daca pun jantele unele peste altele sau mai stiu eu cum...
   Deci, eu cred ca daca roata(janta+anvelopa) corect umflata, sta vertical sase luni, suportand propria greutate, undeva la 10-15-20kg, chiar nu are nicio problema !
Daca sunt depozitate orizontal, una peste alta, este acelasi lucru, chiar daca prima roata suporta vreo 30kg, iar ultima 0.
Suportul vertical are niște separatoare, jantele nu stau lipite una de cealaltă, deci fiecare își susține propria greutate.
 

Offline jante.otel

Hai s-avem pardon cu suportatul propriei greutati, sau a greutatii tuturor celorlalte!...
Dac-ar fi de mamaliga as zice ca s-ar deforma, dar sunt totusi proiectate fie exploatate la 400-500 kg/roata (ce-i drept radial); nu se-ntampla NIMIC de la greutatea proprie.
  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972
 
The following users thanked this post: enicky, teutzue

Offline ntire2000

Cred ca pe tine te umfla râsul când citesti zbuciumul despre depozitarea anvelopelor când stii cum stau stiva prin depozitele alea unde platesti ca sa ti le pastreze de pe un sezon pe altul.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline VictorN

Nu mai bine vă luați all season și scăpați de dilema?


Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline Utilizator_Anonim

Inca unu care vrea sa stea acasa cand ninge  =))
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline VictorN

Nu am all season, dar mă gândesc să trec la ele.
La câtă zăpadă a fost in ultimii ani in București, all season și all grip îmi ajung, sper.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline Utilizator_Anonim

Daca nu iesi din oras e corect, altfel sunt niste porcarii
Am pe una din masini michellin cross climate, pe zapada inghetata cu greu urca o bordura
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp