Autor Subiect: Chip-Tuning New Vitara  (Citit de 16643 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #70 : 12.Dec.2018, 06:28:42 p.m. »
Astazi am condus un New Vitara 1.6 cu motorul optimizat la DOK - OBDTuning.
Condus inclusiv in regim de autostrada aglomerata, cu sprint si depasiri frecvente.
Incredibil, simti ca si cum ar fi alta masina - din punct de vedere al comportamentului motorului.
Cuplul este perceput mult mai constant distribuit inclusiv in plaja de turatii ridicate, conferind in
mod clar senzatia de eficienta dar si un plus ca sentiment de siguranta in depasi efectuate in viteza.
Deci doar optimizare, fara alte modificari gen filtru aer sau toba esapament speciala.
Descriu intr-un singur cuvant: Remarcabil !!!



Chiar crezi ca inginerii de la Suzuki au mai lasat loc de "optimizare" sau au blocat un potential de putere din necunostinta de cauza ?
Soft tuningul la un motor aspirat e frectie la picior de lemn. Nu fac decat sa schimbe harta de injectie cu valori mai mari(in conditiile in care aspiri aceeasi cantitate de aer!) si eventual rev limiter la un prag mai mare.

Practic, in cazul cel mai fericit, se renunta la marja de siguranta a motorului in conditii de carburant prost sau mai stiu eu ce alti factori care care variaza si care pot provoca stricaciuni.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline shpeedy

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #71 : 12.Dec.2018, 06:37:53 p.m. »
Atata vreme cat respectivul motor (M16A) a avut si 135cp in versiunea trecuta a Swift-ului Sport, cam cum vezi afirmatia ta?

Bineinteles ca nu se pune problema de cresteri spectaculoase (precum in cazul motoarelor turbo), dar mai e ceva loc de optimizari.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline smiley

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #72 : 12.Dec.2018, 07:15:54 p.m. »
Atata vreme cat respectivul motor (M16A) a avut si 135cp in versiunea trecuta a Swift-ului Sport, cam cum vezi afirmatia ta?

Bineinteles ca nu se pune problema de cresteri spectaculoase (precum in cazul motoarelor turbo), dar mai e ceva loc de optimizari.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Un search rapid pe google zice asta :
SS max power @ rpm:6800
Vitara : Power   120 hp/6000 rpm.

Deci cum am spus, e modificat Rev limiter.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline shpeedy

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #73 : 12.Dec.2018, 08:04:16 p.m. »
Tinand cont de multitudinea de proiecte de tuning de succes - atat aspirate, cat si turbo - as zice ca familia de motoare M1xA este una reusita/fiabila/prietenoasa cu modificarile. Aaa, ca performantele se obtin in anumite conditii (crestere prag rpm in cazul aspiratelor) asta mi se pare a fi general-valabil fctie. de tipul de motor...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online Lerua07

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #74 : 12.Dec.2018, 09:45:32 p.m. »
Eu cred ca tuningul prin optimizare parametrii soft la 1.6 aspirat inseamna bani aruncati. Acelasi efect il obtii folosind modul Sport !  ;)
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 
The following users thanked this post: Adifiru

Offline boga81

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #75 : 12.Dec.2018, 10:00:26 p.m. »
Fals!
Am motorul modificat de 4 ani si pot sa spun ca se simte diferenta. Doc a modificat timpii de injectie, harta avans si alte harti. Spre exemplu, ce s-a optimizat in cazul meu: debitul de benzina la peste 3500rpm era prea mare si masina dadea senzatia de "dat in nas" asa ca l-a scazut. Diferenta nu e aceeasi ca la un motor turbo (benzina sau diesel), dar se simte.
Zic sa nu va dati cu parerea inainte de a incerca. Sunt la a 4a masina cu soft modificat in 11 ani, 2 aspirate si 2 turbo, si nu va fi ultima, asta e clar!

