Suzuki dezvaluie primul Jimny in intregime nou de dupa ultimul model lansat la finele secolului trecut.Dupa mai mult de un deceniu de facelift-uri, se pare ca pasionatii de offroad autentic vor primi in sfarsit de la Suzuki mult asteptata generatie 4 a micutului Jimny, intr-o noua abordare sitlistica si tehnica si cu capabilitati sporite (daca mai era nevoie) atat pe sosele cat si in afara lor.
Acuzat in nenumarate randuri de lipsa de reactie vis-a-vis de exigentele pasionatilor, care cereau de cativa ani buni un nou Jimny care sa atace mult mai serios segmentul pe care el insusi l-a creat cu 40 de ani in urma, constructorul nipon revine in sfarsit la viata promitand publicului o aparitie fara cusur, care sa elimine deficientele in materie de spatiu si, respectiv, confort la drum lung pe care in mod ebiectiv dimensiunile vechiului Jimny le impuneau.
In premiera pentru piata automobilistica Suzuki propune cu noul Jimny o clasa, nu un simplu vehicul, asa cum in urma cu 40 de ani micul LJ (SJ/JA/JB) a inventat practic piata offroaderelor de mici dimensiuni.
Jimny G4 va creste astfel simtitor in dimensiuni fata de varianta actuala, dar, atentie, fara a pierde nimic din vivacitatea si versatilitatea pe care vechiul model le poseda, intrucat va fi propulsat de o unitate de 359 cc, in doi cilindri, doi timpi, racit cu aer, special dezvoltata pentru acest model din cel care cu strasnicie a deservit varianta LJ.
Lungimea totala a crescut pentru a acomoda un nesperat numar de 7+ (sapte sau mai multe) locuri, dispuse in premiera atat in interiorul vehiculului, cat si in afara acestuia (capota, acoperis etc), in functie de nevoi. Ampatamentul va fi deasemenea simtitor mai mare fata de vechea generatie, pentru putea a acomoda in conditii deosebite de confort pasageri ocazionali (nedoriti, dar inevitabili pe anumite piete de desfacere importante pentru Suzuki Motors) de mari dimensiuni (e.g. girafe, elefanti, lei, crocodili).
In acelasi timp, noul Jimny nu va renunta la gadgeturile care l-au impus in clasa sa si care fac deliciul impatimitilor: stergatoare, faruri, oglinzi, aer neconditionat, tapiterie 100% ecologica, hayon cu deschidere in lateral si sistem audio marca Sony cu subufar.
Desi considerata nepotrivita pentru modele de dimensiuni mici, solutia tehnica cu montantul A foarte masiv a fost aleasa de inginerii Suzuki in mod special pentru a evidentia trasaturile esentiale pe modelul le propune: "
Jimny G4 - dinamism si forta".
Jimny G4 va astfel fi primul FMPCCCMUSV (Family Multi Purpose Crossover Coupe-Cabriolet Mini Utility Safe Vehicle) cu 7+ locuri din clasa micro si va beneficia in premiera mondiala de inovativul sistem de siguranta pasiva Brise (Bamboo Reinforced Impact Safety Evolution) pus la punct in colaborare cu Tata Motors, Madei Auto si Mekong Auto pe baza platformei RISE folosita in prezent de Mitsubishi Motors. Sistemul Brise ofera pe langa siguranta sporita prin deformabilitatea controlata meteorologic si o rata de reutilizabilitate/reciclabilitate a materialelor de peste 100%, fiind astfel primul material folosit in industria auto care anuleaza legile conservarii.
Desi se apropie de intrarea in productie de serie, reprezentantii constructorului nipon au declarat ca modificari subtile la nivelul caroseriei inca mai pot apare, in special in urma feedbackului foarte puternic primit de pe cateva din pietele importante: Madagascar, Ghana, Myanmar si Sri-Lanka. Totusi, aceiasi oficiali afirma ca varianta care va ajunge pe pietele emergente (Europa, America de Nord si Australasia) la aproximativ un an de la lansarea pe pietele principale va fi aproximativ identica cu cea surprinsa de spionii revistei noastre pe circuitul de test din apropierea centrului de cercetare-dezvoltare Suzuki de la Kawnglanghpu.
