Desigur, sunt mărci, în special din clasa premium, unde se întâmplă ce spui tu, ba chiar chestii în plus (ca de exemplu îndreptat automat retrovizoarele laterale un pic în jos în momentul când schimbi în R și revin singure când comuți în P sau N). La modelele Suzuki nu se întâmplă așa ceva și, personal, mă bucur că nu.
Să explic - de regulă, din cauza poziției lunetei (hayon), se întâmplă destul de frecvent să acumuleze mari depuneri de nisip foarte fin (praf), care găsește cel mai bun loc să se depună - deasupra ștergătorului. Dacă ar pleca automat în funcție de senzorul de ploaie, pe lângă potențialul de rănire (deh, e la portbagaj, unde ai acces destul de facil și umbli des), există riscul să-ți sablezi luneta pe toată cursa ștergătorului. Eu, spre exemplu, prefer să-l ”scutur”/suflu în fiecare dimineață, just in case, și nu-i dau drumul să funcționeze decât dacă luneta este umezită bine, ori natural, de la ploaie, ori artificial, de la stropitorul ei. Și nici în ploaie nu-l las să funcționeze tot timpul, deoarece atunci când nu stai pe loc nu ajunge suficientă apă pe lunetă...