Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW IGNIS => Probleme tehnice NEW IGNIS => Subiect creat de: f.cristi din 03.Mai.2018, 10:44:29 p.m.
-
Fac un inventar al diverselor zgomote auzite la Ignis-ul meu:
- nu neaparat cele mai deranjante, dar un pic ingrijoratoare pt. mine: zgomote de transmisie in cutia de viteze (in compartimentul motor) probabil cand cupleaza ambreiajul si cand apas acceleratia dupa schimbarea vitezei. Se aud ca un clac/clonc si sunt sesizabile bineinteles la viteze mici, in trepte inferioare.
- ceva zgomote in suspensia spate la trecerea peste denivelari
- scartait pedala ambreiaj
- pocnituri in bord la soare puternic (parca ar fi un pet de plastic, cum zicea si @duculetu)
- zbarnaie ceva prin/pe langa torpedou sau in usa dreapta fata la trecerea peste denivelari
Lista ramane deschisa.... :D
-
Aici ma incadrez si eu partial desi nu am Ignis. La fel este si la mine in cazurile de la prima , a treia , a patra si oarecum a cincia liniuta cu mentiunea ca se mai aud greierasi prin zona bordului dar undeva in interiorul lui , pe dedesubt , nu la suprafata cand merg pe drum semi-asfaltat sau mai rugos si automat apar trepidatii / rezonante mai puternice mai ales la viteza maricica. De asemenea , mai am un greieras prin zona stalpului B de la sofer dar nu pot identifica sigur. Cel din stalpul B are momente cand se aude cand nu..Depinde de vremea de afara , cand vrea muschiul lui.
La fel , se mai aude un greieras cand am geamul pasager dreapta fata deschis un sfert sau jumatate. In cazul asta am concluzionat ca este din cauza acelei benzi cromate care are rol de ornament dar si de a izola contra apei si mizeriei din exterior care vine lipita pe buza geamului in partea de jos care are si acel burete pe interior lipit pe ea. Tot asa , se aude cand sunt trepidatii / rezonante din cauza asfaltului. Am concluzionat ca de acolo este pentru ca in mers cand facea am impins putin de geam inspre exterior el fiind intredeschis si s-a oprit imediat zgomotul. Cum am luat mana de pe geam iar facea. Daca il inchid de tot nu se mai aude mai deloc sau foarte foarte putin. Este si normal sa faca asa pe de o parte pentru ca am inspectat din exterior toate acele benzi cromate care sunt pe toata suprafata vitrata laterala si binenteles ca au joc , se misca , ba chiar paraie in unele locuri cand apas pe ele. Parca sunt puse la viteza de mantuiala. Si lipite daca erau stateau mai fest si mai fixe. Alea nu trebuiau sa aiba joc deloc. Banuiesc ca au un sistem de prindere de toata jena sau plasticul din care sunt facute este din cel eco de pet subtire ca unghia.
In alta ordine de idei , daca drumul, respectiv asfaltul este ca in palma si in ''carne'' fara asperitati , gropi , denivelari etc adica drum foarte bun , nu se aude mai nimic , cu exceptia rulajului anvelopelor deci liniste totala in habitaclu.
-
- nu neaparat cele mai deranjante, dar un pic ingrijoratoare pt. mine: zgomote de transmisie in cutia de viteze (in compartimentul motor) probabil cand cupleaza ambreiajul si cand apas acceleratia dupa schimbarea vitezei. Se aud ca un clac/clonc si sunt sesizabile bineinteles la viteze mici, in trepte inferioare.
Aici mă încadrez și eu, la a doua și a treia viteză. Am crezut că este o problemă tehnică, dar dacă și alți colegi au sesizat aceste zgomote, mai ales pe modele diferite, stau liniștit. Voi întreba la revizia de 1000KM, de curiozitate.
-
La mine cel mai bine se aude acel "clac" dupa schimbarea din a I-a in a II-a.
-
Mai scartaie/pocneste/trosneste la careva balamaua usilor (spate dreapta doar)?
-
Daaa. Am avut o perioadă de zici ca se rupeau.
-
Exact, de cateva zile observ. Alataieri am crezut ca portiera este indoita si agata dar e ca noua, ieri nu am auzit nimic, astazi iar face ca un pepene. Am sa curat zona pentru ca am parcat sub un copac care are nu stiu ce boala si lasa un rezid lipicios si ma gandesc ca de la ala poate sa fie dar e ciudat pentru ca rareori folosesc usile din spate.
-
Mie mi-au troznit mai pe la început; acum parca nu mai fac.
-
Acceasi chestie si la mine. La toate usile de fapt , la unele mai evident la altele mai putin. A inceput cu cea stanga spate dupa are au urmat toate. Zici k masina are 20 de ani asa fac. In conditiile in care mi le au uns la revizie si tot fac, au o protectie , un burete care nu permite sa intre cum trebuie solutia sa unga spre portiera si fac mai ales cand este cald afara sau aerul uscat sau daca sta in soare puternic , cum este umiditate in aer sau ploua nu mai face nici una si merg lejer. Cand se lasa seara si scade temperatura parca se ung sigure automat. S au zgarcit si la vaselina bag de seama.
-
Acum ca ai evidentiat tu, observ ca ai dreptate, face asa doar cand sta in soare/cald afara.
