- Mai copii, mi-am permis o mica sinteza a ceea ce s-a discutat pe acest topic de catre @goad, @limonada, @ntire2000, precum si alti colegi….. in incercarea de a lamuri o problema mult dezbatuta, totodata in continuare in functie de timpul fiecaruia daca vreti sa completati materialul cu alte modele de ulei care ar putea fi compatibile cu cel recomandat, fise tehnice, experiente personale, etc…. ca sa avem o mica baza de date cu uleiuri compatibile

“ Uleiul care este in motoarele Suzuki 1.3 si 1.5 VVT este
Shell 10W30 cu urmatoarele caracteristici:
API SL/CF
ACEA A3-98 and B3-98
Vascozitate 40gr.C 73 cSt
Vascozitate 100gr.C 11.5 cSt
Densitate 20gr.C 0.850 kg/l
Punct de inghet -39gr.C
- Uleiul recomandat de producator dupa rodaj(la revizia de 10000km) este
SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5w30 cu urmatoarele caracteristici:
Vascozitate 40gr.C 67.9 cSt
Vascozitate 100gr.C 11.8 cSt
Densitate 20gr.C 0.848 kg/l
Poate fi folosit in plaja de temp. exterioare de la noi -15gr C +40 gr. C .
- E foarte posibil ca multi dintre noi sa nu sesizam faptul ca este mai zgomotos motorul pentru ca a fost folosit tot timpul acelasi tip de ulei sau pur si simplu nu bagam de seama, din constatarile personale pot sa va spun clar ca exista uleiuri cu care motorul este mai zgomotos, mai ales iarna la pornire [vascozitate prea mare (mai gros)] la rece, sau mai silentios, la care temperatura lichidului de racire ajunge mai repede la ~90gr.C sau mai greu, in aceleasi conditii, Din pacate nu am putut sa-mi dau seama de presiunea uleiului din motor, foarte importanta de altfel pentru toate motoarele in general si pentru cele VVT in special. Deasemenea un ulei cu un procent scazut de sulf si fosfor e important pentru ca ambele elemente distrug catalizatorul motorului pe benzina si diesel. Ca si observatie generala pot sa spun ca avem niste motorase foarte rezistente la masinutele noastre in ciuda zemurilor manarite de tot felul, adica uleiuri care se vand in romanica, iar in general motoarele sunt cele care cad ultimele din tot acest angrenaj care se numeste generic “Masinutza SUZUKI”.
Mobil 1 ESP Formula 5W-30API SL/SM CF ACEA C2/C3, A3/B3/B4
ACEA (Meets Engine Test Requirements) A5/B5
Viscosity cSt @ 40ºC 72.8
Viscosity cSt @ 100ºC 12.1
Viscosity Index, ASTM D 2270 164
Sulphated Ash, wt%, ASTM D 874 0.6
HTHS Viscosity, 150ºC, ASTM D 4683 3.58
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -45
Flash Point, ºC, ASTM D 92 254
Density @ 15ºC, kg/l, ASTM D 4052 0.850
CASTROL EDGE 5w30ACEA A3/B3/B4, C3
PROPERTIES
Density at 15°C ASTM D4052 0.847
Viscosity 100°C ASTM D445 mm²/s 11.9
Viscosity 40°C ASTM D445 mm²/s 73.4
Viscosity Index ASTM D2270 None 160
CCS -30°C ASTM D5293 cP 6130
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.600
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 209
MOTUL 8100 X-clean 5W-30 ACEA A3/B4/C3
API SM/CF
PROPERTIES
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.8
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5
Viscosity index ASTM D2270 166
Pour point ASTM D97 -36°C /-32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79%