Autor Subiect: Ulei Suzuki Ignis  (Citit de 64916 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline suzzy

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #180 : 16.Apr.2011, 12:36:06 p.m. »
Si ce este WIX sau Vemo? Filtrul de la Alpadrino ma refer?
  • Ignis, WagonR
Cel mai bun tuning este functionarea impecabila a masinii!
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #181 : 16.Apr.2011, 05:02:13 p.m. »
Asta este ... de la AlPadrino mi-am luat si eu.



  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #182 : 16.Apr.2011, 06:52:32 p.m. »
- Pentru suza mea cam astea ar fi uleiurile recomandate de la MOTUL. :-?




« Ultima Modificare: 16.Apr.2011, 07:02:14 p.m. de danker »
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline suzzy

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #183 : 18.Apr.2011, 08:12:32 p.m. »
Si eu merg de un an pe Motul 8100 Xcess si pe un Motul HD pentru diferential. In cutie este uleiul original. 
  • Ignis, WagonR
Cel mai bun tuning este functionarea impecabila a masinii!
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #184 : 19.Apr.2011, 10:28:11 a.m. »
- Mai copii, mi-am permis o mica sinteza a ceea ce s-a discutat pe acest topic de catre @goad, @limonada, @ntire2000, precum si alti colegi….. in incercarea de a lamuri o problema mult dezbatuta, totodata  in continuare in functie de timpul fiecaruia daca vreti sa completati materialul cu alte modele de ulei care ar putea fi compatibile cu cel recomandat,  fise tehnice, experiente personale, etc…. ca sa avem o mica baza de date cu uleiuri compatibile  :)


 “ Uleiul care este in motoarele Suzuki 1.3 si 1.5 VVT este Shell 10W30 cu urmatoarele caracteristici:
API SL/CF
ACEA A3-98 and B3-98
Vascozitate 40gr.C     73 cSt
Vascozitate 100gr.C   11.5 cSt
Densitate  20gr.C       0.850 kg/l
Punct de inghet          -39gr.C

- Uleiul recomandat de producator dupa rodaj(la revizia de 10000km) este
SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5w30 cu urmatoarele caracteristici:
Vascozitate 40gr.C           67.9 cSt
Vascozitate 100gr.C         11.8 cSt
Densitate 20gr.C               0.848 kg/l
Poate fi folosit in plaja de temp. exterioare de la noi -15gr C +40 gr. C .


- E foarte posibil ca multi dintre noi sa nu sesizam faptul ca este mai zgomotos motorul pentru ca a fost folosit tot timpul acelasi tip de ulei sau pur si simplu nu bagam de seama, din constatarile personale pot sa va spun clar ca exista uleiuri cu care motorul este mai zgomotos, mai ales iarna la pornire [vascozitate prea mare (mai gros)] la rece, sau mai silentios, la care temperatura lichidului de racire ajunge mai repede la ~90gr.C sau mai greu, in aceleasi conditii, Din pacate nu am putut sa-mi dau seama de presiunea uleiului din motor, foarte importanta de altfel pentru toate motoarele in general si pentru cele VVT in special. Deasemenea un ulei cu un procent scazut de sulf si fosfor e important pentru ca ambele elemente distrug catalizatorul  motorului pe benzina si diesel. Ca si observatie generala pot sa spun ca avem niste motorase foarte rezistente la masinutele noastre in ciuda zemurilor manarite de tot felul, adica uleiuri care se vand in romanica, iar in general motoarele sunt cele care cad ultimele din tot acest angrenaj care se numeste generic “Masinutza SUZUKI”.   >:D<


Mobil 1 ESP Formula 5W-30
API  SL/SM  CF   ACEA C2/C3, A3/B3/B4
ACEA (Meets Engine Test Requirements) A5/B5

Viscosity cSt @ 40ºC                                     72.8
Viscosity cSt @ 100ºC                                   12.1
Viscosity Index, ASTM D 2270                       164
Sulphated Ash, wt%, ASTM D 874                  0.6
HTHS Viscosity, 150ºC, ASTM D 4683             3.58
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -45
Flash Point, ºC, ASTM D 92 254
Density @ 15ºC, kg/l, ASTM D 4052               0.850


CASTROL EDGE 5w30
ACEA A3/B3/B4, C3

PROPERTIES
Density at 15°C  ASTM D4052                             0.847
Viscosity 100°C ASTM D445 mm²/s                   11.9
Viscosity 40°C ASTM D445 mm²/s                      73.4
Viscosity Index ASTM D2270 None                    160
CCS -30°C ASTM D5293 cP                                6130
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt                      0.600
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 209


MOTUL 8100 X-clean 5W-30
ACEA  A3/B4/C3
API      SM/CF

PROPERTIES
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298                   0.847
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445                 70.8
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445               12.0
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741     3.5  
Viscosity index ASTM D2270                                166
Pour point ASTM D97 -36°C /-32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874                                      0.79%
« Ultima Modificare: 19.Apr.2011, 10:46:58 a.m. de danker »
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline suzzy

