Autor Subiect: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006  (Citit de 3289 ori)

informer şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Hoinar

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #10 : 05.Oct.2022, 08:38:14 p.m. »
Nu compari un TV cu o masina ... la tine poate sa fie si un banal furtun fisurat ... si oricate piese ai schimba ... apare aceiasi eroare , pentru ca masina vede efectul si dau o eroare generala, care poate sa apara de la o multitudine de factori. Adica ... caz contre ... O duba Fiat, cu probleme pe ... FAP ... nimeni nu a reusit sa o scoata la cap, nici macar reprezentanta ... niste prieteni de ai mei cu service auto, au descoperit problema cu furtunasul care era fisurat, s-a inlocuit furtunul buclucas de 10-15 cm si problema s-a rezolvat.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 2, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Online informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #11 : 05.Oct.2022, 09:14:43 p.m. »
I-adevarat... cu toate ca si un TV poate avea o anumita manifestare din cauza a N componente diferite... da` oricum era doar o paranteza.

Cred ca un pas inainte in diagnosticare ar fi interpretarea datelor citite la mufa de diagnoza, chiar cu o interfata mai "amatoriceasca" (presiune diferentiala pe DPF, temperaturi intrare/iesire, procent deschidere clapeta EGR etc.).
Am intrebat la mecanici care sunt intervalele normale (aproximativ!) de variatie a diversilor parametri pt. diverse regimuri de functionare ale motorului si din pacate cunostintele lor inspre partea asta sunt... slabe.
In naivitatea mea ma intreb cum poti sa diagnostichezi un motor daca nu stii valorile normale... as putea face o analogie cu masurarea diverselor tensiuni in aparate electrice dar ma abtin...  :D
Intentionez sa deschid un topic unde sa putem face schimb de informatii pe aceasta parte cu cei care doresc si/sau au si ei probleme cu functionarea motorului.
Daca nu gasesc pe cineva care sa poata spune ce are motorul asta, am sa incerc sa invat cum functioneaza si cum poti sa-ti dai seama ce nu-i OK interpretand datele senzorilor... asta ca tot am facut o scoala unde cam asta am invatat, chiar daca nu legat de auto.
Evident ca as aprecia orice informatie. Multumesc.
  • GV2 1.9DDiS 2006
 
The following users thanked this post: ntire2000, NicNic

Offline ntire2000

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #12 : 05.Oct.2022, 11:38:02 p.m. »
O chestie similara am vazut la un moment dat la Hinode Tg. Mures, un domn cu o Vitara 1.9 DDIS care parea deja resemnat dupa ce "specialistii" i-au dat vestea ca nu mai e nimic de facut (mecanicii consultasera vreo 15 minute inclusiv acest forum în speranta gasirii unei rezolvari).
Ca fapt divers, atât de capabili erau respectivii, încât au confundat stânga cu dreapta si mie mi-au semi-desfacut busonul de la cutie vrând sa schimbe uleiul de la motor, ocazie cu care am marcat drumul înapoi catre casa cu ulei de transmisie.
Rezolvarea cea mai simpla pentru tine, pâna gasesti hiba e sa te plimbi permanent cu un laptop si sa-l conectezi la ECU pentru a reseta la intervale regulate erorile.
Iar la un moment dat poate ai totusi noroc chior si dai de un meserias - asta daca nu devii tu unul între timp.

PS: cum zicea un coleg mai sus, poate vizitezi si niste meseriasi de la reprezentantele Dacia/Renault, poate gasesti unul care are habar... la Bistrita era unul dintre cei mai buni din RO supranumit „tata dieselurilor” dar din pacate a avut un moment de ratacire si a plecat dincolo....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: informer

Offline Hoinar

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #13 : 06.Oct.2022, 08:16:51 a.m. »
Eu incerc sa te ajut cu ce pot, mai ales ca am diagonsticat Renault-uri timp de vreo 6 ani  :D ... dar m-am axat pe probleme electronice, avand la mana diagnoza originala care oferea destule informatii. Problema este ca la Suzuki, soft-ul de diagnoza este unul din epoca de piatra fata de cele de la Renault, la fel si in cazul softului de management al motorului si al celorlante calculatoare din masina.
La Renault avem soft care puteam modifica orice parametru vroiam. Am ajuns sa fac si modificari ( in colaborare cu altii ) pe sistemele de siguranta activa cu rezultate foarte faine.
De aceiasi problema ma lovesc si acum, cu modelul meu de Suzuki, vreau sa ii fac niste modificari din soft, dar din pacate nu exista pe piata modulele necesare pentru astfel de modificari, sau daca exista ceva sunt la preturi aberante si nu fac ce vreau eu.
Ca si off-topic, vreau sa reprogramez calculatorul de clima automata.
On-topic ... neavand o diagnoza potrivita, dar si masina pe mana, este imposibil sa pui un diagnostic corect de la distanta. Daca vrei, iti pot lasa numarul de telefon de la cei cu care lucrez si sa incerci acolo, poate ii pot da de cap, dar din pacate sunt din Brasov si trebuie sa lasi masina la ei. Iar tu fiind din TM, este cam ... departe sa vii sa lasi masina si sa revii cand este gata. Si chiar daca o duci, nu iti pot garanta ca vor gasi exact ce are.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 2, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: informer

Offline enicky

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #14 : 06.Oct.2022, 10:19:58 a.m. »
Am dat un serach dupa "error p1431 renault" si vad ca e plin, nu stiu daca te ajuta cu ceva, cu toate ca e posibil sa fi facut si tu la fel :
- https://www.renaultforums.co.uk/threads/1-9dci-obd-code-p1431.448586/

- https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=95639

- https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=42619

- https://www.reno.ro/suprasaturarea-filtrului-emisie-particule-t306234.html

- https://p1431-renault.autotroublecode.com/

- https://www.meganesport.net/threads/p1431-obd-code.36694/

Cineva spunea de EGR ca ar fi defect si infunfa filtrul de particule... Am pus link-urile poate gasesti undeva vreo idee !

Altcineva spune asa : "Has anybody done a full factory regen and dpf install using a Suzuki scan tool? You can't just fit a new dpf and expect the code to clear. Don't fit an aftermarket dpf, you are asking for trouble.
The system needs to do a factory regen to determine the "clean" level.
If the dpf pressure and temp sensors are not working properly then the code won't clear. Has anybody checked the sensors for correct Operation?
Dpf sensors and the connecting pipes should always be checked as they do clog up meaning the system thinks the dpf is clogged all the time, as it can't determine soot level due to not being able to sense difference across dpf. I usually replace the connecting pipes and hoses when fitting a new dpf.
I ask again, was the dpf that came out actually clogged?
Was the light on and code still, present after a scan tool regen on the new dpf?
If that's the case and it was, and you have a new dpf fitted it ain't the dpf, its a sensor or one of the connecting pipes."
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: informer

Offline Hoinar

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #15 : 06.Oct.2022, 04:55:12 p.m. »
Cum am discutat si la telefon: incepe cu EGR si apoi cu sondela Lambda. Si vezi pe rand rezultatele. Apoi mai vedem ..
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 2, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: informer

Online informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #16 : 06.Oct.2022, 05:17:58 p.m. »
Va multumesc tuturor!
Cred ca cea mai buna solutie pt. mine, la acest moment, este sa "pun mana pe carte" :) , sa invat mai in amanunt cum merge un motor si mai ales cum pot masura diversi parametri care indica posibile defectiuni, cu senzorii masinii sau cu mijloace la care am acces.
Am o alta masina de care ma folosesc, asta am cumparat-o mai mult pt. pescuit/munte si cum numa` ce vine iarna... este ceva timp. :)
Va tin la curent cand si daca deduc ceva.
  • GV2 1.9DDiS 2006
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #17 : 06.Oct.2022, 10:57:05 p.m. »
Tinând cont de vechimea masinii ar trebui sa te axezi si pe niste lucruri normale care apar odata cu trecerea timpului: senzori defecti, furtune crapate, contacte imperfecte.
Inainte de a te apuca sa schimbi diverse componente verifica în detaliu motorul si "împrejurimile" sale.
A mai fost pe aici un coleg cu probleme de pornire a ventilatorului auxiliar si fluctuatie a temperaturii lichidului de racire iar în final a constatat ca era defect un senzor.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: informer

Online informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #18 : 07.Oct.2022, 09:19:50 a.m. »
Tinând cont de vechimea masinii ar trebui sa te axezi si pe niste lucruri normale care apar odata cu trecerea timpului: senzori defecti, furtune crapate, contacte imperfecte.
Multumesc.
Am schimbat pana acum 2 senzori (senzor diferential de presiune DPF si senzor temperatura iesire DPF).
Cu toate ca mi-au spus ca au verificat furtunele senzorului de presiune (cum?) probabil am sa le schimb in iteratia urmatoare...  :)
  • GV2 1.9DDiS 2006
 

Online informer

Re: Eroare P1431 - GV2 1.9DDiS - 2006
« Răspuns #19 : 07.Oct.2022, 11:52:48 a.m. »
Am adus masina de la "reparat".
Inainte de a pleca din atelier am rugat mecanicul sa reseteze continutul de cenusa din DPF (in computer) la zero... si l-a resetat.
Dupa cum vedeti in poza atasata, dupa aprox. 10Km cat am facut pana acasa, cenusa a ajuns la aproape 12g... o valoare astronomica pt. distanta asta, din ce am citit.

Ce cred eu ca trebuie sa aflu prima oara este daca aceasta cenusa ESTE sau NU ESTE reala (adica apare la diagnoza dar nu s-a acumulat in realitate)!

Intuitia mea de mecanic auto care nu sunt  :) imi spune sa incerc mai intai varianta ca nu este reala.

Dupa mintea mea, daca pe diagnoza apare aceasta valoare la cenusa dar ea nu exista, asta poate fi din urmatoarele cauze:
1. DPF infundat - cam pica pt. ca si cu cel vechi spalat si cu asta nou manifestarea este aceeasi.
2. Senzor de presiune diferentiala defect - pica pt. ca a fost schimbat si manifestarea este aceeasi.
3. Furtune de presiune catre senzor fisurate/infundate.
4. Computer defect.
5. ...

Cred ca cea mai simpla testare (intre 3 si 4) ar fi cea cu furtunele.
Dupa mintea mea de electronist si tinand cont de ce-am citit, ca SINGURUL senzor de pe masina asta dupa care ECU-ul poate sa estimeze nivelul de cenusa este acest senzor de presiune diferentiala, deduc ca ce masoara el este o diferenta prea mare de presiune intre intrare si iesire. Pe acest rationament as mai deduce ca problema este pe furtunul de la iesirea DPF si nu de la intrare, ca daca ar fi cel de la intrare diferenta ar fi negativa... sau oricum mica.
Asa ca am sa fac niste teste de genul:
1. am sa scot furtunul de la iesirea DPF din senzor sa vad ce se intampla.
2. am sa astup iintrarea in senzor dinspre iesirea DPF sa vad ce se intampla.
3. am sa fac o "punte" intre cele 2 intrari ale senzorului, conectata la furtunul de la intrarea DPF sa vad ce se intampla.

In orice caz, aceasta diferenta de presiune este intre 4kPa la 800rpm si catre 50kPa pe la 2200rpm... stie cineva cumva daca aceste valori sunt OK sau nu?

Ca gluma: unul dintre mecanici mi-a citit "20 de nu stiu ce"... probabil ca daca erau bari, era mai simplu... asa cu pascalii ii mai complicat.  :D
  • GV2 1.9DDiS 2006