Suzuki - discutii TEHNICE > Suzuki - alte modele

Suzuki Kei

(1/2) > >>

hugbear:
In excursiile mele pe net am dat peste o masinuta destul de simpatica: Suzuki Kei (vanduta si sub numele de Mazda Laputa).

Cateva din caracteristici am gasit aici. Aveti alte detalii despre modelul asta?



Un filmulet de prezentare:

Andrei Suzuki:
Pai din cate se pare e Ignisul vechi. Doar cu fata putin schimbata.Probabil in functie de piata unde s-a vandut,de acolo si diferenta de nume.

adrian_r5:
Pai prin link-urile de mai sus scrie ca are "Length 3395 mm" - asa scurt sa fi fost Ignisu vechi  :-/ :-/ :-/
Si mai are si o mototizare "659cc petrol" ...

Andrei Suzuki:
Nu stiu cat avea ala vechi,dar din poze sunt cam asemanatoare:

http://graphics.gestionaleauto.com/gonline_graphics/482980eaefb76.jpg

http://www.motorsparesuk.com/vehicleimages/suzuki%20ignis.jpg

Leutz:
Nope !! E un ignis intrat un pic la apa  :D

E o masinuta din clasa kei(trad: - light,small)-car, clasa in care Daihatsu si Suzuki (in aceasta ordine in perioada 2006-2008) fac legea. Nu stiu cum mai arata acum piata. S-ar putea ca intre timp Suzuki sa fi redevenit primii.
Din pacate doar o parte foarte mica dintre modelele kei se vand si in afara Japoniei, in variantele cu motoare mai mari.

Tot din pacate, dintr-un motiv care-mi scapa articolul wikipedia a fost redus doar la cat se vede acum, acum ceva timp era mult mai lung si mai bine documentat.
Anyway, fata de cele din articol mai stiu ca exista si o limitare de viteza pentru kei-uri pe autostrazi, respectiv chestia cu limita de putere, din cate stiu nu mai e valabila. Majoritatea kei-urilor actuale se vand (si) cu motoare supraalimentate, care depasesc frecvent 70-80 de cai. In perioada 2008-2009 campion in domeniu era MITSUBISHI-i, cu 89 de cai.

Intamplator, ca sa revin on-topic, in vremea cat am stat in Jp am avut un amic care avea fix o masinuta de-asta (avea motor normal: 660cc aspirat). Vreo 2 ani de zile, cat am petrecut impreuna am avut ocazia sa vad ce poate. Se misca absolut decent (dar nu mai mult de-atat). Cea mai lunga excursie cu masina in cauza am avut-o prin 2005, cand ca sa ajungem la Tokyo Motor Show am traversat Tokyo de la sud la nord-est dus si intors intr-o zi. Cam 3 ore jumate dus, 3 ore jumate intors.Trei insi in masina, clima on, navi/tv/dvd/hdd etc (cam astea existau in echipare stock pe vremea aia p-acolo, inclusiv la kei-uri  :D).

Am mers dealtfel cu o gramada de alte kei-uri.
Senzatia in mers, referitor la puterea motoarelor de 660cc vs caroserie, este intrucatva similara cu cea din masinile obisnuite, echipare de intrare in gama (motoare la limita submotorizarii). Si am sa dau cateva exemple: Lancerul nou cu motor de 1.5, Astra cu 1.4, Golf cu 1.4 etc.).

Sunt extraordinar de fasnete in oras si se mentin asa pana pe la 3 persoane in masina, dup-aia gata. OVER.
La fel si pe autostrada. Desi viteza clasei kei e limitata prin lege (undeva sub 100), toata lumea merge mai tare cu ele, insa mai sus de 110 deja nu mai are de unde, oricat de supraalimentata ar fi; doar daca-i vale  :D Pana pe la 80-90 insa ... e ok. Cam asa e de fapt si limita de viteza. Nu mai stiu exact.

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina urm─âtoare

There was an error while thanking
Thanking...
Du-te la versiunea complet─â