Autor Subiect: Cutie de transfer defecta  (Citit de 6582 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline codrin1965

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
Cutie de transfer defecta
« : 14.Dec.2010, 11:48:09 p.m. »
Am deschis acest topic deoarece nu am gasit altul similar despre cutii de transfer .  Daca mai exista o discutie similara , rog sa fie mutata acolo .
In primul rand va salut pe toti .
As fi vrut ca primele mele posturi pe acest forum sa nu fie legate de probleme tehnice , dar ...
Sambata trecuta cutia de transfer a hotarat ca e momentul sa-si dea duhul . Fara sa dea vreun semn , nimic , si in “floarea tineretii” adica la 59.800 km . Cam repede , as zice eu .
La o plecare normala de pe loc drept , am auzit o trosnitura puternica sub masina , urmata la foarte scurt timp de alte pocnituri din acelasi loc . Nu am mai avut timp decat sa opresc , viteza era foarte mica , eram inca in viteza intai . Deoarece ma oprisem pe linia de tramvai , am tras masina vreo 30 metri mai incolo pana in prima parcare . Cand m-am uitat sub masina , curgea uleiul din cutia de transfer . Mi-am dat seama imediat ca situatia e destul de grava , cutia trebuia schimbata . Am dus masina a doua zi cu o platforma pana la garaj la mine la servici , unde avem elevator . Carcasa cutiei era sparta , se vedea un rulment si un pinion prin spartura .  Dupa cateva zile am gasit pe net pe cineva de langa Bucuresti care dezmembra un Suzuki Ignis 4x4 . I-am trimis cateva poze ale cutiei de transfer , si mi-a confirmat ca e exact ce are el .
Am profitat de o delegatie pana la Bucuresti , si pe langa problemele de serviciu , mi-am rezolvat si eu problema , am vazut cutia , am demontat-o de pe cutia de viteze , am dat banul si m-am intors acasa . Chiar daca masina dezmembrata era cu motor de 1.3 cutiile de transfer sunt identice cu cele de la 1.5  .
Nu stiu cati kilometri avea masina la bord , dar in cutia de transfer nu se umblase , asa ca  sper sa nu am probleme cu ea .
Am montat cutia , pus din nou ulei ( celalalt il schimbasem cu doua saptamani inainte ) , schimbat uleiul si la cutia de viteze , si de astazi ma pot deplasa din nou cu masinuta .
Cutia am gasit-o la un pret de 1000 RON , dupa ce in alta parte mi-au cerut 750 euro . Ma declar multumit si zic ca am scapat destul de ieftin .
Am demontat bucati cutia defecta pentru studiu , si m-am crucit ce am gasit acolo . Ambele carcase sparte , axul de la angrenajul conic rupt , toate pinioanele afectate . O sa pun in continuare pozele pe care le-am facut cu telefonul mobil . Scuzati calitatea , dar eram singur cand am facut pozele .

Asa arata cutia si cele doua carcase sparte



Asa arata axul rupt al angrenajului conic



Carcasa stanga plina de span , si pinioanele defecte



Din poza nu se vede prea bine , dar axul , care are aproape 3 cm diametru , prezinta in sectiunea rupturii o urma ca si cum ar fi fost un defect de fabricatie . De altfel , din discutiile avute si cu alti mecanici , se pare ca acest defect de fabricatie ar fi fost la originea defectarii intregii cutii . Daca s-ar fi rupt initial vreun dinte de la un pinion , ar fi dus la ruperea celorlalti dinti , dar nu la ruperea axului  .
Rulmentii nu erau sparti , sau supraincalziti . Cutia nu a stat fara ulei , cand am schimbat uleiul din cutia de transfer , cel vechi era la nivel .

Ma bucur insa ca am reusit sa-mi repar masina destul de repede , mai ales ca se apropie sarbatorile . Din pacate o parte din banii pentru sarbatori s-au dus pe reparatie . Asta este  , ghinion .
« Ultima Modificare: 14.Dec.2010, 11:50:09 p.m. de codrin1965 »
 

Offline Batranul

Re: Cutie de transfer defecta
« Răspuns #1 : 15.Dec.2010, 07:42:04 a.m. »
Felicitari pentru rezolvarea rapida!

Adevarul e ca masinuta asta creeaza dependenta...2-3 zile fara ea is plictisitoare rau de tot, mai ales acu, iarna, 4x4 e sursa de fun maxim.

Mie inca nu mi-a facut probleme cutia de transfer...acolo si la diferential nu am apucat sa schimb uleiul.
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline codrin1965

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
Re: Cutie de transfer defecta
« Răspuns #2 : 16.Dec.2010, 12:50:39 p.m. »
Multumesc
Daca nu reuseam s-o rezolv repede , eram nevoit s-o folosesc temporar doar cu tractiune fata .
Modificarea ar fi fost simpla . Scoteam cardanele si vascocuplajul , iar in cutia defecta as fi lasat doar axul intermediar pentru planetara dreapta . Axul intermediar are in partea dreapta doar un rulment capsulat fixat in carcasa dreapta a cutiei de transfer , la  iesirea spre planetara . Capatul din stanga al axului este liber si intra in cutia de viteze intr-un pinion al diferentialului . Practic , acest ax intermediar trece doar prin cutia de transfer fara sa actioneze nimic acolo , el foloseste cutia doar ca un suport pentru rulment .

Nu cred ca e cazul sa-ti faci griji in privinta cutiei de transfer , la mine a fost clar defect de fabricatie .
 

Offline suzzy

Re: Cutie de transfer defecta
« Răspuns #3 : 03.Feb.2011, 10:35:43 p.m. »
Zici ca ai schimbat uleiul inainte de incident. Poate nu i-a convenit uleiul nou s-a incalzit s-a gripat ceva.  Deci sa inteleg ca e un ulei in cutie, unul in cutia de transfer si un alt fluid in vascocuplu?
« Ultima Modificare: 03.Feb.2011, 10:39:40 p.m. de suzzy »
  • Ignis, WagonR
Cel mai bun tuning este functionarea impecabila a masinii!
 

Offline codrin1965

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
Re: Cutie de transfer defecta
« Răspuns #4 : 04.Feb.2011, 09:00:25 p.m. »
Problema nu a fost de la ulei ( era cel recomandat ) . Nu era nimic gripat , rulmentii nu prezentau nici macar urme de incalzire . Intr-un fel pot spune ca am avut oarece noroc ca a cedat acel ax , altfel mi se spargea carcasa diferentialului din cutia de viteze si nu numai ea , datorita eforturilor care aparusera in sistemul de transmisie .