Autor Subiect: Fum de la motor - martor baterie aprins  (Citit de 7735 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline emptyspiral

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 19
  • Gen: Bărbat
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #10 : 03.Nov.2010, 11:10:36 a.m. »
Update:
Am ajuns cu masina la service pe o platforma no-name, dar ok. La prima verificare in service, verdictul a fost ca e blocat alternatorul. Dupa investigatii, mi-au zis ca a cedat rulmentul de la alternator, si cand a pornit motorul (atunci cand a iesit fum), s-a strambat si axul din alternator. Considerand ca (din ce mi-au spus) garantia la un alternator reparat si la unul nou-nout este aceeasi, am optat spre varianta reparatiei (are pretul la jumatate, adica 700 in loc de ~1300 ron). De asemenea au spus ca or sa schimbe si cureaua ca asta de acum e dusa. Laurentiu a avut dreptate cu punctele de verificare, dar timpul si circumstantele nu mi-au permis sa le aplic.

Despre fashaitul care se auzea cu motorul la relanti si nu se mai auzea cand apasam pe ambreiaj pana la fund, au zis ca nu e ambreiajul, ci ceva rulment (parca) de pe cutia de viteze, deci nu e legat de problema cu alternatorul.

Iar despre sunetul de frecat pe care il auzeam cand impingeam masina.. considerand ca era pe liber, nu ar fi trebuit sa se miste cureaua deci nu prea avea cum sa fie de la alternatorul blocat.. o sa verific daca se mai aude dupa ce iau masina din service..

Bottomline: in afara de placutele de frana (de asteptat ca au deja 20000 km), discurile de frana (de asteptat ca au deja 90000 km) si revizia, o sa fac acum si alternatorul (ca altfel nu mai acum cum sa misc masina din loc si nu ma incanta ideea sa merg fara si sa reincarc bateria in casa dupa fiecare drum).

Off-topic: mi-au zis de la service si ca ar trebui schimbate si basculele pe spate ca sunt uzate bucsele de pe ele. Doar bucsele nu se pot aduce (nu exista ca repere la Suzuki), iar o bascula noua e undeva pe la 100 euro fara TVA. Iar cum si manopera de schimbare a lor (ambele) duce pe la 400 ron, ca urmare or sa trebuiasca sa mai astepte pana or sa scoata sunete de metal pe metal ca luna asta nu o sa mai am bani sa le schimb. Meh.. dupa 90000 km probabil ca era si timpul sa inceapa sa ma coste mentenanta masinii (ceea ce ma duce cu gandul la cei 100.000 km de garantie - sau 3 ani, doar ca Suke are deja 6)..  :)

Are cineva vreo idee daca la ITP ar putea sa comenteze cineva ceva legat de bascule in cazul in care nu stie dinainte ca au bucsele uzate?
 

Offline Laurentiu

Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #11 : 03.Nov.2010, 03:51:40 p.m. »
1. mi-au zis ca a cedat rulmentul de la alternator, si cand a pornit motorul (atunci cand a iesit fum), s-a strambat si axul din alternator.
2. Despre fashaitul care se auzea cu motorul la relanti si nu se mai auzea cand apasam pe ambreiaj pana la fund, au zis ca nu e ambreiajul, ci ceva rulment (parca) de pe cutia de viteze...
3. Are cineva vreo idee daca la ITP ar putea sa comenteze cineva ceva legat de bascule in cazul in care nu stie dinainte ca au bucsele uzate?

1. De cedat rulmentul alternatorului inteleg dar faptul ca o curea facuta din cauciuc si 2-3 fire de otel ca armatura sa indoaie un ax metalic ............ mi se pare o explicatie de 2 lei (vechi). Axul nu este facut din aluat; e o explicatie in genul celei cu cazutul relantiului in baia de ulei.

