Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 28993 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online kellogs

simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14344
  • Thanked: 3373 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Si inca un topic de 4x4. :good:

Si descrierea ALLGRIP facuta de Suzuki Romania pentru clienti.
« Ultima Modificare: 14.Oct.2019, 04:37:33 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline shpeedy

Din ce m-am lovit eu pe SX4 Classic cu iAWD (sa spunem un Allgrip vers. Beta):
- ca mai toate SUV-urile actuale, masinile noastre sunt cu tractiune fata, puterea spre spate fiind intr-adevar transferata printr-un ambreiaj multidisc umed catre diferentialul spate;
- in cutia de viteze exista o caseta de transfer, uleiul din aceasta si din diferential trebuind schimbat odata la 3 ani / 45k km (cel putin la modelul meu);
- daca pe al meu SX4 am si un mod 2wd in care nu se transfera nimic catre puntea spate, la Allgrip Select nu mai exista acest mod, totul fiind integrat in modul standard Auto - aici raportul de transfer variaza de la 100:0 la 50:50, fctie. de "provocarile" de care se lovesc rotile fata (cu mentiunea ca plecarea de pe loc este ajutata si de puntea spate);
- cardanul se invarte tot timpul, diferentialul intrand in functiune (la transmiterea de semnale electrice) la plecarea de pe loc si in momentul aparitiei "provocarilor" ;
- raportul maxim de transfer - 50:50  (modul Lock) - este functional pana la 40mph/64kmph, dupa care pica in Auto;
- ce am mai constatat (pe SZviewer, cu un modul OBD2) - exista un senzor de temperatura pentru ulei (banuiesc ca la o anumita temperatura data de solicitari dure trece intr-un safe-mode sau in Auto, pana se raceste).

Concluzie: pentru un om obisnuit cu turismele, limitele unui Suzuki cu Allgrip sunt destul de ridicate in afara asfaltului; pentru un om obisnuit cu off-roaderele (sau macar SUV cu reductor), limitele masinii vor fi relativ repede atinse.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
« Ultima Modificare: 14.Oct.2019, 05:11:56 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: gabineg, Utilizator_Anonim, toma

Offline shpeedy

Si cam asa se prezinta un traseu de 5 minute pe asfalt in Auto si in Lock:



Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Salut @balanel,

Ai pus o multime de intrebari, o buna parte dintre ele foarte... tehnice.
Prin urmare ma indoresc sincer ca vei primi un raspuns detaliat la toata lista de intrebari.

Cred ca cel mai eficient (din punct de vedere al timpului) este sa incerci sa cauti singur aceste informatii. Daca reusesti sa le obtii nu ezita sa le pui aici, comunitatea posesorilor iti va fi recunoscatoare.
      Intelegerea modului de functionare a unui sistem, te ajuta intr-adevar sa-l folosesti corect si eficient, dar nu stiu daca chiar trebuie sa stim totul pana la ultima saiba(daca e plata, grover sau stelata!) :)
 
      Explicatii pertinente au dat toti colegii, mai ales shpeedy(care a fost chiar detaliat) si rex, dar....
   
     Cred ca japonezul care a inventat sistemul allgrip este pe forum si noi nu stim ! :-))
Scuzati off topicul !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Bobi

Din ce s-a discutat pana acum pe acest topic nu am gasit nimic referitor la sistemul allgrip de la ignis, sistem mult mai rudimentar decat cel de pe Vitara si SX4 .
Intrebarea mea este; pentru mers in oras 95% si 5% pe drumuri in panta asfaltate, niciodată off-road, merita sistemul allgrip?
La ignis ca "bonusuri" la achizitionarea sistemului allgrip, mai e si "sistemul de asistenta la coborara din panta si cu sistemul de asistenta la pornirea din rampa" astea doua chestii ma atrag pentru allgrip, dar consumul mai mare imi pune piedica.
Iau hybrid pentru consum dar il anulez cu allgrip ! grea alegere.
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline shpeedy

Daca doar pentru consum iti faci probleme, cei 0.5L in plus la suta de km (500L la 100k km) nu stiu cat de problematici ar putea fi. Sa nu-ti faci mari iluzii de la acel hibrid - e de fapt mild-hibrid si ce castigi pe de-o parte din tehnologie (ajutorul dat motorului la pornire si la accelerari) este partial anulat de greutatea extra a sistemului (piese+baterie).

La cum arata Bucurestiul in unele zone, consider ca tractiunea integrala te poate ajuta chiar si urban (mai o bordura, mai un drum neasfaltat, mai o zapada)...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Bobi

Asta cu greutatea la mild hibrid e anulata de lipsa volantei si al demarorului, care sunt inlocuite de micromotor, mai degraba "atarna" allgrip-ul (cardan, diferențial, cuplaje).

Deci pentru o bordura (pe care nu o sa urc din principiu) un drum neasfaltat dar pietruit (nu intru pe drumuri forestiere) si o zapada ipotetica merita acest allgrip rudimentar?

Treaba cu consumul e ca am acest pitic pe creier, probabil e o obsesie si nu pot sa scap de ea.
 

Offline shpeedy

Dincolo de ce poti afla de aici de pe forum de la posesori, se vede si din filmuletele de pe net ca sistemul 4x4 de pe Ignis nu e chiar atat de "rudimentar" (whatever that means, pentru ca rudimentar=simplu=fiabil in acceptiunea mea). Combinat cu greutatea redusa, dimensiunile compacte si rotile amplasate in extremitatile masinii, impinge limitele masinii destul de departe...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14344
  • Thanked: 3373 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Iau hybrid pentru consum dar il anulez cu allgrip ! grea alegere.

Iei hibrid daca vrei Ignis. Am inteles ca nu se mai vinde varianta clasica.

Avem noi o vorba pe forum referitor la 4x4: "zambetul tamp". Chiar da un search pe forum sa vezi de cate ori apare... :)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice