Dragii mei,
cu riscul de a "incaleca" topicul "Probleme Catalizator", m-am decis sa scriu povestea defectiunii EGR-ului la al meu Suzuki Ignis DDIS. (daca moderatorii considera, se poate muta in topicul "Probleme catalizator"
Astfel:
- totul a incpeut in perioada concediului, cand tocmai urcam dinspre Sebes spre Petrosani (partea mai lejera din Transalpina), cu ambele biciclete deasupra masinii, cand, chinuind masina pe serpentine, la un moment dat, se aprinde martorul luminos cu masina si cheita.
Nu am observat diferente in comportamentul masinii, deci, mi-am continuat drumul, oprind motorul intr-un loc unde se putea, si pornind din nou. Martorul s-a stins, apoi s-a aprins din nou dupa cativa km.
Asa a contiunat pana la terminarea concediului. Ba se aprindea, ba se stingea. Ma scotea din minti.
Apoi, dupa incalzirea motorului, ramanea aprins.
Dupa experienta cu Astra Classic 1.6 16v benzina si aceeasi problema, si facand paralela cu motorizarea Opel de sub capota masinutii mele, am banuit ca EGR-ul este cel care ma ajunge din urma ca un cosmar care se repeta.
Incercarile de a remedia problema au fost multiple.
Prima faza a fost de a stabili cauza exacta a aprinderii martorului luminos.
Pentru asta, am fost la Brasov la niste, care aveau in posesie un tester.
Soft-ul pentru Suzuki nu a gasit nimic, dar, soft-ul pentru Opel Agila a gasit 2 coduri de eroare:
- unul de immobilizer
- unul de valva EGR.
A urmat drumul la Autonet:
Aici am rezolvat in acelasi timp mai multe probleme (dar nu si a EGR-ului).
La prima vizita la ei a fost asa:
- la reglarea oglinzilor electrice, se deblocau toate 4 usile

. - probabil de aici codul de eroare de immobiliser - s-a rezolvat.
- am comandat arc pentru sabotii spate dreapta - acest arc fiind rupt (nu am idee cum s-a putut intampla, cred ca asa am luat masina, ca erau bucatile ruginite bine)
- testerul Suzuki nu arata nici un cod de eroare dupa oprirea si repornirea motorului.
La a doua vizita la ei:
- inlocuit arc saboti
- pus pe tester neoprind motorul cand am ajuns la ei - cod eroare: Flow Malfunction EGR valve.
Deci, clar problema de EGR.
Din pacate, pretul Autonet a fost destul de piperat: 220 Euro + Tva pentru piesa, + manopera.
Impreuna cu al meu cumnat, am incercat sa il curatam.
O problema majora am intampinat la demontarea partii vizibile: este sub cabluri, cutie de sigurante, conducte, etc. - foarte foarte foarte greu de ajuns la acest EGR.
In fine, am dat jos cu mare greu partea vizibila a EGR-ului, si am curatat-o.
La primul drum Codlea - Brasov, s-a aprins iar martorul luminos.
Asadar, am inceput cautarea:
Am gasit asa:
- Autonet: 220 Euro + tva + manopera (numai curatat EGR, fara garantie - minim 1.000 Ron manopera.)
- Radacini Piese: -597 Ron cu Tva, la comanda in 5-10 zile.
- Radacini Motors: - 630 Ron cu Tva + manopera 230 Ron.
- net, Ungaria, de origine dubioasa: 400 Ron.
- B&S motors: nu mi-au raspuns la solicitare.
- Dr. Auto (service Baneasa, langa locul meu de munca): 705 Ron EGR, + 150 manopera.
Avand toate astea in vedere, si saturandu-ma de beculetul din bord, am optat pentru o rezolvare rapida - chiar daca nu a fost cea mai ieftina: Dr. Auto.
Proprietarul este un tip foarte simpatic si de treaba.
Am predat masina la 9 dimineata, iar la 14.30 m-a sunat sa imi spuna ca abia la acea ora a reusit sa dea jos monstrul, trebuind sa desfaca la greu piesaraie din jur, si ca ma va mai taxa putin in plus pentru manopera.
Am zis OK, stiind cat volum de munca este acolo.
La 17.30 am mers la service, masina era gata.
Am platit in total 980 Ron, din care 705 pentru EGR (piesa nemteasca Pierburg parca se cheama, sau ceva de genul asta), restul manopera si stergerea codului de eroare.
Am luat masina, am dus-o acasa, fara beculetul din bord

.
De dimineata bagand bicicleta in masina, am uitat pe afara "capacul" de la portbagaj.

(.
Am observat dupa masa, cand am ajuns acasa. Asta e, sunt zapacit azi ...

(((((((( Bine'nteles ca nu l-am mai gasit.
Cam asta a fost.
Tragand linie, ma declar multumit.
La Astra m-a costat 850 Roni schimbul de EGR, iar dupa cativa KM, mi-a murit motorul in mers, plus aprins din nou martorul luminos - sper ca la Suza nu se va intampla aceeasi chestie.
Va mai tin la curent.
Tchuss.
Lory.