Distribuim camere de ozon industriale, pentru imbatranirea artificiala a mostrelor de materiale. Pe usa incintei etanse scrie clar ca deschiderea acesteia se face doar cu acordul sefului laboratorului. Presupun ca becul ala cu UV trebuie lasat aprins doar pentru eliminarea mirosului neplacut, nu in timp ce se afla pasageri in masina. Dai pe recirculare, motorul pornit, la fel ca la utilizarea sprayului, fara persoane in masina. Nu stiu cum afecteaza plasticele.
Foarte buna observatia. Radiatiile UVC emit la suprafata sticlei (e o sticla speciala, din borosilicat parca) ozon care nu e de respirat ca el insusi e bactericid. Deci chiar daca se afla in interior si nu la vedere, ozonul ala ar putea sa ajunga in habitaclu. Cantitatea la acea putere este minima si probabil nu ajunge, dar are sens discutia.
Aceeasi problema si in utilizarea UVC la filtrele de apa. Dar avand in vedere ca filtrele de apa scumpe pe care se ataseaza optiunea UVC au de obicei membrana cu osmoza inversa, pompa si rezervor, se poate presupune ca ozonul ala nu are viata suficient de lunga cat sa ajungi sa-l bei sau sa-l inspiri. Poate gasiti pe undeva si alte pareri sa le citati aici.