Autor Subiect: Upgrade la becurile halogen de fabrica  (Citit de 5072 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline aleodor45

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #10 : 21.Apr.2017, 09:27:53 p.m. »
Am o întrebare, poate naivă, însă nu pot să nu o adresez. Punând alte becuri, probabil, cu valori mai mari, nu crește valoarea tuturor consumatorilor electrici, ceea ce - în principiu - ar putea duce la scăderea puterii (randamentului) bateriei? Presupun că alternatorul are o anumită putere, care e configurată în funcție de baterie și implicit consumatorii acesteia. Ce părere aveți? Evident că și eu sunt foarte interesat de un upgrade la partea cu luminile, căci am remarcat și eu ca și alții, intensitatea destul de slabă a becurilor  cu care vine echipată mașina din fabrică, de aceea aș dori lămuriri în privința aspectului pe care l-am semnalat. Poate e cineva în măsură să mă(ne) lămurească.
  • Suzuki Sx4 S-Cross 1.4 Boosterjet, Allgrip, 6MT Passion
 

Offline toma

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #11 : 21.Apr.2017, 09:37:38 p.m. »
Lasa bateria, important e sa fie cat mai "orbitor" si sa bata drept in ochi  :-/
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #12 : 21.Apr.2017, 10:01:49 p.m. »
Am o întrebare, poate naivă, însă nu pot să nu o adresez. Punând alte becuri, probabil, cu valori mai mari, nu crește valoarea tuturor...
             Nu consumul(bateria) ar fi problema, ci incalzirea conductorilor, soclului(vezi topire la Logan la semnal spate), arderea sigurantei.
        Exista insa becuri Philips(la un pret adecvat) care dau un plus de lumina la aceeasi putere (ultra, xtreme).
        Deci, subliniez, consumul este acelasi, calitatea becului este superioara, lumina obtinuta este mai buna iar bateria se incarca atat cat este necesar, dupa cum comanda computerul masinii.
         Nu vei ramane niciodata fara baterie din aceasta cauza !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline aleodor45

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #13 : 21.Apr.2017, 10:04:08 p.m. »
De acord, însă mai importantă mi se pare siguranța. Închipuieți că eu merg pe coclauri, la pescuit, pe malul Prutului, pe graniță, unde stau cam trei patru zile la o partidă, perioadă în care mă deplasez de la un loc la altul de pescuit, zi și noapte(deh...caut peștișorul de aur :-))), context în care cam solicit bateria. Nu-mi surâde ideea de a rămâne  fără curent, când știu că nu am picior de mașină pe o rază de vreo 70- 80 km. Deci prefer să știu că nu fac nicio modificare, fără să am certitudinea că nu fac vreo gafă.
  • Suzuki Sx4 S-Cross 1.4 Boosterjet, Allgrip, 6MT Passion
 

Offline enicky

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #14 : 21.Apr.2017, 10:14:05 p.m. »
      Ti-am raspuns mai sus. Fara baterie ramai daca tragi lumina in cort, lasi radioul sa mearga toata ziua(cu motorul oprit), etc.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1327
  • Thanked: 377 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #15 : 22.Apr.2017, 09:38:46 a.m. »
Am vrut de ieri să spun doo vorbe, că mă umflase un pic râsul, dar nu aveam timp.

Becurile "superioare" de pe piaţă au aceeaşi putere (W) cu becurile "normale". Deci acelaşi consum, deci nu afectează cu nimic instalaţia electrică a maşinii. Chiar cu nimic. Desigur, dacă vorbim de becurile legale. Dacă cineva îşi pune un H7 70W în loc de regulamentarul H7 55W, atunci - evident - intensitatea curentului pe conductori creşte şi, da, apar riscuri. În primul rând riscul de a i se reţine talonul (teoretic).
Plusul de intensitate luminoasă al becurilor legale "superioare" vine din mai buna lor eficienţă (materiale folosite, tehnologie de fabricaţie etc.). Care, între noi fie vorba, vine la pachet cu o fiabilitate mai redusă.

