Chestiile astea cu led-uri nu erau prezente in mai toate Daciile inainte??
Indiferent ca erau montate pe Dacii, Oltcituri sau oricare alta masina care nu avea un sistem de verificare amanuntita a tensiunii de incarcare a bateriei, era totusi un lucru util. Aveai in permanenta sub ochi starea acumulatorului atit in regim static (motor oprit), in stare de soc (actionarea demarorului) cit si in stare dinamica (motor in mers + consumatori).
Un astfel de montaj am folosit si pe Dacia 1100 cit si pe Oltcit. Daciile 1300, aveau deja in bord un voltmetru.
"Chestiile alea cu LED-uri" care se puneau pe Dacii inainte de '90 aveau de fapt 2 sau 3 LED-uri care clipeau intermintent, pe un circuit de 12V care consuma un curent infim, dar care astfel mentinea bateria intr-un fel de "stand-by";
Acele circuite bistabile aveau rolul intr-adevar de a mentine acumulatorul in stand-by cu un consum minim de curent. Pt acumulator este benefic asa ceva. De altfel, un sfat pe care l-am invatat cu ani in urma, inaintea pornirii motorului, e indicat sa actionam scurt un consumator (faruri, avarii etc) pt a pune in miscare (un fel de incalzire) reactiile chimice din interiorul acumulatorului.
La SX4, circuitul bistabil este luat de LEDul rosu montat linga CB cu rol "anti-efractie".
... la fel de util (sau chiar mai util) e si un aparat de masura ... asta.
Folosind un voltmetru digital, timpul de traducere a indicatiei de catre creier va fi mult mai mare decit daca s-ar folosi un voltmetru analogic sau cu LEDuri. Din aceasta cauza am ales aceasta varianta.