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #185 : 19.Apr.2011, 05:12:37 p.m. »
La un regim de mers normal chiar si cu mici escapade catre turatie mai mare va garantez ca motorul nu se strica si daca folositi Lubrifin atata timp cat este o vascozitate de maxim 10W40 si atata timp cat nivelul uleiului este intre marcaje.   
Diferenta la un ulei mai bun se vede vara la viteze si turatii superioare la temperatura mare sau iarna la pornire pe temperaturi scazute.  Evident o ureche formata va face si diferenta la relanti intre un ulei mai nou, mai bun si un ulei uzat sau mai slab calitativ - se aude diferit motorul.
  • Ignis, WagonR
Cel mai bun tuning este functionarea impecabila a masinii!
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #186 : 27.Apr.2011, 12:38:13 p.m. »
Citat din mesajul lui cribo25 din Octombrie 18, 2009

"......In alta ordine de idei, legat, la modul concret, de uleiul de motor pentru Ignis n-ar trebui sa devenim prea inspaimintati de diversele tipuri de ulei, chiar daca sesizam anumite diferente, care sunt sau nu citeodata subiective. Si am sa explic putin, din propria constatare, citind mai amanuntit despre recomandarile diverselor firme producatoare de ulei -  pentru mororul M13A:
am luat ca referinta firmele mai renumite, respectiv Shell, Castrol, Mobil, Aral si am gasit ca prin anii 2003- 2004, la acest motor recomandau tipuri de ulei cu indici de vascozitate, oarecum diferiti de tipurile mai recente (ex. de valori - vascozitate la 40gr. C = 104,6 iar la 100 gr. C = 17, 4 fata de valori recente care se afla la aprox. 70-80 pt. 40 gr. C respectiv 12,2- 14,2 pt. 100 gr. C in prezent.
 
Logic rezulta ca cei care au folosit alte tipuri de ulei in anii 2003-2005 nu si-au distrus motoarele fiindca nu existau uleiurile mai performante din prezent.
Si trebuie sa mai tinem cont si de clima (iarna - vara), cu temperaturi specifice fiecarei tari, in alegerea uleiului.
Si mai cred ca uzura motorului este la noi este mai mare de la benzina proasta sau schimbul de ulei la un interval mai mare de 10.000 Km in conditiile de praf si circulatie specifice oraselor mari, fata de cea produsa de un ulei chiar mai slab calitativ, gen pentru Europa de Est. "



- De acord cu cele spuse de suzzy si cribo25 mai sus, cu toate astea au fot cateva cazuri M TM si Floppy76 parca, colegi care intrigati de zgomotul produs mai nou de motor au inlocuit de urgenta uleiul tocmai schimbat cu altul adecvat. dupa care totul se pare ca a intrat in normal, de aceea concluzionez si eu ca ar trebui folosit totusi un ulei de motor cu vascozitatea recomandata sau apropiata de recomandarea producatorul masinii. Zgomotul mai accentuat al diverselor angrenaje aflate in miscare ale motorului, pot sa semnifice o lubrefiere mai slaba ale acestora in anumite momente  :-?

Am mai gasit un tip de ulei care se pare ca se incadreaza in cele discutate mai sus:


Liqui Moly Low Friction Special LL
SAE 5W-30
ACEA A3-04/ B4-04
API SL/CF
 
Viscosity at 40 °C :     66.4 mm²/s
Viscosity at 100 °C :   11.5 mm²/s
Viscosity index :         169
Density at 15 °C :      855 kg/m³
Flash point :               230 °C
Pour point :             - 39 °C
Ash, sulphate :          1.15 g/100g
Base number :          10.5 mg KOH/g
Evaporation loss :  <13.0 wt.-%
HTHS viscosity :      > 3.5 m.Pa.s
« Ultima Modificare: 27.Apr.2011, 12:53:05 p.m. de danker »
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8047
  • Thanked: 274 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #187 : 27.Apr.2011, 01:40:10 p.m. »
La ce pret?
Go Terios!!!:)
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #188 : 27.Apr.2011, 01:49:03 p.m. »
Toate marcile sunt undeva ~ 40 lei litrul, mai putin Castrol Edge care este peste 50lei litrul, din ce am vazut eu.
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #189 : 27.Apr.2011, 07:00:37 p.m. »
- Eu acum merg pe  MOTUL nu stiu daca este mult mai silentios, dar are o vascozitate adecvata recomandarii producatorului, are putin sulf si fosfor, are aditiv de curatire (calitati detergente) pare a fi fabricat in Franta si este recomandat pentru Suzuki, pretul a fost  36lei/litru, sper sa fie OK.  :popa:





« Ultima Modificare: 27.Apr.2011, 07:07:40 p.m. de danker »
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !