Luci, daca nu gasesti sursa de alimentare modul inchidere in functie de viteza, m-am gindit la o alimentare din blocul de lumini (faza lunga + scurta) dar asta inseamna sa te obisnuiesti sa mergi si prin oras cu luminile aprinse.
Pt a realiza o inchidere automata, ti-ar trebui doua surse de actionare:
1. INCHIDEREA portierelor + portbagaj care se face in momentul cind comutatorul de faze este pe ON (faza lunga sau scurta; exclus lumini de pozitie) si motorul pornit (circuit cu doua comutatoare inseriate: unul pe alimentarea bobinei de inductie care sa fie si "general" si altul prin blocul de faze).
2. DESCHIDEREA portierelor + portbagaj in momentul opririi motorului chiar daca comutatorul de faze este pe ON (la taierea alimentarii pe bobina de inductie, se va da comanda de deschidere portiere).
Acum problema se pune si altfel daca modulul de inchidere are functia de VPC (verificare periodica circuit). Ce te faci cind esti pe timp de noapte, ai nevoie de lumina farurilor (stai cu motorul pornit) si tu esti in exteriorul masinii ? VPCul verifica circuitul, gaseste o usa deschisa si ii va da comanda de inchidere astfel ca vei ramine pe afara iar singura solutie ar fi sa spargi un geam pt a avea acces in interior.