Autor Subiect: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an  (Citit de 202152 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dthem

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #720 : 15.Dec.2019, 07:54:24 p.m. »
Sunt ciudate observatiile tale, si motorul meu era mai zgomotos inainte de schimb (l-am facut revizia la 15.000 nu la 20.000 cum zice cartea), dar dupa schimb consumul a scazut, nu s-a micsorat. O crestere de 0,1 l/100 km mi se pare ca poate fi o simpla greseala. Eu cred ca e imposibil ca in motor sa fi fost 0w16 sau altceva decat 5w30 care e uleiul recomandat pentru aceste motoare. 0w16 + turbo nu cred ca exista nicaieri.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline enicky

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #721 : 15.Dec.2019, 08:11:10 p.m. »

PS: de ce spun ca era mai fluid, am sesizat o crestere a mediei consumului cu 0,1 l în aceleasi conditii de exploatare.

   ... în aceleasi conditii de exploatare, adica aceleasi rute, aceeasi incarcatura, acelasi stil de condus, aceeasi temperatura, a

crescut consumul cu ...100gr(mililitri) !  :dknw:
     
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #722 : 15.Dec.2019, 08:15:04 p.m. »
0w16 + turbo nu cred ca exista nicaieri.

Vezi, aici e buba.
Producatorul masinii zice ce vrea el (si uneori lucruri impuse de altii), ca el are de respectat normele de poluare.
Daca ne uitam în catalogul Ecstar la pagina 8, o sa constatam ca aia nu zic nimic despre motoarele turbo, pe nici unul din uleiurile alea nu scrie turbo.
Deci.... masinile le vindem ca sa corespunda unor norme impuse de legislatie, iar apoi punem ulei din ala de care trebuie ca sa nu avem de reparat moca în garantie.
Mie asa mi s-a dat de înteles, ca prea erau bucurosi aia ca fac revizia mai repede (sa nu aiba de schimbat turbina pe garantie cum au patit la altii)
Dar fiecare face cum crede si e bine pentru linistea lui interioara, eu de ex. nu m-am cramponat nici de aia 3000 de km în minus pâna la revizie si nici de aia 200 de lei dati pe carburant.

@enicky, înaintea aveam 6,7 acuma am 6,8. Nu fac din asta un capat de tara (si nici nu dau faliment) cum crezi tu, doar am observat ca s-a întâmplat fix dupa schimbul de ulei.
La Ignis, dupa ce am bagat Shell Ultra Helix a scazut consumul, uleiul ala era mai subtire. Vorbesc din experienta, nu ca sa sune.

Si ca sa fie ceata totala, aia care ziceau ca revizia se face la 20000 de km, cum explicati chestia asta?

Dar diferentele dintre recomandarile pentru motoare de 1,4 si motoare de 1,6 din 2017 singura diferenta dintre ele fiind capacitatea cilindrica ?


PS: Daca va deranjeaza ca va împartasesc experientele personale, de acum o sa le tin doar pentru mine.
« Ultima Modificare: 15.Dec.2019, 08:43:23 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline dthem

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #723 : 16.Dec.2019, 10:36:31 a.m. »
Ok, probabil e offtopic, dar simt nevoia să clarific câteva lucruri:

1. Nu zic ”ăia” că se face revizia la 20.000, ci manualul. Dacă îl citeai, chiar pe ultima copertă vedeai clar că la motorul tău se recomandă 5w30, nu 0w16 și nici 0w20 care sunt prea subțiri pentru motoare turbo. De aici și afirmația mea că nu există motoare turbo care merg cu 0w16. Desigur, dacă ai tu exemple, îmi poți arăta, iar eu îmi voi cere scuze că m-am dat deștept fără să fiu. Așa că nu avem nimic de explicat.

2. Faza cu 6.8 de la 6.7 cred că îți dai și tu seama că poate să vină din o mulțime de alte cauze decât un ulei mai gros.

3. Faci o regretabilă confuzie atunci când afirmi că între motoarele de 1.6 și 1.4 singura diferență este capacitatea cilindrică. Îți menționez doar două alte diferențe fundamentale: motorul de 1.4 este turbo și are injecție directă. Cea mai importantă diferență e prima. Îți recomand să citești puțin de ce motoarele turbo merg cu ulei mai gros și îți dau și un hint: are legătură cu lubrifierea axului turbinei.