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline smiley

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #76 : 12.Dec.2018, 10:40:31 p.m. »
Fals!
Am motorul modificat de 4 ani si pot sa spun ca se simte diferenta. Doc a modificat timpii de injectie, harta avans si alte harti. Spre exemplu, ce s-a optimizat in cazul meu: debitul de benzina la peste 3500rpm era prea mare si masina dadea senzatia de "dat in nas" asa ca l-a scazut. Diferenta nu e aceeasi ca la un motor turbo (benzina sau diesel), dar se simte.
Zic sa nu va dati cu parerea inainte de a incerca. Sunt la a 4a masina cu soft modificat in 11 ani, 2 aspirate si 2 turbo, si nu va fi ultima, asta e clar!

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

Asa ca fapt divers , am văzut ca ai spus ca a fost scăzută cantitatea de benzina la turații de peste 3500 rpm. Crezi ca asta e bine ?

Benzina are rol de a raci cilindri , asa ca tu acum având un amestec Lean ai temperaturi mai mari in camera de ardere si probabil șanse mult mai mari de detonatie, dar na “merge si asa”.

Si cei 8-10 cai si 10 15 nm pe care ii promit firmele de tuning, cât de tare se pot simți ? :)))


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline boga81

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #77 : 12.Dec.2018, 11:09:57 p.m. »
Benzina PREA multa are rol de a creste consumul. Inainte de a modifica ceva m-a intrebat cum se simte la peste 3500rpm iar raspunsul meu a fost ca nu simt cei 120cp si ca pare ca "da in nas" la turatie mare. Atunci mi-a zis ca amestecul e prea bogat la peste 3500rpm.
Daca tu preferi cifre seci, ce sa zic, nu-ti modifica motorul. Nu e nimic de lauda.
10-15 Nm sunt un rahat.
Doar ca, vezi tu, nu aia 10Nm in plus sunt baiul, ci optimizarea curbei de cuplu, o "fluidizare" a ei daca vrei.
Motorul asta a fost euro4, 5 la mine, 6 la vitara. Ca sa iasa la noxe si sa sara de la 108 la 120cp la ce crezi ca s-a lucrat? Nu cumva fix la aceleasi harti? Iar la noxe, nu crezi ca au umblat si la "puterea" simtita ca emisiile sa fie cat mai mici?
Treaba ta daca nu crezi ca ar fi utila o astfel de modificare, dar nu e cazul sa dam verdicte categorice doar bazate pe "6 cai fromosi si 10Nm sunt un fâs".
Sincer, habar n-am cati cai am castigat. Ca nu m-am dus sa o pun pe dyno.
Dar stiu ca SX4-ul meu se simte mai bine decat Vitara in mod Sport. Si masina e mai grea cu aprox. 100kg (1245kg). Nu mai zic de anvelopele grele pe care le am...
Eu, unul, imi voi modifica si viitoarele masini. Fie aspirate, turbate sau supraalimentate. Poate electrica daca am sa nu o modific. Then again, pot sa ii pun o baterie mai mare :D

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 
The following users thanked this post: shpeedy, Utilizator_Anonim

Offline shpeedy

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #78 : 19.Feb.2020, 07:49:36 p.m. »
Daca e pe bune, nu e cam mare pierderea de putere de aproape 50cp de la volanta la roata?

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline aavii

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #79 : 20.Feb.2020, 12:30:16 p.m. »
Pai unde e pierderea?
Un lucru interesant la Dyno este cu ce tip de masina si pe ce dyno s-a facut testul
Mie mi-au spus ca testul dyno nu e prea relevand ca imi cupleaza masina tractiunea pe oricare din roti de mai multe ori pe secunda si ca pentru 4x4 automat este un altfel de Dyno care cica nu at fi pe la noi ci doar unul prin Ukraina...
Poate vorbesc prostii doar ca o cocnluzie finala as putea zice ca nu as face doar stage1 fara a modifica si programul cutiei (care nu stiu ce inseamna si cum se face)
Dupa Stage1, in mers sportive (gen kick downur) masina clar e mai fasneata si clar se simte diferenta. In mers normal parca motorul este mult prea elastic si nu mai foloseste avantajul cutiei (nu mai retrogradeaza cand trebuie si trage mai mult de o o viteza)
  • Suzuki Vitara S grade