0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
daca foloseste ulei 10W40 poate este necesar dar uleiurile 0W... nu sunt vascoase la temperaturi joase.totusi sa incerci sa nu asezi masina cu fata spre vant(crivat), au am patit la o troaca de Dacie nu a mai dus bateria ca am parcat-o cu fata spre crivat, iar uleiu de la momentul respectiv era spre vaselina
Pe SX4 si nu de incalzire ulei, ci incalzire lichid racire in conditii de iarna si contine si o aeroterma interioara. Scopul e de a avea habitaclul mai usor de incalzit la pornire.
Folosesc Ravenol VMP 5W30 USVO. Foarte bun si sigur peste Ecstar dar totusi nu e 0.
Citat din: migabi din 08.Ian.2024, 12:09:59 p.m....incalzire lichid racire in conditii de iarnaMai multe detalii te rog?
...incalzire lichid racire in conditii de iarna
De ce n-ai folosit de la bun inceput Ravenol 0W30 stiind ca, motorul din fabrica a venit cu 0W20?Eu folosesc de mult timp Ravenol 0W30 si motorul porneste frumos la temperaturi scazute (-25 gr.C).
...produsul cu raportul cel mai ridicat de performanta/cost a fost un carton (vopsit, sa nu il inmoaie zapada topita) pe care l-am pus peste grilajul inferior
M-am gandit ca as putea folosi vara 5W30 si iarna 0W30 dar insemna mai mult efort din partea mea si sincer am oroare de service-uri si mecanici.
Prima cifra reprezinta "viscozitatea" pe timp rece (de iarna) iar a doua, este pentru timp cald (vara) asa ca, nu trebuie sa folosesti doua tipuri de ulei. Uleiul 0W30 se preteaza foarte bine atit pentru iarna (viscozitate mica) cit si pentru vara.
Pai asa pot zice ca wet sump e mai bun decat pre-incalzirea uleiului, la care mai poti adauga si un sistem de filtrare cu bypass si ai incheiat povestea.
Eu stiu ca este recomandat un ulei mai gros/mai vascos la temperaturi ridicate vara (mai ales cand ai curse lungi/viteze mari) iar iarna un ulei mai subtire/mai putin vascos la temperaturi scazute.
un incalzitor de ulei ar rezolva cele 2 schimburi de ulei anuale...