Autor Subiect: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS  (Citit de 17343 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lorivankenobi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 162
  • Gen: Bărbat
EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« : 10.Sep.2009, 07:13:13 p.m. »
Dragii mei,
cu riscul de a "incaleca" topicul "Probleme Catalizator", m-am decis sa scriu povestea defectiunii EGR-ului la al meu Suzuki Ignis DDIS. (daca moderatorii considera, se poate muta in topicul "Probleme catalizator"

Astfel:
- totul a incpeut in perioada concediului, cand tocmai urcam dinspre Sebes spre Petrosani (partea mai lejera din Transalpina), cu ambele biciclete  deasupra masinii, cand, chinuind masina pe serpentine, la un moment dat, se aprinde martorul luminos cu masina si cheita.
 Nu am observat diferente in comportamentul masinii, deci, mi-am continuat drumul, oprind motorul intr-un loc unde se putea, si pornind din nou. Martorul s-a stins, apoi s-a aprins din nou dupa cativa km.

Asa a contiunat pana la terminarea concediului. Ba se aprindea, ba se stingea. Ma scotea din minti.
Apoi, dupa incalzirea motorului, ramanea aprins.

Dupa experienta cu Astra Classic 1.6 16v benzina si aceeasi problema, si facand paralela cu motorizarea Opel de sub capota masinutii mele, am banuit ca EGR-ul este cel care ma ajunge din urma ca un cosmar care se repeta.

Incercarile de a remedia problema au fost multiple.

Prima faza a fost de a stabili cauza exacta a aprinderii martorului luminos.
Pentru asta, am fost la Brasov la niste, care aveau in posesie un tester.
Soft-ul pentru Suzuki nu a gasit nimic, dar, soft-ul pentru Opel Agila a gasit 2 coduri de eroare:
- unul de immobilizer
- unul de valva EGR.

A urmat drumul la Autonet:
Aici am rezolvat in acelasi timp mai multe probleme (dar nu si a EGR-ului).
La prima vizita la ei a fost asa:
- la reglarea oglinzilor electrice, se deblocau toate 4 usile :). - probabil de aici codul de eroare de immobiliser - s-a rezolvat.
- am comandat arc pentru sabotii spate dreapta - acest arc fiind rupt (nu am idee cum s-a putut intampla, cred ca asa am luat masina, ca erau bucatile ruginite bine)
- testerul Suzuki nu arata nici un cod de eroare dupa oprirea si repornirea motorului.
La a doua vizita la ei:
- inlocuit arc saboti
- pus pe tester neoprind motorul cand am ajuns la ei  - cod eroare: Flow Malfunction EGR valve.

Deci, clar problema de EGR.
Din pacate, pretul Autonet a fost destul de piperat: 220 Euro + Tva pentru piesa, + manopera.

Impreuna cu al meu cumnat, am incercat sa il curatam.
O problema majora am intampinat la demontarea partii vizibile: este sub cabluri, cutie de sigurante, conducte, etc. - foarte foarte foarte greu de ajuns la acest EGR.
In fine, am dat jos cu mare greu partea vizibila a EGR-ului, si am curatat-o.
La primul drum Codlea - Brasov, s-a aprins iar martorul luminos.

Asadar, am inceput cautarea:

Am gasit asa:
- Autonet: 220 Euro + tva + manopera (numai curatat EGR, fara garantie - minim 1.000 Ron manopera.)
- Radacini Piese: -597 Ron cu Tva, la comanda in 5-10 zile.
- Radacini Motors: - 630 Ron cu Tva + manopera 230 Ron.
- net, Ungaria, de origine dubioasa: 400 Ron.
- B&S motors: nu mi-au raspuns la solicitare.
- Dr. Auto (service Baneasa, langa locul meu de munca): 705 Ron EGR, + 150 manopera.


