Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 82444 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma

Online ntire2000

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #531 : 26.Sep.2019, 03:09:57 p.m. »

Fara intentia de jigni, e foarte periculos sa conduci atat de mult dintr-o bucata. Chiar daca nu simti cat de obosit esti, atentia si reflexele sunt la cu totul alt nivel decat credeti.

E de-a dreptul comportament kamikaze.
Ar trebui implementata o optiune de citire de amprenta pe volan iar în momentul în care depasesti 8 ore sa te traga musai pe dreapta sa te odihnesti macar 2-3 ore.
Daca la soferii de TIR se poate cu diagrame, la noi ceilalti de ce nu s-ar putea?

Pe mine aproape m-a bagat unul în sant pe drumul dintre Tg-Mures si Reghin, venea de pe contrasens si o tot lua usor pe banda mea. L-am claxonat si asta probabil ca l-a salvat si pe el - ca omul atipise.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #532 : 26.Sep.2019, 07:24:10 p.m. »

E de-a dreptul comportament kamikaze.

ATA a demarat un studiu privind oboseala la volan
 "Conform studiilor, vigilenţa conducătorilor auto scade vertiginos după doar 8 ore de condus şi ajunge, ca după 24 de ore de nesomn, să scadă până la a fi similară cu cea a unui subiect aflat în stare de ebrietate, iar după 48 de ore aceasta ajunge similară cu cea a unui subiect aflat în comă alcoolică. Aceste aspecte au fost mai bine asimilate la nivel legislativ pentru segmentul de transporturi şi pentru transportatori, însă nu au fost încă puse în discuţie şi pentru traficul de turisme, legislaţia neavând încă nici o menţiune referitoare la conducătorii auto care îşi continuă călătoria în stare avansată de oboseală."

   "Cauzele care provoaca somnolenta sau oboseala includ:

    Somn insuficient
    Somn intrerupt sau fragmentat
    Oboseala acumulata in timp/ ore de somn nerecuperate acumulate in timp
    Factori circadieni asociati cu programul de munca/ programul de condus
    Tulburari ale somnului netratate sau nedescoperite
    Folosirea de medicamente sedative
    Consumul de alcool atunci cand o persoana este deja obosita

Somnolenta / oboseala cauzeaza urmatoarele probleme:

    Deficiente ale timpului de reactie, deficiente de vedere, deficiente in judecata
    Probleme in procesarea informatiilor si in memoria pe termen scurt
    Scaderea performantei, a vigilentei si a motivatiei
    Comportament mai irascibil si mai agresiv"

 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ulise

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #533 : 30.Sep.2019, 09:31:22 a.m. »
Si deficitul de minerale/ vitamine 'te duce' la somn.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #534 : 12.Dec.2019, 09:59:45 a.m. »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ulise

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #535 : 12.Dec.2019, 10:41:36 a.m. »
Graba ne duce la belele sau ne poate ucide. Dar nu realizam asta. Cu masina sau pe jos, graba este aceeasi. Si asta ne face nesimtiti.

Regulamentul rutier este conceput pentru a ne proteja si respecta reciproc, indiferent ca suntem la volan sau pe jos. Dar refuzam a constientiza acest aspect. Din egocentrism.
Multi considera ca in localitate este o viteza mica 50km/h. Dar ce distanta de franare avem la 50 km/h? Face distanta de franare diferenta intre evitarea unei coleziuni si vatamare/ moarte?

Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
« Ultima Modificare: 12.Dec.2019, 09:54:34 p.m. de rexkrokiDAU »
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 
The following users thanked this post: gabineg, teutzue, toma, Catalln, Costique

Offline teutzue

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #536 : 12.Dec.2019, 11:55:42 a.m. »
@ulise  Ai zis foarte bine, subscriu la opinia ta. Filosofia de a nu te grabi se aplica nu numai la conducerea preventiva ci si in viata de zi cu zi.
  • Suzuki S-Cross 1.6 Premium Allgrip benzina 2013, 120cp; Mitsubishi Colt 1.1 Invite benzina 2007, 75 cp; Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
 
The following users thanked this post: Catalln, Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2501
  • Thanked: 1294 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #537 : 14.Dec.2019, 12:00:11 p.m. »
Doar ce am vazut un filmulet pe The Weather Channel, nu conduceti in spatele celor care nu si-au curatat zapada de pe acoperis!

https://weather.com/news/trending/video/flying-ice-shatters-windshield?isSubsequent=true
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Catalln

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #538 : 14.Dec.2019, 03:32:50 p.m. »
Graba ne duce la belele sau ne poate ucide. Dar nu realizam asta. Cu masina sau pe jos, graba este aceeasi. Si asta ne face nesimtiti.
 
Citat
Esential mi se pare pana la urma, cu masina sa NU te grabesti : sa nu te grabesti la pornire, sa nu te grabesti la plecarea de pe loc(adica nu in scartait de roti!), sa nu te grabesti in oras, sa nu te grabesti pe autostrada(din graba se produc accidentele!), s.a.m.d.(dar nici sa dormi pe tine!)
    Regulamentul rutier este conceput pentru fi respectat de toti, astfel ne vom proteja/respecta unul pe celalalt !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: gabineg, Costique

Offline NicNic

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #539 : 14.Dec.2019, 07:14:58 p.m. »
Astazi, pe centura Bucurestiului, era un trafic lejer, mers cursiv ca pe un drum national curent.

La un moment dat, se formeaza o coloana de cateva masini. Vreo 5.
In fata, un BMW 320, cu numar de TR (judetul, nu tara).
La fiecare plomba sau peticire de asfalt intalnite, frana pana la circa 30 km/h.
Daca erau denivelari (cele obisnuite la fiecare imbinare de culee cu tablierul podului), franarea era pana la 5 km/h.

Parea ciudat stilul de conducere, dar am zis ca soferul isi protejeaza masina, poate excesiv.
(Deh, nu o mai avea resurse sa o intretina, de cand nu mai au sprijin "guvernamental")

La un moment dat, il depasim, un card de masini.
Continui linistit drumul, croaziera cu 80 km/h.
Intalnesc o portiune de asfalt nou, fara "gropite".

BMW-ul apare din spate , cu flash-uri. Pret de 1-2 minute , nu are loc sa depaseasca. Prinde liber, ma depaseste.

Imediat dupa aceasta manevra, incepe urcarea pe un pod. La capatul pantei, obisnuita denivelare.
BMW-ul franeaza brusc, cred ca pana pe la 5 km/h de la 90.

Am depasit din scurt (la mijlocul podului, drumul fiind complet liber, pana hat-departe pe contrasens).
Dupa mine, inca 3 masini fac aceeasi manevra.

End of story.

Intrebare: Oare la ce categorie de conducere ar trebui incadrat BMW-istul? Preventiv sau incurca lume?

PS.:
 Dupa ce l-am depasit, ma intreb:
" - Oare ce fel de drumuri or avea prin Teleorman, daca la peticeli de asfalt franeaza atat de mult?
 Cred ca Tel Drum a facut minuni pe acolo ....  " 
 :D

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!