Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 110905 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #640 : 12.Nov.2022, 03:45:42 p.m. »
3. la oricare din cele 2 cazuri de mai sus, daca apesi acceleratia, consumul sta la 0. ciudat nu?
   Pai de ce ar fi ciudat? Pe ecran schie "l/km", voi v-ati dori ca atunci cand accelerezi sa se miste si indicatorul de consum, am inteles...
Ai dreptate, la Ford in stationare se muta pe l/h si arata 0,5. Dar una e in stationare, alta in sarcina, nu?
 
    suzukarii din RO sunt mai aparte decat cei din alte tari, uneori aparte spre ciudati, ca sa ma exprim elegant !
Si ca sa fiu explicit, se-ntampla cam asa : o cumpara cu +,- 20 000e, e incantat vreo luna, apoi incepe sa-i caute bube-n... esapament, uitand ca stia/vazuse problema cand a cumparat-o, ba a mai si rascolit forumul si membrii pentru... capacelul de ventil(de exemplu). Adica, tipic romanesc : cand e bine, de ce e bine, cand e rau, "astia e ai dracu' " :-))
   Cat despre consum, daca ar consuma numai la viteze intre 20-100km/h, ar fi perfect, adica la pornire sa plece "din cheie"(pana la 20km/h), iar la peste 100 sa ajunga din inertie... :-?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline miocrl

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #641 : 14.Nov.2022, 10:58:49 a.m. »
da, ma intereseaza detaliile pentru a putea sa o folosesc cat mai optim in functie de ce doresc
Uneori motorul termic este menținut în mișcare (în rotație) de ISG-ul electric și nu consumă.
deci cum pot sti cand este mentinut motorul termic in miscare ca sa nu consume la variantele mild Hybrid?

    suzukarii din RO sunt mai aparte decat cei din alte tari, uneori aparte spre ciudati, ca sa ma exprim elegant !
...
a generaliza, categorisi, judeca oamenii poate pica nepotrivit, elegant era sa nu te mai exprimi mai departe de tehnica :)

Offline Flint Beastmood

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #642 : 14.Nov.2022, 01:42:34 p.m. »
Pentru a estima cand functioneaza electric, poti folosi metoda determinarii acustice, adica dupa ureche. Alta nu am gasit pana acum si nici nu cred ca e prea important. Pur si simplu lasa sistemul start-stop sa-si faca treaba. Dupa aproape un an in care il dezactivam imediat la pornirea motorului, am inceput sa-l las in pace, cu exceptia traficului start-stop extrem: 2 secunde stai, 2 mergi si tot asa.

Utilizarea optima a vehiculului tau mild hybrid implica:
- sa lasi activa funcita start-stop
- sa folosesti frana de motor pentru incarcarea bateriei Li-ion, implicit sa conduci anticipativ
- sa accelerezi moderat, uniform si sa schimbi intr-o treapta mai mare intre 2400-3000 rpm
- sa respecti limita de viteza - condusul calm este o placere, ceilalti devin irelevanti, destinatia devine doar un motiv sa te afli la bordul "aeronavei" tale cu 4 roti
- sa nu folosesti vehiculul pentru distante scurte, fiindca motorul rece nu este la fel de eficient iar uleiul trebuie schimbat la mai putini km deoarece se degradeaza mai rapid; asta iti sporeste si sanatatea fizica si iti aminteste ca nu este totul despre tine si placerea ta, ca traiesti impreuna cu niste miliarde de specii pe planeta iar automobilul e o placere partial vinovata
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: miocrl, caraciu

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #643 : 14.Nov.2022, 03:19:56 p.m. »
....a generaliza, categorisi, judeca oamenii poate pica nepotrivit, elegant era sa nu te mai exprimi mai departe de tehnica :)
    Esti mai vechi decat mine pe forum si probabil ca si tu, ca si mine, iti doresti sa gasesti aici exemplificate situatii si implicit solutii, care nu apar in manualul masinii si slava Domnului, sunt destule ! Asa ca intram aici, citim, cautam si poate si gasim.
  Dar cand de sapte ani de cand a aparut Vitara, vezi ca apar preponderent(70-80%) intrebari, situatii sau cerinte al caror raspuns il gasesti cu usurinta in manual, sau pe care masina nu le poate indeplini, atunci trebuie sa mai spui si adevarul, care adevar chiar nu este elegant !
   Mie mi se pare jenant sa intreb aici de exemplu, ce bec trebuie la ...., sau ce presiune trebuie sa aiba anvelopele, pentru ca raspunsurile le gasesc in manual si atunci de ce sa incarc forumul si sa rapesc timpul unor colegi care, amabili fiind, imi raspund totusi ?
Mie imi place sa ajut, de n ori am facut copy/paste din manual, chiar si ieri, parca, dar totusi, la masinile din 2022 mai trebuie citite si instructiunile :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline miocrl

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #644 : 14.Nov.2022, 08:48:38 p.m. »
Iar ne judecam? cand o sa te opresti? te simti responsabil sa m amoralizezi pt ceva ?:) te rog frumos sa incetezi. daca ai ceva de raspuns tehnic, esti invitatul meu. altfel ia-ma mai incet ca nu ma simt bine. :)multumesc

caut raspunsuri pentru a beneficia de tot ce pot scoate din masina mea, sa o storc la maxim
uite de ieri pana azi am scazut consumul de la 6.7 la 6.6 :prty:

