Cred ca multi dintre cei care scriu pe acest forum au rupt o sarma de metal (fier, de obicei) prin indoiri succesive repetate. Ceva similar apare si la arcuri: comprimarile succesive duc la o solicitare similara cu indoirea repetata, ce provoaca cedarea arcului la un anumit moment. Ideea este ca, decat sa astepti ruperea arcului (precum a sarmei), producatorul recomanda inlocuirea lui inainte, stiind de fapt care este durata lui de viata, asteptata.
Ce s-ar intampla daca in baza aceluiasi concept (nu schimb ca nu e "distrus"), s-ar schimba uleiul la motor numai cand ar fi evidenta deprecierea calitativa a uleiului? Dar, toti proprietarii de masini schimba uleiul la un numar de kilometri rulati. Similar ar trebui procedat si cu arcurile, daca se doreste a se pune baza pe masina...
Generalizand, multi considera ca o masina trebuie schimbata la o anumita perioada de timp, chiar daca ea inca functioneaza in parametri corespunzatori. Si nu o fac pentru ca ar fi snobi, ci pentru ca riscul de defectare dupa acea vechime este mult prea mare!
Alegerea este la latitudinea fiecarui individ, pana la urma.