În concluzie, ca fost utilizator de vision-plus-uri, night-breaker-e şi alte asemenea, pot să spun că singurul risc al folosirii acestor becuri e să cheltui mai mult cu ele. Sunt mai scumpe şi se ard mai repede.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 
The following users thanked this post: gabineg, rexkrokiDAU

Offline enicky

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #16 : 22.Apr.2017, 11:44:59 a.m. »
             Nu consumul(bateria) ar fi problema, ci incalzirea conductorilor, soclului(vezi topire la Logan la semnal spate), arderea sigurantei.
        ........
        Deci, subliniez, consumul este acelasi, calitatea becului este superioara, lumina obtinuta este mai buna iar bateria se incarca atat cat este necesar, dupa cum comanda computerul masinii.
        Se pare ca nu prea m-am facut inteles de unii colegi, de aceea m-am citat ! Nu recomand colegului becuri de puteri mai mari, deci sa incalce legea, ci de aceeasi putere, dar  de calitate superioara.
        Evident ca aceste becuri nu pot "si frumoase si devreme acasa" !
        Iar ca prioritate pentru mine, nu este pe locul intai retinerea talonului ci faptul ca un consummator puternic poate genera defecte/situatii neplacute culminand chiar cu incendiu.
     
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1327
  • Thanked: 377 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #17 : 22.Apr.2017, 02:27:10 p.m. »
Absolut de acord. Nici nu spuneam că i-ai recomanda becuri cu putere mai mare. Doar i-am explicat în ce situaţie s-ar putea, într-adevăr, întâmpla ceva cu maşina. Una pur teoretică, pentru că becuri cu putere mai mare nu prea poţi lua decât dacă ştii ce sunt alea, cel mai probabil de prin China. Şi am subliniat că, în afară de a fi periculos, e şi ilegal.

E şi o oarece neînţelegere la mijloc. Iniţiatorul topicului sunt convins că nu ştie prea multe despre curent. Despre watt, volt, amper sau lux. Şi nici nu-i musai. Iar prin becuri cu valori mai mari sunt convins că s-a referit la becuri cu o luminozitate mai mare, nu la putere, crezând că o creştere a luminozităţii înseamnă neapărat şi o creştere a "stresului" de pe instalaţia electrică a maşinii.
Concluzia e una, din toate direcţiile: becurile de tip vision-plus & Co nu afectează cu nimic maşina. Doar portofelul.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline aug

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #18 : 19.Sep.2018, 08:36:34 a.m. »
Salut, cum se prezinta becurile dupa un an jumate? sunt curios si de acele leduri Osram, si de silverstar.
Multumesc


Salut, de cateva zile am facut upgrade la Drl-urile cu care a venit masina, niste halogene Osram cu 2 filamente.(2 pozitii). Le-am inlocuit tot cu niste becuri Osram, dar led. Le-am luat de pe net, de la firma Aspad, din capitala. Dupa cum reiese din poze lumina este f. alba, si ce este important nu-si schimba nuanta cand aprind faza scurta, la cele originale cand treceam pe faza scurta, luminile de zi evident scadeau in intensitate dar si paleau, se ingalbeneau . Astea noi nu se manifesta astfel, isi pastreaza nuanta alb rece dar scad in intensitate ceea ce este firesc. Sper sa fie fiabile, dar avand in vedere ca sunt Osram , am sperante. Am facut zeci de poze dar le-am selectat pe cele mai reprezentative, care arata modul de aprindere in diferite situatii, mai exact in 3: lumini de zi evident cu motorul pornit, pozitie cu motor pornit si fara, faza scurta pornita. Penultima poza este cu faza scurta aprinsa. Utima poza este din interior cu becuri schimbate. Se vede de parca a rasarit Soarele in masina. In concluzie f. multumit.
  • S-Cross 1.6 VVT - Manual - Allgrip - Premium - Boost Blue Pearl
 

Offline Marci

Re: Upgrade la becurile halogen de fabrica
« Răspuns #19 : 19.Sep.2018, 10:02:51 a.m. »
Salut, referitor la becurile led Osram pot sa-ți zic ca merg ca in prima zi iar cele halogen Silver le-am pus pe a doua mașina și încă funcționează fără probleme. Deosebirea dintre becurile originale de zi și cele led  este ca primele rămân albe după ce aprind faza scurta, pe când celelalte dădeau o lumina gălbuie după pornirea fazei scurte. Acesta este motivul principal pt care le-am montat, sa nu fie diferențe de nuanță între lumina de zi și cea data de halogene pe faza scurta. Eu sunt mulțumit de becurile led acestea, au o nuanță albă și discreta, adică nu-s orbitoare, le recomand. In prezent, adică de 1 an am schimbat halogenele Silverstar cu halogene Night break.
  • S-Cross 1.4 AllGrip, ex. S-Cross1.6 Premium AllGrip