Autor Subiect: Problemă cutie de viteze Swift nou  (Citit de 2011 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Vlad_C

Problemă cutie de viteze Swift nou
« : 25.Mai.2021, 09:53:42 a.m. »
Salutare tuturor!

Sunt un proaspăt posesor de Swift ( 1.2 hybrid, cutie manuală, 83CP). Voi merge zilele viitoare la revizia de 1000 km dar până atunci am două întrebări:

1. Schimbătorul de viteze "agață" sau chiar nu intră deloc în treapta întâi. În primii 100-200 km rata de nefuncționare era cam 7/8 din 10.  După 200 km a scăzut la 3/4 din 10, dar tot se întâmplă. Pentru a reuși să băg în treapta întâi ori trebuie să calc de mai multe ori ambreiajul, ori să o bag in a doua și după aia direct in treapta întâi. Întrebarea este dacă vi s-a întâmplat ceva asemănător și dacă este o "problemă" legată de faptul că mașina este nouă și încă nu s-au "lăsat" piesele.... ( Este recomandat să se schimbe uleiul de la cutie după 1000 km , sau există anumite reglaje ale timoneriei? )

2. A doua întrebare era legată de închidere. Se poate închide (bloca) mașina din butonul de pe cheie având o ușă sau portbagajul deschis? La cealaltă mașină ( Skoda Rapid ) am această posibilitate și o folosesc des când scot cumpărăturile din portbagaj. Închid /blochez mașina înainte și după aia îmi iau plasele și doar închid portbagajul, mașină rămânând închisă, nemaifiind nevoit să umblu și la cheie.

Mulțumesc!
  • Swift
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2538
  • Thanked: 1305 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Problemă cutie de viteze Swift nou
« Răspuns #1 : 29.Mai.2021, 11:15:06 a.m. »
Salut, vad ca nimeni nu a răspuns.
1. Nu cred ca timoneria își va schimba comportamentul, pur si simplu cred ca împerecherea automata a pieselor la asamblare te-a dus in nefericitul caz al toleratelor in minus, piesele tale sunt prea fixe la dimensiuni si de aceea nu se manevrează cum ți-ai dori. In timp poate se mai lasă dar nu spera prea mult. Mai curând o sa iți dai mana si piciorul automat după cutie(o sa înveți poziția si mișcările exacte care permit intrarea din prima in viteză). Fa un test cu dublul ambreiaj si vezi daca intra ușor, o sa știi ca e de la sincron. Poți încerca sa schimbi cutia pe garanție dar slabe speranțe...
2. Eu am un buton special pe hayon care îmi permite sa deschid numai hayonul când mașina e închisă. Dar ușile nu se închid daca una dintre ele este deschisa. Este safe condition, ca nu cumva sa crezi ca ai închis mașina dar tu sa fi lăsat o ușă din greșeală întredeschisă. Si mi s-a întâmplat chestia asta de vreo  10 ori in 5 ani (sa am o ușă deschisă când vroiam sa plec de la mașină)... Daca nu ai butonul, atunci obișnuieștete sa închizi si deschizi toată mașina  când vrei numai o ușă...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Vlad_C

Offline Vlad_C

Re: Problemă cutie de viteze Swift nou
« Răspuns #2 : 29.Mai.2021, 08:26:44 p.m. »
Mulțumesc pentru răspuns!

1.Între timp am făcut 1300 km, am fost la revizia de 1000 și dupa ce am semnalat problema, cei de la service mi-au spus că "majoritatea" fac așa , că nu se poate regla nimic și că singurul lucru pe care îl pot face și pe care de altfel l-au și făcut, a fost gresatul cutiei. Personal nu am văzut nicio schimbare după această operațiune. Schimbarea a venit cu trecerea kilometrilor, în sensul în care rata de nefuncționare a scăzut destul de mult ( să zicem 1 / 50 ) dar nu a dispărut complet!

2. Eu nu am acel buton pe hayon. Din ce am înțeles, nu se poate modifica in niciun fel, nici cu o alarmă sau alte artificii aftermarket. Cat voi mai tine mașina mă voi obișnui cu ideea. Cu toate că partea de safty condition nu prea o înțeleg, având în vedere că dacă vrei, poți să-ți închizi cheile in portbagaj, iar dacă uit o ușă puțin deschisă și nu mă uit foarte atent la semnalizare ca să văd cu nu a funcționat când am apasat pe butonul de închis de pe cheie, rămân cu impresia că am inchis-o, dar de fapt rămâne toată mașina deschisă.

Sunt multe lucruri cu care trebuie "să te obișnuiești" la mașinile japoneze/asiatice. Lipsa practicității este unul dintre ele. Când faci economie la mânere de plafon și pui doar un singur mâner din fabrică ( am întrebat la service dacă se pot pune ulterior și mi-au zis că nu ) și un singur buzunar pe scaunul din dreapta din față ( de ce nu și în stânga..!? ) sau când pui un singur cârlig mic in spate, pentru pungi, e clar că ai o problemă de mentalitate. Îmi pui cameră, senzori, ... lane assist și brake assist ( care în oraș sunt complet inutile, pentru mine ) dar nu pui reglaj pe adancime pentru volan decât pe echiparea de top ( în anul 2021 ! )

Într-un final trebuie puse în balanță aceste caracteristici asiatice vis-a-vis de fiabilitate și tehnologie unde se presupune că excelează.

