Autor Subiect: Sfaturi utile  (Citit de 37186 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #80 : 11.Ian.2010, 06:33:08 p.m. »
Hmm inseamna ca manualul... greseste :-O Tztztz
Nu cred ca greseste. Nu aminteste nimic de timpul cit se mentine automat degivrarea.

Oricine stie ca de unde pornesti un agregat, tot de acolo il si opresti daca ......... nu este automatizat. ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline SGD

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 549
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi utile
« Răspuns #81 : 11.Ian.2010, 09:48:34 p.m. »
@SGD, imi pare rau ca am avut aparatul foto imprumutat si n-am avut cum sa-ti dau replica pe loc ;).
@cristyyy2003 + @SGD, iata ce scrie in manualul meu:
[IMG=http://img44.imageshack.us/img44/8910/degivrare.jpg][/IMG]
In al vostru scrie altceva ?

Offtopic: faza e ca iar sunt prins in off-side referitor la manual, ca al meu sta prin torpedou mai mult si, bineinteles, nou nout, nedeschis nici macar o data.. De-aia ziceam ca e pentru necunoscatori manualul..  :D Cum era in bancul ala cu taximetristii: "opresc la verde ca daca trece vreun meserias"

Ontopic: cum spuneam, nu am rasfoit manualul, dar pot spune ca am observat ca se opreste singur comutatorul respectiv. Spre deosebire de cel de AC, care atunci cand e apasat ramane apasat si printr-o noua apasare revine la pozitia initiala, butonul de la degivrare nu are 2 pozitii, ci doar una singura, diferenta facand-o numai ledul care indica pornirea lui.
« Ultima Modificare: 11.Ian.2010, 09:56:37 p.m. de SGD »
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14744
  • Thanked: 3612 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Sfaturi utile
« Răspuns #82 : 12.Ian.2010, 11:26:44 a.m. »
Si la mine se opreste singur comutatorul de degivrare dupa un timp. Nu mi-am dat seama daca e termostatat sau cronostatat.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline MariusMGP

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #83 : 25.Ian.2010, 08:58:22 p.m. »
Din ce-am mai auzit de la soferi cu vechime, la temperaturi foarte joase, la pornire se dadea o prima cheie scurt, maxim o secunda, pentru a "rupe uleiul"... Are sens metoda asta pentru uleiurile din motoarele noastre?

Offline asterisc

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 58
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi utile
« Răspuns #84 : 26.Ian.2010, 10:20:05 a.m. »
Nu tine de ulei, tine de temperatura de afara  :D
Reality is for those who cannot face Science Fiction!
 

Offline BXXENL

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #85 : 26.Ian.2010, 01:41:47 p.m. »
Daca ai 5w sau 0w nu are nici un rost.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MariusMGP

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #86 : 26.Ian.2010, 02:00:22 p.m. »
Mersi!  :good:

Offline Laurentiu

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #87 : 26.Ian.2010, 02:24:39 p.m. »
...am mai auzit de la soferi cu vechime, la temperaturi foarte joase, la pornire se dadea o prima cheie scurt, maxim o secunda, pentru a "rupe uleiul"...
Ai auzit bine iar pt masinile de generatie mai veche (dotate cu manivela si RAC), pt a nu solicita bateria, se dadea motorul peste cap 4-5 tururi de manivela.

Nu tine de ulei, tine de temperatura de afara  :D
Ba chiar de uleiURI (motor si C.V.) tine.
Tot pe timp rece este indicat, ca inainte de pornirea demarorului ("automat"), sa se tina pedala de ambreaj apasata la podea.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline bogdanb

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #88 : 27.Ian.2010, 09:48:50 p.m. »
Ba chiar de uleiURI (motor si C.V.) tine.
Tot pe timp rece este indicat, ca inainte de pornirea demarorului ("automat"), sa se tina pedala de ambreaj apasata la podea.
[/quote]

Ideea e ca oricat ar fi uleiul de subtire, angrenajele metalice din motor si cutie de viteze care sunt in contact direct sunt inghetate, deci lipite unele de altele; de aceea, prima cheie "in gol" ajuta la ruperea peliculei care le tine lipite si usureaza pornirea la a doua cheie.
Asa e, maestre Laurentiu?  ;)
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: Sfaturi utile
« Răspuns #89 : 27.Ian.2010, 10:17:37 p.m. »
...angrenajele metalice din motor si cutie de viteze care sunt in contact direct sunt inghetate...
Intr-un motor, o "lipire" (atingere) intre doua elemente, nu vad decit intre segmenti si camasa cilindrului iar in CV, pinioanele sau rotile dintate au un mic joc (toleranta intre dinti). In rest, intre toate piesele in miscare, exista  si va exista mereu o pelicula fina de ulei.
Am spus de apasarea pedalei de ambreaj la pornirea motorului, pt a se face decuplarea motorului de CV in vederea unui consum de curent mai mic al demarorului ce trebuie sa roteasca arborele cotit (vilbrochenul). Este un procedeu bun (nu si obligatoriu) ce ajuta la marirea duratei de viata a bateriei si a unei porniri mai usoare a motorului. Una e sa invirti numai motorul si alta e sa invirti si CV.

Problema cu "cheia moarta" sau "ruperea uleiului cu manivela" e buna la motoarele pe carburatie unde amestecul carburant nu este dozat de computer iar motorul poate fi inecat foarte repede. La "injectie" nu am folosit aceasta metoda.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!