Daca ai manualul in format electronic si mi-l dai mura in gura, te iert de jignirile ce mi le-ai adus pana acum.  :baston:



....a generaliza, categorisi, judeca oamenii poate pica nepotrivit, elegant era sa nu te mai exprimi mai departe de tehnica :)
    Esti mai vechi decat mine pe forum si probabil ca si tu, ca si mine, iti doresti sa gasesti aici exemplificate situatii si implicit solutii, care nu apar in manualul masinii si slava Domnului, sunt destule ! Asa ca intram aici, citim, cautam si poate si gasim.
  Dar cand de sapte ani de cand a aparut Vitara, vezi ca apar preponderent(70-80%) intrebari, situatii sau cerinte al caror raspuns il gasesti cu usurinta in manual, sau pe care masina nu le poate indeplini, atunci trebuie sa mai spui si adevarul, care adevar chiar nu este elegant !
   Mie mi se pare jenant sa intreb aici de exemplu, ce bec trebuie la ...., sau ce presiune trebuie sa aiba anvelopele, pentru ca raspunsurile le gasesc in manual si atunci de ce sa incarc forumul si sa rapesc timpul unor colegi care, amabili fiind, imi raspund totusi ?
Mie imi place sa ajut, de n ori am facut copy/paste din manual, chiar si ieri, parca, dar totusi, la masinile din 2022 mai trebuie citite si instructiunile :)

Offline ntire2000

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #645 : 15.Nov.2022, 12:14:51 a.m. »
   Mie mi se pare jenant sa intreb aici de exemplu, ce bec trebuie la ...., sau ce presiune trebuie sa aiba anvelopele, pentru ca raspunsurile le gasesc

..... pe forum cu functia search (cautare) care nu a omorât (înca) pe nimeni.



Iar mura-n gura.... nu stiu ce sa zic, dar comoditatea se plateste.
Unele forumuri cer bani pentru descarcarea unor informatii - gen manuale, care pe aici sunt chiar gratis - postate de binevoitori.
« Ultima Modificare: 15.Nov.2022, 12:28:45 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #646 : 15.Nov.2022, 09:46:58 a.m. »
Iar ne judecam? cand o sa te opresti? te simti responsabil sa m amoralizezi pt ceva ?:) te rog frumos sa incetezi. daca ai ceva de raspuns tehnic, esti invitatul
  Dragul meu @miocrl n-am avut deloc intentia sa te jignesc(si nici nu cred c-am facut-o!), mai ales ca tu ai cerut niste info care nu sunt in manual(legate de functionarea motorului electric), deci justificate !
  Postarea mea am legat-o de afirmatia colegului  "Nu am idee cum sunt suzukarii din alte țări, însă cei din România, înscriși în Suzuki-club.ro,..." si am incercat s-o fac ca o apreciere generala, nicidecum la adresa ta personal !
  La hybride nu stiu daca a aparut manualul in pdf, dar ptr. cel clasic exista.
Am gasit ceva : https://manual-directory.com/manual/2022-suzuki-sx4-s-cross-owners-manual/
« Ultima Modificare: 15.Nov.2022, 10:04:03 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: miocrl, gabineg

Offline MariusVTR

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #647 : 16.Nov.2022, 11:40:48 a.m. »
Cred ca acest prospect sintetizeaza foarte bine functiile/ beneficiile hybrid-ului 48V, poate ajuta...
« Ultima Modificare: 16.Nov.2022, 12:02:18 p.m. de MariusVTR »
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 
The following users thanked this post: miocrl, NicNic, enicky, perfidus, Flint Beastmood

Offline miocrl

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #648 : 16.Nov.2022, 06:01:04 p.m. »
mersi!!

"Coasting (up to 50 mph / 80 km/h)
Sailing (below 10 mph / 16 km/h)
....
A further efficiency benefit of the new 48V Hybrid system is the introduction of electric
motor idling when the clutch is disengaged and vehicle speed is below approximately
50mph (80km/h). This feature essentially replaces fuel injection with power from
the electric motor to then control and maintain engine idling when the vehicle is
decelerating and when stationary."

din acest document inteleg ca in plaja de [16 km/h - 80 km/h], daca motorul termic nu e in sarcina (adica se apasa ambreiajul, sau/si se scoate din viteza) se opreste

COOL!! :)

de aici deduc ca daca vad semaforul rosu si scot din viteza, motorul termic nu mai consuma benzina dar se invarte totusi datorita ISG.
doar ca in practica nu imi iese asa; adica:
daca vad semaforul rosu inainte cu 300 de m si scot din viteza la 50kms pe ora ca apoi sa franez:
- de la 50 pana la 16 imi apre cateodata consum de benzina si ma intreb de ce? pot doar concluziona ca nu am destula baterie(cea de 48V) ca sa poata ISG sa tine motorul termic in invartire?
- sub 16 totul e clar, se opreste de tot

Offline cristidav

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #649 : 16.Nov.2022, 06:48:33 p.m. »
Eu o sa fiu ala care iti sugereaza sa o lasi in treapta, in frana de motor, mai salvezi din placute si mai ai si consum zero pana la semafor. Mi se pare ca avantajele sunt mai mari.

Dupa ce am postat m-am prins: mai si incarci bateria :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: enicky