Avand toate astea in vedere, si saturandu-ma de beculetul din bord, am optat pentru o rezolvare rapida  - chiar daca nu a fost cea mai ieftina: Dr. Auto.
Proprietarul este un tip foarte simpatic si de treaba.
Am predat masina la 9 dimineata, iar la 14.30 m-a sunat sa imi spuna ca abia la acea ora a reusit sa dea jos monstrul, trebuind sa desfaca la greu piesaraie din jur, si ca ma va mai taxa putin in plus pentru manopera.
Am zis OK, stiind cat volum de munca este acolo.
La 17.30 am mers la service, masina era gata.
Am platit in total 980 Ron, din care 705 pentru EGR (piesa nemteasca Pierburg parca se cheama, sau ceva de genul asta), restul manopera si stergerea codului de eroare.

Am luat masina, am dus-o acasa, fara beculetul din bord :D.

De dimineata bagand bicicleta in masina, am uitat pe afara "capacul" de  la portbagaj. :((.
Am observat dupa masa, cand am ajuns acasa. Asta e, sunt zapacit azi ... :((((((((( Bine'nteles ca nu l-am mai gasit.

Cam asta a fost.

Tragand linie, ma declar multumit.
La Astra m-a costat 850 Roni schimbul de EGR, iar dupa cativa KM, mi-a murit motorul in mers, plus aprins din nou martorul luminos - sper ca la Suza nu se va intampla aceeasi chestie.

Va mai tin la curent.

Tchuss.
Lory.






Ignis 1.25 DDIS, GS, "Gri Sobolan" Murdar
 

Offline adrian_r5

Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #1 : 10.Sep.2009, 07:46:51 p.m. »
cu motorizarea Opel de sub capota masinutii mele

... legenda spune ca ar fi de fapt de origine Fiat  ;)

Din cite imi amintesc si colegul M_TM a avut probleme cu EGR-ul pe care le-a rezolvat in tara vecina si prietena Ungaria.
« Ultima Modificare: 10.Sep.2009, 07:48:38 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline lorivankenobi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 162
  • Gen: Bărbat
Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #2 : 10.Sep.2009, 08:00:14 p.m. »
Este de fapt un amalgam Fiat - Opel - Suzuki.
Motorul este tip Z13DT, care se gaseste pe Opel Corsa sub numele de 1.3 CDTI, sau pe Fiat Punto sub numele de 1.3 Multijet.


Ce am uitat sa spun:
La Dr. Auto a gasit eroare cu testerul la Opel Corsa. (P0400 - EGR VALVE).
Masina are 118.078 Km, din 2004.
Ignis 1.25 DDIS, GS, "Gri Sobolan" Murdar
 

Offline danker

Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #3 : 10.Sep.2009, 08:17:16 p.m. »
- Sper sa ai succes si sa-ti functioneze masinuta, sa fi scapat de cosmarul asta ( tinem pumnii   ;) ) La sacosa asta de bani..... :(.
- In legatura cu capacul ala, mie mi s-a parut intodeauna  cam jalnic, chiar si la tico era o chestie mai eleganta, de fapt un sandvis,  adica un capac de PFL ordinar intre un strat subtire de pasla si unul din mocheta,  :(  cred insa, ca daca vii la o intalnire, oricare din noi iti putem oferi capacul pentru ca sa croiesti altul la fel din PFL sau din ce material ai la indemana.


« Ultima Modificare: 10.Sep.2009, 08:34:54 p.m. de danker »
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline Iahim

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 345
  • Gen: Bărbat
  • Suzeta Splash 1,2
Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #4 : 10.Sep.2009, 08:49:39 p.m. »
Salutare,

Daca nu deranjeaza am doua sugestii pentru a preintampina faulturile de la EGR-uri si eventualele probleme la injectie:

Prima ar fi dupa ce motorul a ajuns in temperatutra normala de lucru sa urci in rpm o data pe saptaman cel putin peste 3000 - dar atentie in trepte superioare - a II-a sau a III-a pentru a preintampina blocarea EGR-ului si a curata evacuarea de funingine, se numeste in jargou ''Italian Tuning''.....chiar functioneaza cu brio si pe benzina mea.

A doua sugestie este sa folosesti la un plin de rezervor @200 ml de ulei pentru motoare in doi timpi...stiu ca suna ciudat....Motorina din zilelele noastre nu mai are sulf, nu mai unge piesele in miscare angrenate in injectie si nu stiu din ce motive nu este foarte calitativa...... aportul cel mai important va fi in imbunatati calitati combustibilului si implicit a gazelor arse care sunt recirculate de EGR, motorul va fi mult mai silentios si bucuros sa te serveasca mai multi km.
Sper sa te ajute.

Toate bune,
Mihai

 

Offline danker

Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #5 : 10.Sep.2009, 09:03:14 p.m. »
- Interesanta faza cu uleiul, n-am mai auzit, are noima nu zic, dar nu strica nimic, nu infunda catalizatorul, afuma EGR-ul,etc., nu stiu, intreb si io?  :inteligent:
  • Vitara 1,6 benzinara
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline lorivankenobi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 162
  • Gen: Bărbat
Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #6 : 10.Sep.2009, 09:40:57 p.m. »
Danker, multumesc pentru urari, si si eu sunt de aceeasi parere referitor la "capacul" de portbagaj .. O sa croiesc unul nou din ceva material mai sanatos.
Iahim ... si asa e sensibil acel EGR, prefer sa nu bag ulei pentru motoare in 2 timpi ... adica prefer sa bag ceva kerosen, sau chiar benzina pentru a arde mai bine, da' ulei .. c'mon ... nu cred ca se face.
Iar despre turat ... folosesc masina doar in drumuri mai lungi , sau in uichend la cumparaturi, in rest circul cu bicla prin Bucale.
Si crede-ma, masina asta vede 3.000 de rpm in mod constant, pe autostrada la 140 km/h are ceva rpm-uri ... In oras o tin intre 2 si 3.000 rpm, deci nu cred ca merg subturata cu ea.
Eu cred ca pe langa multe alte piese, si EGR-u asta a fost proiectat sa cada la un anumit nr de km. Ca o fi benzina/motorina, ca o fi altceva .. proiectantii trebuiau sa aiba chestia asta in vedere, asa cum a spus un coleg de pe forum ..

Ce am remarcat... masina trage muuuuult mai bine, reactioneaza muuuult mai rapid la pedala, dupa ce am schimbat acest EGR. - asta in cei 3 km cat a durat drumul de la service acasa :D.
Ignis 1.25 DDIS, GS, "Gri Sobolan" Murdar
 

Offline M_TM

Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #7 : 10.Sep.2009, 09:55:50 p.m. »
Eu am schimbat EGR-il la 105 k.Se pare ca pe aici ,pe undeva e si durata de viata a unui egr la nivelul combustibilului din rromanica.
Am avut sansa sa plec la drum cu noul eger,imediat dupa ce l-am schimbat,prin vest.E alta viata.Nu mai era masina pe care o cunosteam....acum s-a mai puturosit..150k.. :(
 

Offline cobra20

Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #8 : 10.Sep.2009, 10:11:58 p.m. »
poate sa faca cineva o poza despre chestia asta?
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130
 

Offline Iahim

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 345
  • Gen: Bărbat
  • Suzeta Splash 1,2
Re: EGR - defect, inclocuire, costuri pentru Ignis DDIS
« Răspuns #9 : 10.Sep.2009, 10:30:04 p.m. »
Scuze daca crezi ca sunt unul din fratii Grimm....chiar nu vb. din auzite despre folosirea uleiul 2T in motorina. Poti sa bagi benzina in motorina dar vei scurta si mai mult viata pompelor si a motorului, chiar s-ar putea sa topesti pistoanele. Combinatia motorina + benzina functioneaza in proportie de 10% cu 90% maxim pe motoarele cu injectie mecanica, gen batranele Cobre. La technologiile common rail sau pompe duse poti recomanda cu incredere dusmanilor amestecul de benzina & motorina, vei avea satisfactii in cel mai scurt timp  >:).

Toate bune,
Mihai