Numai bine!
  • Swift
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2538
  • Thanked: 1305 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Problemă cutie de viteze Swift nou
« Răspuns #3 : 29.Mai.2021, 10:30:45 p.m. »
Nici a mea nu face un zgomot special la închidere daca am lăsat o ușa întredeschisă. Doar ca sunetul e altul , întâi e cel de armare si apoi se dezarmează, două clicuri in loc de unul. Si așa știu ca o ușă e deschisă. Ma rog, eu am si sunetul bip, a fost vârful de gama la Vitara.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Vlad_C

Offline Myhay

Re: Problemă cutie de viteze Swift nou
« Răspuns #4 : 30.Mai.2021, 08:06:03 a.m. »
Timoneria o sa se lase usor usor in timp cam pe la 40k km. Asa fac secventialele. Ca dovada ca rata probabilitatii de a nu intra din prima in treapta 1 a scazut considerabil din ce ai spus tu in doar 1k si ceva de km. Asa sunt concepute nu ai ce face. Asa am patit si la Baleno si acum la Vitara. Cu Baleno am 54k km si pot folosi fara problema schimbatorul doar cu 1 deget daca vreau.

Legat de dotarile de rigoare buzunare , reglaje etc…. asa le gandesc ei nu am ce comenta nici nu vreau sa le inteleg logica. Dar la fel putem spune si de marcile europene sau chiar alte asiatice care unele nici la full option nu au faruri full led ci vin cu banalele halogene sau ti le ofera dar la pret nesimtit de mare ceea ce mi se pare mai penibil decat lipsa unui buzunar sau reglaj volan in bani considerabili mai putini. Este mai importanta siguranta si confortul noaptea. Nu se compara un far led / xenon cu un halogen. Adica vreau sa zic faptul ca se poate trai fara reglaj volan pe adancime si lipsa unui buzunar decat fara niste faruri calumea. Se poate trai si fara acele faruri led / xenon dar mai greu. Consider ca sunt mai imprtante. Pana la urma pe Daciile vechi pe care am condus mai toti nu se regla nimic si uite ca puteam sa mergem cu ele, ne faceam treaba. Parerea mea.

Legat de inchiderea centralizata : la masinile mele din semnatura se poate regla daca atunci cand decuplez inchiderea sa se deschida doar o singura portiera ( sofer) sau doar portiera pe butonul a carui apas. Eu am butoane pe ambele portiere fata si hayon. Si la inchidere la fel. Apas pe butonul usii pasager se deschide doar aia restul raman inchise , apas la hayon doar hayonul si tot asa. Daca vreau sa se deschida toate apas de doua ori consecutiv la interval scurt pe oricare din cele trei butoane ( sofer , pasager , hayon). Dar eu am setat sa se deschida / inchida toate indiferent pe care din butoane apas cu o singura apasare( de pe usi , hayon sau telecomanda). Si daca nu inchid bine una din portiere sau hayonul ma atentioneaza printr un bip sonor lung si nu se inchide nicio portiera si nici hayonul. Asa imi dau seama.

Legat de pusul in balanta : Lucrurile astea le puteai afla inainte sa cumperi masina la dealer ca sa nu mai fii dezamagit ulterior si sa ai cunostinta de ele dinainte sa o cumperi. Poate pentru o suma modica in plus te incadrai la o echipare mai buna a masinii si mai scapai de unele minusuri. Si fie vorba intre noi daca studiem piata , Suzuki totusi inca este fruntas la raportul pret / dotari. Banuiesc ca de aceea ai ales marca ( unul din motive). Si eu de altfel care dupa cum vezi in semnatura sunt la al doilea exemplar in decurs de nici 4 ani.

In rest , iti urez drumuri bune fara probleme si sunt sigur ca vei conduce masina cu din ce in ce mai multa placere. Suzuki are ‘talentul’ sa te vrajeasca in sensul asta si greu scapi de acest sentiment. Se conduc foarte lejer si relaxant.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: Vlad_C

Offline ntire2000

Re: Problemă cutie de viteze Swift nou
« Răspuns #5 : 30.Mai.2021, 06:06:29 p.m. »
O mica rectificare, de pe la 40k de km se cam lasa toata masina.   :D
Incep sa se închida mai lesne si usile (în special haionul), sa intre un pic de aer proaspat pe la chedere, suspensia parca nu mai e atât de rigida, etc, etc....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Myhay

Re: Problemă cutie de viteze Swift nou
« Răspuns #6 : 30.Mai.2021, 06:51:43 p.m. »
Hehehehe da    :-)) Face parte din farmecul marcii. Momentan Balena se tine bine.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: Vlad_C