Am deschis acest topic deoarece nu am gasit altul similar despre cutii de transfer . Daca mai exista o discutie similara , rog sa fie mutata acolo .
In primul rand va salut pe toti .
As fi vrut ca primele mele posturi pe acest forum sa nu fie legate de probleme tehnice , dar ...
Sambata trecuta cutia de transfer a hotarat ca e momentul sa-si dea duhul . Fara sa dea vreun semn , nimic , si in “floarea tineretii” adica la 59.800 km . Cam repede , as zice eu .
La o plecare normala de pe loc drept , am auzit o trosnitura puternica sub masina , urmata la foarte scurt timp de alte pocnituri din acelasi loc . Nu am mai avut timp decat sa opresc , viteza era foarte mica , eram inca in viteza intai . Deoarece ma oprisem pe linia de tramvai , am tras masina vreo 30 metri mai incolo pana in prima parcare . Cand m-am uitat sub masina , curgea uleiul din cutia de transfer . Mi-am dat seama imediat ca situatia e destul de grava , cutia trebuia schimbata . Am dus masina a doua zi cu o platforma pana la garaj la mine la servici , unde avem elevator . Carcasa cutiei era sparta , se vedea un rulment si un pinion prin spartura . Dupa cateva zile am gasit pe net pe cineva de langa Bucuresti care dezmembra un Suzuki Ignis 4x4 . I-am trimis cateva poze ale cutiei de transfer , si mi-a confirmat ca e exact ce are el .
Am profitat de o delegatie pana la Bucuresti , si pe langa problemele de serviciu , mi-am rezolvat si eu problema , am vazut cutia , am demontat-o de pe cutia de viteze , am dat banul si m-am intors acasa . Chiar daca masina dezmembrata era cu motor de 1.3 cutiile de transfer sunt identice cu cele de la 1.5 .
Nu stiu cati kilometri avea masina la bord , dar in cutia de transfer nu se umblase , asa ca sper sa nu am probleme cu ea .
Am montat cutia , pus din nou ulei ( celalalt il schimbasem cu doua saptamani inainte ) , schimbat uleiul si la cutia de viteze , si de astazi ma pot deplasa din nou cu masinuta .
Cutia am gasit-o la un pret de 1000 RON , dupa ce in alta parte mi-au cerut 750 euro . Ma declar multumit si zic ca am scapat destul de ieftin .
Am demontat bucati cutia defecta pentru studiu , si m-am crucit ce am gasit acolo . Ambele carcase sparte , axul de la angrenajul conic rupt , toate pinioanele afectate . O sa pun in continuare pozele pe care le-am facut cu telefonul mobil . Scuzati calitatea , dar eram singur cand am facut pozele .
Asa arata cutia si cele doua carcase sparte



Asa arata axul rupt al angrenajului conic



Carcasa stanga plina de span , si pinioanele defecte




Din poza nu se vede prea bine , dar axul , care are aproape 3 cm diametru , prezinta in sectiunea rupturii o urma ca si cum ar fi fost un defect de fabricatie . De altfel , din discutiile avute si cu alti mecanici , se pare ca acest defect de fabricatie ar fi fost la originea defectarii intregii cutii . Daca s-ar fi rupt initial vreun dinte de la un pinion , ar fi dus la ruperea celorlalti dinti , dar nu la ruperea axului .
Rulmentii nu erau sparti , sau supraincalziti . Cutia nu a stat fara ulei , cand am schimbat uleiul din cutia de transfer , cel vechi era la nivel .
Ma bucur insa ca am reusit sa-mi repar masina destul de repede , mai ales ca se apropie sarbatorile . Din pacate o parte din banii pentru sarbatori s-au dus pe reparatie . Asta este , ghinion .