Autor Subiect: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?  (Citit de 6458 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« : 15.Dec.2009, 11:43:02 p.m. »
Intreb pentru ca astazi, pe zapada, desi rotile din fata mergeau in gol, din cauza cauciucurilor de vara, rotile din spate nu schitau niciun gest. Mentionez ca sunt sigur ca ignisu meu e 4WD. Nu ar trebui sa mearga toate odata? Eram in rampa, daca conteaza... Chestia e ca pe spate aveam cauciucuri noi de iarna. Acum am si pe fata de iarna. Dupa ce le-am schimbat si pe cele de pe fata, am urcat fara probleme...
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 239 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #1 : 15.Dec.2009, 11:45:12 p.m. »
Cred ca iti poate fi de folos si acest topic
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #2 : 15.Dec.2009, 11:49:46 p.m. »
Da, stiu filmuletul:) Frumos explicat doar ca la ignis de unde lock? stiu ca e permanent si logic, ar trebui sa se invarta toate patru tot timpul nu?
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 239 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #3 : 16.Dec.2009, 12:20:37 a.m. »
Permanent, adica modul iAWD ON de la SX4.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline Batranul

Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #4 : 16.Dec.2009, 09:49:36 a.m. »
Sistemul de 4wd de la ignis e cu vascocuplu - nu are diferential blocabil si nici reductor.

In principiu (din ce-mi amintesc) in conditii standard tractiunea este repartizata undeva la 90% fata 10 spate si in conditii dificile de aderenta fata, se transfera pe spate maxim 40% din puterea motorului. Asadar o sa fie dificil sa observi ca rotile spate or sa se miste la fel ca cele fata, din moment ce nu vor ajunge niciodata la aceeasi putere transmisa ca si cele fata.

Oricum, tractiune integrala si cauciucuri neadecvate este la fel de rau ca si orice masina cu cacuciucuri neadecvata.

si o varianta in lb engleza:
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential#Viscous
« Ultima Modificare: 16.Dec.2009, 09:58:01 a.m. de Batranul »
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline Stefan

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1025
  • Gen: Bărbat
  • FeeL the SnoW!
Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #5 : 16.Dec.2009, 10:47:48 a.m. »
dap, si eu stiam cam tot cum a zis batranul. Are un sistem care atunci cand rotile fata derapeaza se transmite catre spate pana la 40%.

Eu am auzit ca normal merge 80% fata si 20% spate.

Probabil ca spatele impingea dara nu avea forta sa urce panta fiindca cele de pe fata nu aveau aderenta!

Zic asta fiindca probabil ca atunci cand o accelerai stateai pe loc nu o luai la vale :) (poate gresesc)
..:::| Suzuki Ignis 1.5 | 4x4 | Gri metalizat |:::..
 

Offline liviu

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 62
Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #6 : 16.Dec.2009, 11:13:41 a.m. »
sau - e si asta posibil - nu functioneaza 4x4. stiu ca la vechile swift-uri 4x4 (pre-2004) se intampla destul de frecvent sa se defecteze fara ca soferul sa o simta, pur si simplu fiindca masina e 2x4 in mod normal si tractiunea pe spate intra doar la pierderea de aderenta

din cate stiu, pe ignis sistemul e intr-adevar identic cu cel de pe swift 4x4. si sunt aproape sigur ca la swift 4x4 cuplul se distribuie egal fata/spate, adica 50/50
Swift 1.3 GLX 4x4
 

Offline Batranul

Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #7 : 16.Dec.2009, 11:30:09 a.m. »
o sa te contrazic

pentru a fi 50-50 este necesar un diferential blocabil - pe care nu il are

in plus, prin constructia sa, vascocuplul nu permite sa transfere 50% pe spate
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline george

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 263
Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #8 : 16.Dec.2009, 05:08:23 p.m. »
Da oare cum e posibil sa se defecteze sistemul fara sa se aprinda vreun martor sau sa caraie ceva... Si cum pot verifica daca mere? Sunt complet derutat.
 

Offline Batranul

Re: Cum functioneaza, de fapt, sistemul 4WD la ignis?
« Răspuns #9 : 17.Dec.2009, 01:00:37 p.m. »
teoretic:

o urci pe elevator cu motoul pornit si bagi in viteza
avand in vedere ca niciodata nu transmite 100% pe puntea fata, ar trebui sa se invarta si rotile spate


practic, o bagi pe ghetus si accelerezi ca nebunu' :D - iti trebuie doar un observator
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro