Autor Subiect: Istoric vehicul la Registul Auto Roman  (Citit de 1027 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline toma

Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« : 03.Feb.2022, 10:18:52 a.m. »
Plecand de la postarea aceasta si de la o alta discutie de pe forum, s-a nascut acest topic.

RAR ofera contra cost (35 lei la data acestei postari) un serviciu prin care furnizeaza istoricul vehicului - asa cum le este lor cunoscut.


In introducere, povestea pe scurt.

Am facut un accident destul de urat in urma caruia Allianz, la care aveam polita CASCO, a considerat masina dauna totala si m-a despagubit. Procesul, in linii mari, a fost urmatorul:
- Asiguratorul a primit devizul de la service-ul de reprezentanta, deviz care i-a determinat sa o considere dauna totala. Ca la orice service de reprezentanta preturile sunt mari atat la piese cat si la manopera.
- Asiguratorul are o platforma interna de licitatii unde a pus epava la vanzare si a obtinut un pret.
- Eu, asiguratul, am posibilitatea sa vand epava celui care a castigat licitatia si sa primesc de la asigurator diferenta SAU sau primesc diferenta si epava sa-mi ramana mie pentru a o valorifica in ce mod consider de cuviinta: o puteam repara, dezmembra si vinde pe bucati sau incerca sa sa o vand la un pret mai mare decat obtinuse asiguratorul pe platforma lui de licitatie.
- Pentru ca nu aveam nici un chef de o bataie de cap in vederea unui ipotetic castig suplimentar am ales calea cea mai simpla si am vandut-o celui care a cistigat licitatia organizata de asigurator.
- Castigatorul licitatiei s-a dovedit a fi un "samsar" clasic cu un model de afacere clar: cumpara astfel de epave, le repara in service-uri "de cartier" la costuri reduse si le revinde.

Ce metode are la dispozitie un posibil cumparator de a verifica instoricul masinii pe care urmeaza sa o cumpere? Ce stiu autoritatile despre o masina implicata intr-un astfel de accident, reparata si pusa la vanzare?
Ei bine, va pot spune ca foarte putin.



RAR a oferit gratis urmatoarea informatie:

Citat
ATENŢIE: Vehiculul este semnalizat cu daune*

Pentru a obţine Raportul de Daune, reveniţi în browser la pagina unde aţi obţinut gratuit Istoricul ataşat şi comandaţi Raportul.

Raportul despre daunele înregistrate de vehicul cuprinde elemente despre zonele avariate şi, după caz, structura de rezistenţă sau elementele de siguranţă afectate. Click AICI pentru un model de raport.
* Informaţiile cu privire la daune sunt preluate din baze specifice de date la care RAR are acces.



Nu stiu daca companii private care ofera acest serviciu au informatii mai detaliate, tind sa cred ca nu si nici nu doresc sa cheltui alti bani pentru a afla.

Am anexat poze cu masina dupa accident precum si raportul de la RAR, astfel incat sa puteti compara si trage singuri concluziile.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: cristidav, ...

Online bisti

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #1 : 03.Feb.2022, 10:41:30 a.m. »
Sunt doua cazuri:

1. daca dauna totala a fost "semnalizata" de asigurator - adica, in cazul tau, ai fost pagubitul, atunci masina respectiva NU se va mai putea inmatricula in circulatie fara o REomologare.

2. daca dauna totala NU a fost "semnalizata" de asigurator - adica, cel care a facut accidentul NU a fost la CASCO (daca are), atunci masina respectiva (chiar si dauna) se poate repara fara probleme si pune in vanzare fara sa se stie ca a avut vreodata avarie, chiar daca tu iti repari masina pe asigurarea lui.
 

Offline toma

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #2 : 03.Feb.2022, 10:46:35 a.m. »
Raspunsul tau pe ce se bazeaza? Pe prevederi legale? Pe ceva ce stii tu din sistem? Sau pe experienta personala?

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Online ntire2000

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #3 : 03.Feb.2022, 10:53:02 a.m. »
Platim tarife mari la RCA si Casco deoarece toti sunt în cârdasie unii cu altii.
Inspectorii de daune se "înteleg amiabil" cu patronii service-urilor agreate, aia declara o dauna totala si dupa aia repara epavele si le repun pe drumuri si stiu sa împarta profitul si cu altii.
Am constatat asta pe pielea mea atunci când masina mea afectata de grindina ar fi beneficiat de o chituire+revopsire totala de aproape 2000 de euro într-un service "agreat", dar nu beneficia de un tratament PDR de doar 1000 de euro într-un service neagreat care facea exclusiv detailing auto.
A trebuit sa notific ASF-ul asupra acestei anomalii ca sa le vina baietilor mintea la cap si sa aleaga o despagubire mai mica, asa cum s-ar proceda în mod normal într-o societate neafectata de coruptie si hotie.

In cazul particular prezentat, pâna si RAR-ul da dovada de coruptie prin simplul fapt ca permite pastrarea în circulatie a unui autovehicul avariat dauna totala.
Dar ce ne mai mira când vedem numere noi si impecabile agatate pe niste cazane în urma carora se lasa noaptea dupa ce tocmai au iesit de pe poarta RAR-ului?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #4 : 03.Feb.2022, 01:44:50 p.m. »
Care este problema daca un autovehicul avariat este reparat si refolosit in circulatei?

Dauna totala a fost dpdv economic. Adica nu e era rentabil sa repari, fata de a inlocui masina cu alta. Doar dpdv al costului.
Nu scrie nicaieri ca ar fi o dauna tehnica totala, ca nu se poate repara acea masina.
Eu nu am vazut vreun raport de expertiza tehnica care sa mentioneze asa ceva.

Dar este mai convenabil sa facem aprecieri personale, concluzionand ca o dauna economica pune in pericol pe cineva.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: enicky

Online bisti

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #5 : 03.Feb.2022, 02:06:05 p.m. »
Daca nu te obliga sa REomologhezi autovehiculul la RAR, nu ar trebui sa circule pe strazi doua jumatati de masina la care rotile nu sunt perfect aliniate. Sau daca se taie masina unde este stalp de siguranta.
ITPul se ia pe ochi frumosi, nu sta nimeni sa iti verifice temeinic sisteme de siguranta. Conteaza mai mult cum arata masina pe exterior. V-a verificat cineva vreodata centurile de siguranta sau a pus testerul pe masina sa vada daca ai avut erori la ABS sau ESP?

Dauna economica e una, dauna totala e alta. Cel putin eu asa o vad.
Economic, nu renteaza sa schimbi calculatoarele la masini mai vechi de 15 ani, pentru ca unul singur depaseste maximul devizului de reparatie. De aceea, la masini mai vechi de 10 ani nu prea se accepta CASCO, decat daca ai motive intemeiate (gen masina istorica, prelungire CASCO in baza fidelitatii, etc).
Iar la dauna totala, eu vad masina ca fiind avariata astfel incat sistemele de siguranta (lonjeroane, stalpi) sunt strambe de nu le mai poti indrepta si trebuiesc taiate si inlocuite. Asta vad eu dauna totala.
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline NicNic

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #6 : 03.Feb.2022, 02:12:40 p.m. »
Din fericire, tehnologia actuala permite orice fel de reparatii. Inclusiv redresarea sau schimbarea sasiului, in caz ca nu se poate repara punctual.

De aceea, dauna tehnica totala inseamna strict cand toate elementele masinii si-au pierdut capacitatea de a satisface cerinta stabilita pentru ele.
Altfel se poate repara orice. Si evident ca exista prevederi clare despre ce verificari/reomologari sunt necesare in urma unor interventii complexe.

Insa trebuie sa nu facem confuzie intre o dauna totala dpdv economic si una tehnica.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: enicky

Offline enicky

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #7 : 03.Feb.2022, 02:28:04 p.m. »
Masina aia zburda acum fericita pe drumurile patriei, purtând cu ea un kamikaze inocent si care habar nu are ce strâmbe-i sunt liniile lonjeroanele vietii.
Din pacate, da.
   Imi place subiectul asta, mai mult decat politica sau administratia, d-asta ma bag :
Exista o piata a masinilor sh mai putin cunoscuta de noi, cei de aici de exemplu, care, in proportie de 90% avem masini noi(pana in 6-7ani) si in proportie de 99%, chiar daca avem masini vechi, acestea n-au vazut decat service de reprezentanta.
  Marea majoritate a service-urilor de cartier sunt ale unor mecanici buni, cu experienta, care au lucrat in reprezentante si nemultumiti de salarii sau altceva, dupa ce au vazut ca au un portofoliu bogat de clienti, si-au deschis propria afacere.
  De regula fiecare a ales profilul in care era el specialist, cum ar fi tinichigerie, mecanica, turbine, electrica s.a., profil in care la randul lui poate sa specializeze viitori angajati.
  Pentru a avea clienti, ei practica preturi mult mai mici, pe de-o parte, iar pe de alta parte toate lucrarile le urmaresc personal astfel incat sa fie multumit clientul si sa revina.
  Totodata ei isi formeaza si surse de piese de schimb fie sh, fie de la distribuitori autorizati, tocmai pentru satisfacerea rapida a clientului si implicit pentru profit.
Am doua cunostinte care s-au lansat in felul asta si stiu ca fac treaba buna. Am trimis chiar un coleg d-aici pentru a-si schimba arcurile la Vitara.
   Lonjeroanele de care se vorbea, am vazut la Ford, partea din fata cu motorul, se puteau inlocui, astfel incat masina sa "aiba linie", nu va ganditi acelui Clio ii va zbura motorul sau radiatorul la prima curba ! Pana la urma motorul e baza, acolo e greu de reparat, unde este si electronica multa, nu la fier si tabla, la asta se pricep si ai nostrii.
   Alt exemplu, prin anii '90 aveam Dacia la vopsit si acolo era un Mercedes "bot de cal" facut armonica, dar f.rau lovit in spate, fata mai usor. In doua saptamani masina era de nerecunoscut, avea iar "bot de cal" portbagajul il "trasesera" la loc cu niste prese, scripeti care intindeaua tabla .
   Asa ca, exista unii ca noi, care fug de acel Clio lovit, ca dracu de tamaie si sunt altii care privesc cu alti ochi acea masina lovita si din ochi ii fac o evaluare de pret reparatie+manopera si chiar de vanzare.
  Inainte de a lua S-Cross-ul, am testat un Qashqai negru, 1,6dc, cel mai bun motor al lui Renault, 36000km, mergea impecabil, nu se auzea motorul, piele, dotari full, 4x4, ziceai ca esti pe tanc, fosta masina de banca, returnata la furnizor si redusa dela 32 la 22, apoi la 18000euro, pret final.
Am verificat-o asa cum a facut @toma si la inca o firma si a iesit ca doar spatele si plafonul nu fusese lovite, in rest era rosie toata schita. N-am reusit sa aflu ce-a patit, doar mi-au spus ca acum reparatiile se fac prin inlocuire de piese si asigurare(nu la ciocan) si deci ca-mi fac degeaba probleme. Am preferat sa mai pun o mie si sa iau Suzuki nou-nout !
  Deci viata nu e doar un drob de sare deasupra capului, este de fapt muuult mai simpla, unii vand, altii cumpara !
« Ultima Modificare: 03.Feb.2022, 02:41:20 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #8 : 03.Feb.2022, 02:42:53 p.m. »
De acord cu toate clarificarile si detaliile expuse de voi.

Ce am vrut eu sa subliniez cu acest topic este insa alt aspect. Modul in care se petrec acum lucrurile (cine pe cine informeaza, cum si cat) nu face posibil (cu exceptiile de rigoare) ca un cumparator sa obtina o informare corecta si completa asupra istoricului de daune suferite de o masina si nici a modului in care a fost reparata.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: teutzue

Online ntire2000

Re: Istoric vehicul la Registul Auto Roman
« Răspuns #9 : 03.Feb.2022, 02:52:08 p.m. »
  Deci viata ... este de fapt muuult mai simpla, unii vand, altii cumpara !

Corect, iar continuând ideea asta putem spune ca unii scapa cu viata, iar altii nu.
Depinde la urmatorul accident cum se împrastie pe asfalt dauna economica totala.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού