eu schimb destul de des la 6700 rot/min (turatia maxima la 1.3), altfel cum as putea sa depasesc pe unul care accelereaza cand eu m-am bagat in depasire???????
Swift-ul meu are 98 000 km, nu i-am facut niciodata revizie si merge bine mersi
Mai degraba cred ca sunt clienti fideli la service cei care schimba la 2500 rot/min ca sa nu "sparga motorul sau sa arunce pistoanele prin capota"
O statistica neoficiala de la un service din Ungaria arata ca cei cu probleme la motor la Swift sunt damele care tin volanul strans sa nu li-l fure careva si care schimba la 2000 de rot/min si barbatii care confunda 1.3-ul cu 1.9 tdi
Oricum, cand treci de 6000 rot/min, motorul sta la turatia asta 1-2 sec ca apoi schimbi in treapta urmatoare. Motoarele sunt testate la turatie maxima ore intregi in fabrica si au limitarea stabilita de producator pentru ca motorul sa reziste cat mai mult in timp. Fara limitator, motoarele de swift ajung la 8000 rot/min iar cel de SSS chiar si mai mult
Eu la Swift nu am simtit ca odata ce ai trecut de 4-5000 rot pe min sa pierzi din suflul motorului. Am tras de alte motoare pete 4000 rot/min si pot sa spun ca se vede clar ca nu le place turatia, dar la Swift e ok.
Revenind la subiectul topicului, cred totusi ca cele 6 trepte or sa faca o figura frumoasa pe noul SSS si ma gandesc ca greutatea o sa fie la fel ca la actualul SSS. Noul SS nu e mai greu decat vechiul SS.
Pana la urma decizia luata de cei de la Suzuki in privinta motorului a avut ca temei pretul de vanzare. Daca SSS ar fi 20-25 000 eur cred ca ai fi tentat sa te orientezi catre alta masina. Eu unul, daca as avea bani pt un SSS tot nu mi-as cumpara din pricina celor 2 usi, imi place ca masina sa fie si practica. Un SSS nou este cat un golf tsi second hand de un an vechime.