Autor Subiect: sistem aprindere SX4  (Citit de 6770 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

sistem aprindere SX4
« : 26.Ian.2011, 03:46:44 p.m. »
Ma uit ca mîțu-n calendar si  ... ceva nu pricep la sitemu' asta de aprindere ... adica conform schemei de mai jos, mintea mea in gindu' ei zice ca ambele bujii legate la aceeasi bobina dau scinteie concomitent, simultan si in acelasi timp ...  >:D<
Motoru' avind (doar) 4 cilindri ... dintre care la un momendat dat doar unu' trebuie sa fie la timpul 3 - aprindere ... banuiesc ca scinteia cealalta se iroseste la celalalt cilindru aflat la PMS la timpul 4 - evacuare ...
Daca aveti alte pareri ... vedeti lucrurile altfel ... va rog ... nu va sfiiti  ;)


Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #1 : 26.Ian.2011, 04:23:44 p.m. »
Da, asa este. Scrie chiar si in manual, cu o pagina inainte de schema asta: Desi nu are distribuitor, sunt doua ansambluri de aprindere, 1 si 4, 2 si 3, iar scanteile sunt date simultan la 1&4, la 2&3.
Motivele, raman de presupus: costuri, fiabilitate, poluare(?)...
  • sx4*4
“The problem with socialism is that they eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #2 : 26.Ian.2011, 04:39:57 p.m. »
...conform schemei de mai jos, mintea mea in gindu' ei zice ca ambele bujii legate la aceeasi bobina dau scinteie concomitent, simultan si in acelasi timp ...
Daca am inteles bine, asa este:

Nu exista distribuitor iar aprinderea este multipunct complet electronica.
Din cite observ, ordinea de aprindere este 1 – 3 – 4 – 2 iar scinteile date simultan 2 cite doua (1+4) si (3+2) banuiesc ca sint gindite pt arderea gazelor ramase in urma unor explozii incomplete.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2011, 05:06:12 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #3 : 27.Ian.2011, 10:38:49 a.m. »
Citat
iar aprinderea este multipunct
Aprinderea sau injectia?
Aprinderea ar putea sa fie multiscanteie...
  • sx4*4
“The problem with socialism is that they eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #4 : 27.Ian.2011, 10:44:25 a.m. »
Aprinderea sau injectia?
Exact asta am vrut si eu sa intreb  >:D<

Scrie chiar si in manual, cu o pagina inainte de schema asta
Da ... am fost cam superficial ... m-am uitat numai la poze  :D

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #5 : 27.Ian.2011, 11:27:27 a.m. »
Aprinderea sau injectia?
Eu zic ca "aprinderea". Aprinderea are loc in cilindru DUPA ce este efectuata injectia amestecului carburant, comprimarea gazelor si dupa ce este data scinteia de bujie. Aprinderea este finalul ciclului inainte de explozia din cilindru.
Citat
Aprinderea ar putea sa fie multiscanteie...
"Aprinderea" se refera la aprinderea vaporilor de combustibil si nu la arcul electric creat de electrozii bujiei.
"Scinteia" este efectul la ceea ce produce bujia intre electrozi si acesta poate fi "monoscinteie"  (o singura scinteie/ciclu pina la aprinderea amestecului ) sau "multiscinteie" (2-3 scintei/ciclu pina la aprinderea amestecului).

"Injectia" nu este decit introducerea amestecului in cilindru.

« Ultima Modificare: 27.Ian.2011, 11:30:53 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #6 : 27.Ian.2011, 11:56:19 a.m. »
@Laurentiu: multumim de refresh la multiscanteie.
Citat
Aprinderea are loc in cilindru DUPA ce este efectuata injectia amestecului carburant, ...
atunci cum este aprinderea multipunct, din moment ce unul din cilindri este la evacuare???

@adrian_R5:
Citat
m-am uitat numai la poze
de unde rezulta ca nu intotdeauna o poza face cat 1000 de cuvinte; aici au fost vreo 980, restu' 20 erau pe pagina dinainte  :)
  • sx4*4
“The problem with socialism is that they eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #7 : 27.Ian.2011, 12:04:38 p.m. »
 :D :D :D  ... pai de ce doar 980  :-/ :-/ :-/
Ca eu am scris aici exact ce scrie "cu o pagina inainte de schema" ... doar ca ei au scris in engleza iar eu am scris cu cuvintele mele  :D
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #8 : 27.Ian.2011, 12:10:48 p.m. »
cum este aprinderea multipunct, din moment ce unul din cilindri este la evacuare???
Fiind cuplate 2 cite 2 bujii pe aceeasi bobina, in momentul cind un cilindru este in faza de compresie -explozie, moment in care se dau un rind de scintei pt a initializa aprinderea in cilindru, in cilindru "pereche" care se afla in faza de evecuare, se mai da un rind de scintei pt arderea eventualelor gaze ramase nearse inainte de evacuare. Am spus ca banuiesc ca e o masura antipoluare. Eu cel putin asa vad lucrurile.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: sistem aprindere SX4
« Răspuns #9 : 27.Ian.2011, 12:44:00 p.m. »
Citat
eu am scris aici exact ce scrie "cu o pagina inainte de schema"
asa e, schema spunea totul, doar confirmarea era inainte.
Sistemul este deosebit fata de cel clasic, nu am mai auzit/vazut pe la alte masini (nu ca as fi o "teleenciclopedie" in materie) si de-asta nu te increzi in prima poza. Si eu am crezut ca e o poza simplificata pina ce am citit pagina.
Probabil ca s-au redus multe prin acest sistem: 2 bobine de inductie mai putin, poate senzorii de citit arborii (care o fi ei) s-au injumatatit, distribuitor, variabile de intrare in unitatea de calcul (ai doar un bit in loc de doi), mai putine piese=fiabilitate marita, poate costuri mai mici.
O fi si cu poluarea, desi cred ca gazelor alea semiarse le trebuie o scanteie si ceva O2, da' e posibil, na.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that they eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher