Pai pe scurt, ESP= Electronic Stability Program, lucreaza cu ABS, cu EBD-ul daca il ai (distributia fortei de franare pe fiecare roata), TCS (daca ai...
control automat al tractiunii). Menit (prin senzori) sa simta cand o roata sau mai multe pierd aderenta si bineinteles sa corecteze situatia. Acei senzori transmit in fiecare fractiune de secunda informatii despre fiecare roata in parte.
Sa spunem ca iei o curba cu 40km/h, calculatorul stie exact fiecare roata in parte cate revolutii trebuie sa faca (la acea viteza), daca nu mai corespunde cu ce stie el... este clar ca ai o problema (recte pierzi aderenta roata se invarte mai mult sau mai putin) si cauta sa o corecteze
franand pe celelalte individual si reducand din acceleratie pana cand ajunge la rezultatul stiut de el. Nu prea ma pricep sa explic foarte bine, dar iti atasez un link catre mai multe informatii
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_program
si poza despre cum arata martorul in bord, cand intra in functiune ESP-ul se aprinde si clipeste in bord
