Autor Subiect: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?  (Citit de 3239 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Sefer Jesirah

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #50 : 15.Mar.2021, 02:49:39 p.m. »
Il avem oare si pe forum pe posesor/utilizator?
Aia n-au copii in bloc? Sa faca exercitii de caligrafie, cu cuiul pe portiera, VIZITATOR!  ;-)
  • sx4 s-cross 1.6 DDIS Luxus AT Allgrip
 
The following users thanked this post: FritzVonSpritz

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13021
  • Thanked: 2474 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #51 : 15.Mar.2021, 02:59:06 p.m. »
Mie mi-au turnat acum 11 ani un sac de gunoi pe capota cand am parcat in fata casei lor (parcare la liber, nu arondata d primarie), obtinand acordul batranicii ce stationa acolo.  Mi-au pus un bilet ca la prima abatere urmeaza fapte si mai grele.
Iar altii mi-au taiat cauciucul cu sisul ca le-am blocat garajul blocat la randul lui de un morman de 1 m de zapada batatorita. Dar era al lor si-l aparau cu armamentul din dotare.
  • SX4 by Giugiaro
#In viața asta mai avem ceva de făcut!
 

Offline shpeedy

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #52 : 15.Mar.2021, 03:07:18 p.m. »
Nu luarea dreptatii (subiective, in acest caz) in propriile maini mi se pare a fi solutia de urmat - ci aplicarea legii astfel incat aceasta sa asigure egalitate si echitate.

Ca sa nu mai spun ca - indiferent cum am lua-o - posesia unei masini in Romania (nu mai vorbesc de marile orase) este ieftina: impozite mici, nu tu taxe aditionale, nu tu obligativitate de a avea un loc de parcare pentru a putea detine o masina samd.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: gabineg, toma

Offline Vecchio

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #53 : 15.Mar.2021, 03:28:46 p.m. »
Fică-mea cu soțul, dețin în Austria 4 mașini pe 2 numere și nu i-a întrebat nimeni dacă au locuri de parcare ;)
Unde treaba cu obligavitatea???????
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #54 : 15.Mar.2021, 03:32:19 p.m. »
Nu luarea dreptatii (subiective, in acest caz) in propriile maini mi se pare a fi solutia de urmat

In jungla nu ai ce cauta cu echipament de sufragerie, in papuci de casa si halat de molton
Pana apelezi la solutiile legale ( si au si ceva efect ), cred ca ramai cu masina buna de dezmembrat (ma refer ca @gabineg sa fi chemat ceva organ sa vada "opera" locatarilor)
Ori o dezmembreaza ei si nu ramai decat cu amintirea ei
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Offline shpeedy

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #55 : 15.Mar.2021, 03:44:00 p.m. »
Fică-mea cu soțul, dețin în Austria 4 mașini pe 2 numere și nu i-a întrebat nimeni dacă au locuri de parcare ;)
Unde treaba cu obligavitatea???????

Si daca undeva in Austria (n-am retinut locul) nu se intampla, sa inteleg ca - prin extrapolare - automat nu se intampla nicaieri in lume...

Eu am mentionat cateva posibile conditii/costuri aditionale achizitiei masinii. In Japonia stiam ca e chestia cu obligativitatea posesiei unui loc de parcare (deh, densitate mare de masini).

In jungla nu ai ce cauta cu echipament de sufragerie, in papuci de casa si halat de molton
Pana apelezi la solutiile legale ( si au si ceva efect ), cred ca ramai cu masina buna de dezmembrat (ma refer ca @gabineg sa fi chemat ceva organ sa vada "opera" locatarilor)
Ori o dezmembreaza ei si nu ramai decat cu amintirea ei

Jungla?! Arealul in care traim (precum si conditiile de trai/convietuire) ni-l facem noi, oamenii, membrii comunitatii...

Dar, daca e sa o luam pe aplicarea legii junglei, unde incepem si unde terminam cu aplicarea ei? In baza a ce criterii? Voi chiar credeti ca anarhia este raspunsul?
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #56 : 15.Mar.2021, 08:14:28 p.m. »

Dar, daca e sa o luam pe aplicarea legii junglei, unde incepem si unde terminam cu aplicarea ei? In baza a ce criterii? Voi chiar credeti ca anarhia este raspunsul?

In baza criteriului (legii) Thalionului. Ochi pentru ochi. Imi faci rau, iti fac si eu unul
Cum a patit @gabineg , ca i-au turnat o galeata de gunoi pe masina si in alt caz i-au taiat cauciucul, pai le spargeam si eu geamul  =))
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Offline enicky

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #57 : 16.Mar.2021, 12:37:37 a.m. »
A mai aparut un brasovean cu solutii pentru orase poluate:
   Da, bine ai zis ! Din constructie s-ar putea intelege e vorba de un tip care vinde brasoave.
Mandea asta, sincer, nici nu l-as fi dat exemplu, zau !
   Mi se pare ciudat rau faptul ca putem sa luam asemenea.... ca modele si sa le mai si citam,  cel mult poate l-as incadra la "asa NU".
 Daca am trece peste limbajul suburban, de mahala, care n-are nicio legatura cu "hartia", ceea ce sincer n-am cum  s-o fac si ajungem la asa-zisele lui "solutii" de descongestionare a traficului din Bucuresti, inca de la primul paragraf, omul abereaza total si se vede de la o posta ca stie orasul numai  dupa harta !
   Ce se vede iarasi de la o posta este ca problema lui nu este numai "statul" in sine, care n-a reusit sa-si organizeze/amplaseze ministerele pe DN1, A2, A3, Prelungirea Ghencea si alte zone optime, ci angajatii acestuia care se plimba cu masinile intre ministere intr-un scop numai de el stiut, ca altfel, nu cred ca merg cu masinile sa duca un mail de la un minister la altul !!!
 Oricum, solutiile lui, pe langa faptul ca sunt, sa fiu bland si sa zic costisitoare(adica un buget imens sa construiesti 15 cladiri, sa zicem!) nici macar n-ar rezolva problema traficului si parcarilor, ba dimpotriva ! Cum ar fi sa locuiesti in Militari si sa te duci la job, sau sa ai totusi o problema la un minister amplasat in Branesti ?!
   Chiar daca as fi fost de acord cu 2 din cele nshpe solutii oferite de mandea si tot n-as fi sustinut un asemenea articol !
 