2.
Citat
2. Rulmentul de presiune va trebui schimbat. De obicei el e cauza acestui gen de defect. Cu ocazia asta e bine de verificat atit placa de presiune cit si discul de ambreaj.
Rulmentul de presiune nu face parte din ambreajul propriuzis insa este o parte componenta a sistemului de ambreere: volanta, disc de ambreaj, placa de presiune si rulment de presiune). Rulmentul nu se afla PE cutia de viteze ci la iesirea DIN cutia de viteze (in carterul ambreajului) iar prin interiorul lui trece axul de priza ce face legatura intre cutia de viteze si vilbrochenul (arborele cotit) motorului.

3. In momentul in care cei de la ITP iti vor pune masina pe masa de vibrare, vor apare toate jocurile pe care le ai in calea de rulare, suspensii si restul articulatiilor.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline emptyspiral

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 19
  • Gen: Bărbat
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #12 : 03.Nov.2010, 04:33:12 p.m. »
1. De cedat rulmentul alternatorului inteleg dar faptul ca o curea facuta din cauciuc si 2-3 fire de otel ca armatura sa indoaie un ax metalic ............ mi se pare o explicatie de 2 lei (vechi). Axul nu este facut din aluat; e o explicatie in genul celei cu cazutul relantiului in baia de ulei.

Initial faceam reviziile si reparatiile la B&S.. In momentul in care m-am saturat de "calitatea" serviciilor si m-au amanat vreo luna pentru o janta de adus (ca apoi sa aflu ca era de fapt problema financiara si deci stiau de la bun inceput ca nu aveau cum sa imi aduca janta in timpul "promis" de ei), m-am dus la Autonet cu reviziile.. Cel putin ultima a fost ok, adica nu am avut ce sa le reprosez.. Si daca ai dreptate legat de "explicatia" lor, asta inseamna ca am schimbat pe Tanda cu Manda, deci tot aia.. Din pacate nu am cum sa ii verific daca intr-adevar au reparat tot ce va scrie pe raportul de service, asa ca.. Din pacate in Bucuresti in afara de B&S si Autonet mai exista doar Radacini (din cate stiam), de care nu am auzit prea de bine (adevarat, ce auzisem era acum cativa ani, inainte sa devina reprezentanta Suzuki).

In cazul asta incep sa cred ca singura varianta viabila pentru o reparatie sau revizie ca la carte este fie sa ma duc la Timisoara (la Sara Motors, de unde a fost initial cumparata masina), sau in Ungaria, ca sa nu mai am probleme de felul acestora..

3. In momentul in care cei de la ITP iti vor pune masina pe masa de vibrare, vor apare toate jocurile pe care le ai in calea de rulare, suspensii si restul articulatiilor.

Meh.. in cazul asta sper ca jocul din bascule sa fie mai mic decat limita tolerata la ITP..
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #13 : 03.Nov.2010, 04:37:57 p.m. »

In cazul asta incep sa cred ca singura varianta viabila pentru o reparatie sau revizie ca la carte este fie sa ma duc la Timisoara (la Sara Motors, de unde a fost initial cumparata masina)

asta nu cred ca e o idee prea buna... 

Offline emptyspiral

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 19
  • Gen: Bărbat
Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #14 : 05.Nov.2010, 01:09:58 p.m. »
asta nu cred ca e o idee prea buna... 

si asta pentru ca...?
 

Offline adrian_r5

Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #15 : 05.Nov.2010, 01:13:18 p.m. »
Pentru ca ... pe aici ... lumea nu are o parere prea buna despre service-ul lor. Avind in vedere ca masina nu mai este in garantie nu vad nici un motiv de a merge neaparat la un service Suzuki ... cu manualul de service pt. Ignis in brate orice mecanic pe care il duce cit de cit mintea poate sa faca treaba buna.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #16 : 05.Nov.2010, 04:18:34 p.m. »
asta nu cred ca e o idee prea buna... 

cred ca se referea la faptul ca nici in TM nu e diferit fata de alte parti in RO, poate chair mai rau? depinde de tine.

Offline rexkrokiDAU

Re: Fum de la motor - martor baterie aprins
« Răspuns #17 : 05.Nov.2010, 04:24:42 p.m. »
si asta pentru ca...?

topicul dedicat lor nu prea le face o reclama buna...