Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 13238 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #130 : 27.Nov.2021, 09:22:36 p.m. »
Toyota Caldina

Corect.
Mi-a placut ca la masina asta nu am gasit specificat consumul.
Ulterior, cautând codul motorului am gasit asta




Motoare adevarate, din alte vremuri.....

« Ultima Modificare: 29.Nov.2021, 08:28:43 a.m. de gabineg »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Hoinar

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #131 : 28.Nov.2021, 08:03:26 a.m. »
Fiind conceputa inainte de 2000 este normal sa aiba consumul ala, este un 2L aspirat grurmand, fara tehnologia din ziua de azi si imperecheat cu o transmisie automata, care se stie ca consuma cam cu 1L in plus fata de o manuala, iese valoarea aia. Dar ca si fiabilitate motoarele vechi aspirate, bat orice motor din ziua de azi.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline Calin sb

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #132 : 28.Nov.2021, 11:39:42 a.m. »
Daca 5,7 % e mult pentru automata cu motor de 2 lt cum e 6,8% la manuala de 1,4 hybrid ?
  • Vitara Passion 2wd H turcoaz cu negru

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline Hoinar

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #133 : 28.Nov.2021, 12:01:10 p.m. »
Km/l ... my bad ... scuze am crezut ca sunt L/100km ... nu am fost atent.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #134 : 28.Nov.2021, 03:51:03 p.m. »
Daca 5,7 % e mult pentru automata cu motor de 2 lt cum e 6,8% la manuala de 1,4 hybrid ?

Exact, eu unul nu vad care e progresul trâmbitat de unii din industria auto.
In afara de normele de poluare, care si alea, unele - sunt doar pe hârtie cel mai probabil (dieselgate).
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Hoinar

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #135 : 29.Nov.2021, 07:33:21 a.m. »
Motoarele dupa trentul asta de reducere(downsizing), nu mai sunt apirate, nu mai sunt cu injectie clasica ... sunt subdimensionate, dopate cu turbo si cu injectie directa. Motoare cu injectie directa nu sunt "prietene " cu frigul ... toate mentionate duc la lipsa de scadere a majora a fiabilitatii, ceea ce cauzeza defecte majore rezolvate pe banii clientului ... cu costuri mari!
Normele de poluare au scazut ceea ce iese pe esapament, in cazul benzinarelor, dar nu dramatic, iar in cazul motoarelor diesel, chiar si cu dfp e acelasi lucru ( stai in spatele unui vag ca nu poti respira si nu numai ) au pus dfp care strange particule de centusa ca sa le arda in afara orasului ( regenerare ) adica au mutat ceva din poluare din oras si au scos-o afara, dar cu rezultate mediocre. Dar si aici problemele sunt mult mai mari si mai costisitoare.
Sunt de parere ca era mai bun un motor dezvoltat tehnologic de 2L benzina, aspirat, combiat cu o tehnologie hibrid, era mai fiabila si cu randament mult mai bun decat motorarele de 0.9 ,1L, 1.2 L sau 1.4L cum avem noi. Motoarele aste sunt prea mici, pentru necesitatile reale ale unei masini. Dar in majoritatea cazurilor, cand masina este condusa normal, un 1.2 sau 1.4 turbo ajunge, dar cum au problemele stiute la frig, tot nu sunt o solutie fiabila.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline hippo

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #136 : 29.Nov.2021, 08:13:04 a.m. »
Eu nu va inteleg reticienta la turbo
Apropos de aspiratele pe care le slaviti, saptamana trecuta i-au schimbat unui prieten motorul in garantie la Hyundai, 1.6 ASPIRAT. Manca ulei, nu-l pierdea pe la garnituri. Masina de 3 ani.
Motoarele modene sunt la fel de proaste indiferent daca sunt turbo sau aspirate, sunt consumabile.
.
Daca vreti ceva fara griji luati electica cu cea mai mare garatie la baterie, dupa care oricum o aruncati ca pe telefonul vechi. A apus vremea masinilor de 1 mil de km
Iar sistemul mild hybrid e o porcarie, complica oricum potentialele probleme dups  5 ani  de utilizare.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline migabi

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #137 : 29.Nov.2021, 11:52:26 a.m. »
@ntire2000 : AFR-ul ala de 50:1 nu e foarte "eco". Si honda avea o serie de motoare cu un AFR foarte .. aerisit si consum foarte bun dar au renuntat la ele deoarece depaseau normele de poluare. La benzina personal cred ca e imposibil sa reduci consumul fara a reduce puterea cand ai un AFR stoichiometric ideal. De unde si scamatoriile cu dezactivarea unui cilindru, EGR , injectie stratificata si altele.
 
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Calin sb

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #138 : 30.Nov.2021, 08:45:06 p.m. »
Cert este ca dpdv al consumului la benzinare de vreo 20 de ani nu prea se vede o evoluție.
  • Vitara Passion 2wd H turcoaz cu negru

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline migabi

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #139 : 30.Nov.2021, 09:18:01 p.m. »
Exista, obtinuta prin egr, injectia directa, turbina, diverse implementari pt vvl. Dar nu e nimic fenomenal si se aplica pt o plaja mica de turatii sau pozitii ale pedalei. Parerea mea e ca orice cazan cu frana regenerativa electrica poate bate la consum oricare din tehnologiile in enumerate.
SX4 SE m16a awd 2011