În rest nu ne deranjează că ne expui experiențele personale, dar te rog nu ne învăța chestii tehnice dacă nu le stăpânești.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline ntire2000

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #724 : 16.Dec.2019, 11:06:21 a.m. »
1) da, e recomandabil sa arzi un ulei 20k de km pentru ca asa zice manualul mai ales daca producatorul uleiului îl recomanda maxim 15k km; asa mai ai ocazia sa socializezi cu alti posesori de masini ca a ta la service si mai vinde fabrica si niste piese, nu doar masini.
2) da, poate sa fie temperatura mai scazuta o cauza
3) ai dreptate, m-a furat peisajul si nu am observat ca la motorul de 1,4 era trecut un T, de la turbo; e foarte posibil de altfel ca nici unii mecanici mai slab pregatiti sa nu observe si sa bage 0W20 - ca nu prea stau multi sa faca diferenta dintre motoare la acelasi model de masina.

In rest, n-am avut pretentia sa te învat nimic.
 
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Dogy

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #725 : 16.Dec.2019, 12:48:06 p.m. »
Eu i-am facut prima revizie la 19.000 km, din care vreo 20% parcursi urban, restul in afara.
Mi-au pus, evident, ulei 5W30. Nu stiu ce avea inainte, cert e ca asta s-a innegrit parca mai repede, cam in aceleasi conditii de condus si de drum. Nu stiu daca sunt diferente sesizabile la consum. Am sarit de 31.000 de km. Ma gandesc ca revizia a doua sa o fac la 37.000 de km - adica dupa 18.000 de km si apoi la fiecare revizie sa scad cate 1.000 de km, odata cu uzura motorului. Sa vad si cum arata uleiul pe la 35.000 si atunci o sa decid exact.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline dthem

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #726 : 16.Dec.2019, 01:50:05 p.m. »
Normal, ai procedat regulamentar ca să zic așa  :-))

Și eu am reticențe că uleiul mai e ok pe la 20k, dar daca Suzuki s-a băgat să dea garanție 200k în aceste condiții, e fix treaba lor.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline Dogy

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #727 : 16.Dec.2019, 02:50:38 p.m. »
Adevarat! :)
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline Junior123

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #728 : 16.Dec.2019, 04:44:53 p.m. »
Salut baieti si fete,

E prima data cand scriu aici pe forum. Posed un Vitara 1.4 ALLGrip din 2019 (luat in ianuarie 2019 de la Autonet) si vine vremea reviziei de 1 an...ca si numar de km stau destul de slab, in jur de 12k, parcursi prin Bucuresti in majoritate. Am sunat azi sa ii intreb daca e ok sa vin cu uleiul si filtrele mele (gasite pe epiesa la un pret de 270 de lei toate - ulei motul 5w30 4 litri, filtru ulei Mann, polen Mann, aer HERTH BUSS JAKOPARTS). Initial au zis ca nu prea se poate, daca am in viitor probleme la motor ei nu ar putea sa ofere garantie pentru ca pentru piesele respective nu ofera ei garantia ci cei de la care le-am cumparat.
Dupa inca un telefon, au zis ok, vino cu ele, cu factura de unde le-ai luat, si le folosim pe raspunderea ta. Acum nu vad ce probleme la motor ar putea sa produca 3 filtre si un ulei original, care corespund 100% cu specificatiile Suzuki.
Dar nu asta e motivul pt care va scriu, ci faptul ca mi-au dat un pret de 400 de lei pentru manopera, ceea ce mi se pare cam exagerat. Pentru o banala revizie (3 filtre si ulei) mi se pare cam mult.
Va rog sa imi spuneti daca doar mi se pare sau chiar asa este.

Multumesc!
  • Suzuki Vitara 1.4 ALLGrip 2019
 

Offline dthem

Re: Revizia de 20,000(15,000) km / 1 an
« Răspuns #729 : 16.Dec.2019, 04:53:26 p.m. »
Da, e exagerat, ti-au dat acel pret ca sa se scoata din faptul ca vii cu piesele tale. Atentie insa ca daca folosesti piese non OEM nu vei avea probleme in garantia standard, dar vei avea 100% probleme in garantia extinsa, in sensul ca nu iti vor plati reparatiile. Mai bine mergi la o reprezentanta ok si ia totul original. Eu am facut prima revizie la Radacini Iuliu Maniu și m-a costat 600 si cativa lei cu toate piesele originale plus manopera.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019