Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 71845 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline aleksanders

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #400 : 11.Ian.2017, 08:55:04 p.m. »
dupa 3 diesel-uri am revenit la benzina si pot spune ca lock cu esp dezactivat nu mi-a dat niciun moment senzatia de lipsa a cuplului, e drept ca am oprit de vreo 2 ori motorul si singura lipsa de cuplu o resimt mereu la coborarari in frana de motor - se tureaza ca naiba  :( - in rest numai de bine  :D
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline toma

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #401 : 11.Ian.2017, 10:52:59 p.m. »
La diesel e galeata cu cuplu plina mereu. Eu dupa un benzinar de 1.4 cu 75CP sunt in extaz permanent  :D
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline NicNic

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #402 : 13.Ian.2017, 05:58:58 a.m. »
dupa 3 diesel-uri am revenit la benzina si pot spune ca lock cu esp dezactivat nu mi-a dat niciun moment senzatia de lipsa a cuplului, e drept ca am oprit de vreo 2 ori motorul si singura lipsa de cuplu o resimt mereu la coborarari in frana de motor - se tureaza ca naiba  :( - in rest numai de bine  :D

Daca discutam de acelasi M16A, atunci pentru mine motorul asta nu are cuplu la turatii mici.
Mi-ar fi fost util in mai multe situatii cuplul de la un dCi sau TDi. Sau macar un TSi ori un Boosterjet.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #403 : 13.Ian.2017, 07:41:06 a.m. »
Daca discutam de acelasi M16A, atunci pentru mine motorul asta nu are cuplu la turatii mici.
Mi-ar fi fost util in mai multe situatii cuplul de la un dCi sau TDi. Sau macar un TSi ori un Boosterjet.

Nu numai pentru tine n-are cuplu la turații mici... culmea, chiar așa a zis și producătorul acestui motor!


Modul SNOW de la Vitara/SX4 îi miezu' pe zăpada asta din București. Evident, toate se întâmplă în niște limite, ... că asta este! Pe mine a început să mă cam enerveze altceva însă - iau zăpadă pe senzorii de parcare de pe față, mai ales pe cei doi laterali (la mine mai des în dreapta) și țiuie neîncetat când stai pe loc! Dar asta este, mă dau jos din când în când și curăț...

P.S. - n-am folosit deloc modul LOCK, n-am avut nevoie. Am citit pe-aici că trebuie dezactivat ESP-ul... aș vrea să mă lămurească și pe mine cineva de ce trebuie făcut acest lucru? Oricum controlul tracțiunii (că doar partea asta din ESP este importantă în acest caz) are acțiune mult întârziată (cf. producător) - plus că, prin dezactivare, pierzi și facilitatea frânării roții care patinează și astfel transferul cuplului pe roata care are ceva mai multă aderență. Modul lock nu blochează 50:50 doar ”diferențialul central”? Cele axiale parcă nu...

Citat
LOCK = got stuck, 50:50 lock, differential lock right/left via brake control
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #404 : 13.Ian.2017, 07:54:58 a.m. »
Nu trebuie dezactivat ESP-ul de fiecare data cand comuti pe LOCK :). Eu, fara sa am cunostinte tehnice in domeniu, am ajuns la urmatoarea explicatie: In momentul in care ramai intepenit sau urci o panta inclinata si foarte alunecoasa activitatea ESP-ului va lucra impotriva ta. E nevoie ca rotile sa fie lasate sa patineze pana prind aderenta. In plus, in astfel de situatii am tendinta sa folosesc mult ambreiajul care incepe sa degaje miros de incins.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #405 : 13.Ian.2017, 08:05:53 a.m. »
Evident, și eu sunt tot fără cunoștințe în domeniu... dar, dacă e așa cum zici tu - nu ar fi mai eficient modul ”SPORT” la urcarea unei pante înclinate și alunecoase? Adică - motorul este turat mai ușor, roțile se vor învârti în gol mai repede (și, aparent, vor prinde mai repede aderență), controlul tracțiunii e diminuat, unde mai pui că este cuplat și 4x4 (=16)...
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #406 : 13.Ian.2017, 10:26:38 a.m. »
nu-s ce sa zic... modul SPORT e prea agresiv :) nu vreau sa "tasnesc" pe panta in sus sau prin namete.
La diesel cuplu mare la turatii mici ale moturului ma ajuta sa abordez aceste momente cu "calm" (adica fara turatii multe). Cu ESP-ul cuplat am incins ambreiajul, cu el decuplat nu.... Poate nici eu nu stiu sa folosesc masina cum trebuie , iti spun doar ce am constatat empiric.

LE la tine fiind cutie automata se ocupa robotelul de calcat ambreiajul...  :inteligent:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #407 : 13.Ian.2017, 10:43:30 a.m. »
Roboțelul (piticul, cum îmi place mie să-i spun) n-are ce călca nici la mine - doar dacă era diesel, acolo e cutie „twin clutch”.

Din păcate eu n-am avut unde să fac probe de-astea de patinaj artistic pe rampe înclinate. Ce pot să spun că, datorită transmisiei cu convertizor de cuplu precum și motorului turbo, chiar dacă e pe benzină, n-am simțit vreo lipsă la turații mici. Chiar m-am distrat acum ceva timp când am constatat, urcând o pantă - rampa exterioară (de la et. 1 la et. 3, parcă așa e, nu?) a parcării magazinului Auchan Dr. Taberei, că acest lucru îl fac la 1300-1400 rpm, dar fără simptomele caracteristice lipsei de cuplu. Senzația tipică regăsită la motoarele diesel.

După cum am spus, în iarna pe care am avut-o în oraș zilele astea, modul SNOW mi se pare un mare life-saver. E drept, consumul s-a dus spre 12%.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #408 : 13.Ian.2017, 10:48:29 a.m. »
Cum nu are? tot trebuie sa fie un ambreiaj si acolo ca sa faci schimbarea de trepte. La "twin clutch" presupun ca primesti pitici gemeni  :D

Pai super atunci! (legat de cuplu)

Legat de consum: eu, de cand cu frigul asta si cu mersul in coloana pana la birou si inapoi de nu apuca sa se incalzeasca motorul, am ajuns la consum mediu de 11.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #409 : 13.Ian.2017, 11:02:18 a.m. »
Deși e off-topic... cutia automată de la versiunea benzină n-are ambreiaj (așa cum e el definit în accepțiunea tuturor, adică modelul cu disc/uri uscate). Rolul lui e luat de convertizorul de cuplu.

On-topic - convertizorul de cuplu, pe lângă multiplele dezavantaje și deficiențe, măcar are avantajul că ajută și la multiplicarea cuplului. Nu e cine știe ce lucru spectaculos cu atât mai mult cu cât multiplicarea este mai mare la viteze mai mici, dar... chiar ăsta-i chichirezu' pe timp de iarnă sau în rampe accentuate.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: toma