P.S. Si ne mai intrebam de ce multi dintre noi nu stiu sa formuleze o fraza, sau sa priceapa ideiile principale din trei fraze ! Probabil si din cauza ca  achieseza la asemenea scriituri !
 
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #58 : 17.Mar.2021, 05:37:49 p.m. »
Draga coleg, chiar si numai de pe harta (Google Maps) iti poti forma o idee despre cum vin amplasate entitatile Statului:



Dupa cum se poate vedea, chiar avem o concentratie de institutii de Stat in centrul Bucurestiului (si am pus folosit doar cateva cuvinte-cheie).

Acuma, daca e sa luam in considerare veniturile marite in ultimii ani (vizibile prin diferitele declaratii de avere ori prin presa), putem considera ca majoritatea bugetarilor deja s-au dotat cu cel putin o masina personala (ca sa nu mai zicem de flotele de masini ale masinilor, innoite periodic). Cum digitalizarea inca este o rara-avis pentru mare parte din aparatul bugetar, e destul de clar ca se practica pe scara larga prezenta fizica la locul de munca.

Mai mult ca sigur ca te gandesti la replica "Lasa ca si aia de la privat...". Pe langa faptul ca in mediul privat work-from-home-ul se practica intr-o masura mai mica sau mai mare inca dinainte sa devina litera de lege, companiile private cu personal numeros sunt cam concentrate in centre de business mai mici sau mai mari, in general in afara centrului Capitalei:



De multe ori in cazul locatiilor alese de companiile private, accesul la Metrou este prioritizat fata de alte modalitati de acces pentru angajati - vezi SEMA Park, centrele de afaceri din zona Podului Grozavesti, Aurel Vlaicu-Pipera, Preciziei.

Din ce inteleg, singura ta observatie valida ramane cea a bugetului necesar. La prima vedere, as putea spune simplu ca asa cum s-au gasit bani pentru salarii si sporuri in detrimentul investitiilor, s-ar putea gasi bani si pentru sediu. Dar, mergand totusi pe o latura mai practica, inclin sa cred ca obtinerea unei chirii (sau chiar a unui pret) pentru un imobil in centrul Capitalei poate acoperi cu succes chiria (sau chiar pretul) unui imobil mai intr-o parte de oras. Iar cu problema de rezolvat neaparat cu prezenta fizica la minister, nutresc inca speranta ca va fi posibila si o rezolvare la distanta...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: saureign

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13021
  • Thanked: 2474 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Bucuresti, capitala Europeana care se sufoca. Cum poate fi resuscitat?
« Răspuns #59 : 17.Mar.2021, 06:10:52 p.m. »
Sau sa mutam capitala la Brasov

"Pentru ca, de fapt, mutarea capitalei la Brasov a fost dintotdeauna o necesitate nationala de prima marime, si anume necesitatea actualizarii eficace a conceptului romanesc de statalitate si a modului lui concret de realizare; aceasta necesitate redevine imperativa in acest moment de rascruce."

"Ideea amplasarii capitalei si, in general, a oricarui chef-lieu in mijlocul geometric al unui teritoriu socialmente definit pare suficient de rationala pentru ca explicatii sa necesite exceptiile de la aceasta regula.
Asa cum este de asteptat, inca de la primii profeti ai unei Romanii teritoriale avem ideea capitalei pe undeva pe linga Brasov."

"O capitala in centrul tarii aparata de munti
Conclusiv, „capitala in interiorul redutului transilvan, artere de comunicatie de aci in fir de paianjen spre toate capetele tarii”, o „armatura a comunicatiilor”, necesara pentru a asigura „siguranta strategica, prosperitate economica si dublarea in zece ani a venitului national printr-un sistem de masuri ce se pot indeplini daca exista scanteie, pricepere si vointa romaneasca.”"

"O capitala a Romaniei la Brasov dorita din toate zonele tarii !
Curios sau nu, această Romanie „nordica” şi „montana” („carpatica”), opusa celei reale, „sudica” şi „balcanica”, nu este visata numai de ardeleni şi banaţeni, „titularii” ei naturali, ci şi de cei mai autentici dintre „miticii” de Dîmbovita. Nici moldovenii nu se dau înapoi cand e vorba de aceasta Romanie mai buna.
Dacă am avea fie şi numai aceste speranţe şi tot ar trebui să luăm foarte în serios mutarea capitalei în Ardeal şi investiţia de viziune pe care conştiinţa noastră naţională a dezvoltat-o deja, într-un regim care interesectează vizibil şi cultura populară."

Pazea, Mandea! Ai putea fi "capitalist!"


« Ultima Modificare: 17.Mar.2021, 08:25:14 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
#In viața asta mai avem ceva de făcut!