Crash-testele efectuate de EuroNCAP nu iau in calcul impactul pe care automobilele care provoaca un accident il au asupra celorlaltor automobile, desi acest aspect face ca modelele SUV sa fie printre cele mai periculoase. Daca nu este luat in calcul acest aspect, SUV-urile nu par mai periculoase decat alte modele. Cum accidentele in care au fost implicate au produs pagube considerabile celolaltor masini, producatorii au fost nevoiti sa diminueze rigiditatea SUV-urilor si a modelelor 4x4, pentru a putea trece testele.
Una dintre cele doua probleme pe care le are un SUV este greutatea (mai mare decat cea a unui automobil clasic), ceea ce provoaca un soc violent, deoarece energia cinetica a unui SUV de 1.800 kg care ruleaza cu 90 km/ora, de pilda, este echivalenta cu cea a unei masini cu o greutate medie de 1.200 kg si o viteza de 110 km/ora. Cea de-a doua problema este inaltimea, SUV-ul fiind mai mare decat o berlina compacta. Astfel, in cazul unui impact, din cauza inaltimii, un SUV va afecta zonele cele mai expuse ale unei berline, care nu va beneficia de amortizarea socului, oferita de deformarea structurii sale.
EuroNCAP efectueaza, de cativa ani, teste care analizeaza impactul automobilelor asupra pietonilor, iar urmatorul pas va fi introducerea de teste care analizeaza impactul asupra altor automobile implicate in accident. Dar acest aspect va fi dificil de standardizat, din cauza multitudinii modelelor de pe piata. Pana se va trece la simulari informative, astfel de evaluari s-ar putea face dupa aspectul si greutatea masinii.
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&eurl=http%3A%2F%2Fwww.autonews.ro%2Findex.php%3Fart%3D4107_cat_de_periculoase_sunt_SUV-urile.htm&feature=player_embedded