Autor Subiect: Vibratii motor cand intra turbina  (Citit de 8457 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #20 : 09.Ian.2018, 12:05:19 a.m. »
  Doua probleme pot sa punctez :
 O vitara S langa a mea, motoarele pornite, prima se manifesta ca un diesel.
 N-am inteles, la ce viteza schimba la 1400 rot/min? Treapta de viteza o schimbi la cel putin 2000. Eu o schimb chiar mai sus. Schimbata asa jos, adica subturata, e normal sa apara vibratii, caroseria este usoara(slaba) iar vibratiile n-are ce/cine sa le absoarba. si masina "dardaie".
  Probabil ca ar fi bine ca atunci cand cumparam masinile sa ni se explice si modul de utilizare. Ca exemplu personal, cand am luat Fordul mi s-a explicat sa nu merg cu vit. aIVa in oras, ceea ce chiar nu stiam.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #21 : 09.Ian.2018, 12:34:59 a.m. »
@enicky Iti scrie ca la prosti pe bord cand sa schimbi viteza cu sageti si cifre.
Si nu face confuzie intre turbo si aspirat
Iar la turbo e iarasi o discutie in functie de tip, daca intra progresiv de laturatii mici sau ca la saab explziv de la 3500 rpm
Am acelasi motor ca si s-ul si tacane, dar nu conteaza, am verificat, paranoic, nivelul de ulei ( vezi tsi-urile vag) si in 8500 km nu a papat ulei, asa ca e ok. Chiar am cumparat un bidon de la dealer la revizia de 1000 km.
Tsi-ul unui amic cu octavie de 1.4 a consumat deja 1.5 l de ulei
« Ultima Modificare: 09.Ian.2018, 12:55:35 a.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline JMu

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #22 : 09.Ian.2018, 07:00:12 a.m. »
Am observat și eu comportamentul ăsta... "vibrator" la ambele mașini cu care am făcut test-drive - 1.4T pe Vitara S AT și 1.0T pe S-Cross AT. Senzația mea a fost că nu doar ceva la motor vibrează ci tot ansamblul motor - cutie. Manuala de exemplu nu vibrează deloc la 1400 RPM (1400 fiind turația la care "cade" în treapta superioară, evident, și nu turația în treapta inferioară de la care schimbă). Motorul de 1.4 are cuplu maxim la 1500, deci la 1400 probabil are 90%, nu e chiar subturat. Sigur, nici mai jos nu prea se duce, e clar că nu poate să tragă la 1200 de ture.
Cred ca ar trebui corectat "software" totuși, sa nu mai coboare sub un 1500-1600 RPM - deși mașina merge impecabil la 1500RPM, chiar și pe accelerare normală.
Iar zgomotul "de tacheți" cred ca e mai repede de la distribuția pe lanț - 1.2 TCe de pe Clio are același zgomot metalic având tot distribuție pe lanț.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline enicky

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #23 : 09.Ian.2018, 11:05:17 a.m. »
@enicky Iti scrie ca la prosti pe bord cand sa schimbi viteza cu sageti si cifre.
   Asa este(si la mine afiseaza), scrie, dar probabil trebuie sa te si uiti si n-o poti face mereu, pe de-o parte, iar pe de alta parte, functionarea este diferita de 1,6, dar pana la urma ambele accepta cu brio turatii mari.  Sunt unii soferi care merg mai subturat pt. economie. Dar oricum este o diferenta de functionare/sunet intre 1,6 si 1,4.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline solymir

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #24 : 09.Ian.2018, 06:51:51 p.m. »
Cred ca s-a deviat de la subiectul original...
@JMu La AT este perfect normal sa vibreze cand este in drive si tii frana apasata, din simplul motiv ca motorul e oarecum in sarcina din cauza convertorului - daca stau cu ea pe loc mult timp si s-a dus bateria pentru autostart o tin in N si e cuminte, linistita si toarce ca un pisoi.
Ca sa comparati aceleasi mere cu aceleasi pere puneti AT-ul in N si manuala tot neutru. Eu as zice ca ambele zgomote, dat fiind acelasi motor, vor fi la fel.
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline JMu

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #25 : 09.Ian.2018, 07:06:06 p.m. »
Eu ziceam în accelerare, că nu o țineam la 1400 de ture pe loc cu frâna în drive.  :)
Cred că același lucru îl ziceau și colegii, că doar nu le "intră" turbina stând la semafor.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline cristidav

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #26 : 09.Ian.2018, 07:42:53 p.m. »
Salutare tuturor,

am observat acum la 2200km ca la pornirea la rece, daca accelerez motorul in gol, in jurul valorii de 1500rpm vibreaza si intra in rezonanta cu ceva de sub capota undeva la 2000rpm, cam in partea stanga. Cand intra in rezonanta efectiv zdrangane deranjant.
In mers se observa mai demult poate chiar de la inceput dar abia acum odata cu aceasta problema am sesizat ca dupa aproximativ 1500rpm incepe sa vibreze usor motorul, se simte chiar si in volan.
Dupa ce motorul se incalzeste, zdranganitul de la 2000rpm dispare, dar vibratia se simte in continuare atat la accelerare in gol cat si in mers.
Cam aceleasi simptome le-am semnalat si eu in jurnalul suzei mele, doar cu diferenta ca la a mea, dupa 2000 turatii dispar toate chiar daca e rece, si sunetul si vibratul, iar dupa ce se incalzeste dispar de tot, indiferent de turatie. Exact intre 1500 si 2000 si in cazul meu. Cum urca temperatura afara peste 5-10 grade, cum nu se mai reproduce sunetul. Eu n-am reusit sa il reproduc la service, cocotzata pe elevator...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline Utilizator_Anonim

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #27 : 09.Ian.2018, 07:50:16 p.m. »
A mea doar tacane ca de tacheti, dar se pare ca toate fac asa.
Cu riscul de a ma repeta, nu e panica pentru ca nu mananca ulei.
Dupa ce scot saabul de la service o sa le pun in paralel sa vad care tacane mai tare, turbo sau miniturbo.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline solymir

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #28 : 09.Ian.2018, 08:01:09 p.m. »
Are cineva un torque/power curve la K16C? Sau orice motor Suzuki? Toata discutia e teoretica daca e turbina sau nu fara sa stim niste date... Nici nu stim la ce turatie intra turbina pana la urma.  :-?
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline JMu

Re: Vibratii motor cand intra turbina
« Răspuns #29 : 09.Ian.2018, 08:20:20 p.m. »
Păi ce ar putea să se vadă pe o curbă de cuplu? Că doar turbina se învârte și la ralanti, doar că nu la viteza suficient de mare încât să comprime suficient aer.
Iar cuplu îl știm din specificații - la K14C cuplu maxim de 220Nm de la 1500RPM.  Iar de la 1000 la 1500 cuplul probabil crește aproape liniar, nu e loc de vreo "cocoașă". La 1000rpm va dezvolta cam tot atât cuplu cât orice alt motor de 1.4 aspirat.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017