-
Ma pregatesc sa ma duc in service pt. zgomotele legate de transmisie (mai ales din N in 1 si din 1 in 2). Zici ca ceva s-a slabit acolo cand schimb; parca ar fi o caruta. Mai pot reproduce zgomotele respective daca merg cu a 2-a cu 20-30 km/h si apas si apoi eliberez usor ambreiajul, stiti voi, cand da masina sa hâțâie putin pana ii dai putina acceleratie. Voi aveti astfel de zgomote ?
-
Si eu am zgomote de genul , se simt in pedala de ambreiaj cand debraiez + faptul ca scartaie ceva pe acolo inclusiv cand motorul este oprit si calc pedala la liber - face si clanc clanc. Sau dupa ce o pornesc si ridic pedala de ambreiaj simt in talpa ca o vibratie / tremuratura. Probabil o sa le mentionez chestia asta dar la urmatoarea revizie ca tot am drum fiindca e o chestie complexa si complicata de explicat si de probat desi pentru noi este ceva clar si simplu pt ca le conducem zilnic. O sa vedeti.
-
Eu nu prea mai am răbdare până în noiembrie la revizie.
-
Si eu tot in noiembrie. Aa si inca o chestie - cand introduc in treapta 1 si 3 se simte cum agata , adica ca si cum freaca pe uscat fier pe fier ceva de genul. Intr a 2 si a 4 mai putin iar intr a 5 a deloc. Intr a 5 a intra frumos , se simte ca unsa cum si trebuie. In restul mentionate zici ca frec cu smirghel , asa simt. Cred ca asta este calitatea timoneriei n ai ce i face
-
Probabil o sa le mentionez chestia asta dar la urmatoarea revizie ca tot am drum fiindca e o chestie complexa si complicata de explicat si de probat desi pentru noi este ceva clar si simplu pt ca le conducem zilnic. O sa vedeti.
Eu am sunat si mi s-a spus: "ar face bine sa faca la fel si cand veniti cu ea in service" ... de parca nu am lucruri mai bune de facut. Am venit din afara orasului si am prins fix ore critice (17-18) unde am mers de pe podul de la Europa pana acasa (cca 11km) cu a 1-a si a 2-a, rareori am prins spatiu de a 3-a pentru ca se mergea bara la bara. Eu nu credeam ca mai ajung acasa decat daca pornesc cu a 3-a ceea ce nu am facut.
Cand am explicat asta la telefon inainte de a imi face programare mi-a fost explicat (pe bun drept) de ce nu am apelat la Asistenta Suzuki ... Oricum imi umpleau colegii din trafic frigiderul daca ramaneam cu ea in rondul de la Universitate, fiind bordurile inalte si neavand un loc adecvat parcarii in traseul pe care l-am urmat cand situatia a devenit serioasa.
Ideea e ca ma gandesc, ori trag, astept pana in Noiembrie cand oricum trebuie facuta revizia, ori incerc sa profit de reducerea pe care mi-a aratato f.cristi la revizie si ma programez acum doar ca trebuie sa conduc doua ore prin oras sa o aduc in starea respectiva pentru ca daca ma invoiesc de la munca si ma duc direct, nu o sa o pot reproduce in fata lor dar din testare se reproduce 100% daca masina e incalzita in trafic. Daca nu ma duc acum, inseamna ca nici nu ma pot duce prin tara/afara tarii cu masinuta pentru ca nu stiu cum o sa reactioneze.
-
Si eu tot in noiembrie. Aa si inca o chestie - cand introduc in treapta 1 si 3 se simte cum agata , adica ca si cum freaca pe uscat fier pe fier ceva de genul. Intr a 2 si a 4 mai putin iar intr a 5 a deloc. Intr a 5 a intra frumos , se simte ca unsa cum si trebuie. In restul mentionate zici ca frec cu smirghel , asa simt. Cred ca asta este calitatea timoneriei n ai ce i face
Eu am probleme doar cu marsarierul (agață, cârâie, nu intră....). Bine, nu am nici traficul din București, cum zicea @duculetu. Dar, în rest, zgomotele la mine nu sunt din timonerie, ci de undeva din compartimentul motor, cutie de viteze, ce știu eu. Culmea e ca același tip de zgomot îl aud si de pe la suspensia spate, la cuplarea ambreiajului si la trecerea peste denivelări.
@duculetu
S-ar putea sa nu ti se rezolve problema la prima prezentare in service, deci nu stiu daca revizia e un reper. Asa ziceam si eu cu schimbarea amortizoarelor, dar cred ca ma duc maine sa fac o programare, mai ales ca e si promoția asta.
-
Update:
Mi-a apărut un scârțâit care pare de pe la roti, seamănă cu scarțăit de frâna, numai ca apare fără frâna, si pe drum drept, la viteze mici.
-
Aaaa nimic nou sub soare.... Mie imi face asa de cateva luni aproape.... Sunt placutele mai mult ca sigur. Face doar dupa ce ai mers mai mult cu masina? Mai ales cand este cald afara? Zilele astea acum ca a fost racoare nu a mai facut de exemplu. Am observat ca apare scartaitul asta ascutit dupa ce se incing placutele adica dupa ce merg in trafic aglomerat si este cald afara , tot punand frana. O sa-ti faca si la viteze mai mari. Apare fara frana scartaitul dar in momentul cand scartaie si atingi frana chiar si putin nu mai face. De asta am dedus ca este de la placute. De asemenea , nu mai scartaie cand misti volanul stanga-dreapta in mers. Mie cand imi scartaie pe drum drept si misc volanul cateva grade stanga sau dreapta se opreste scartaitul , dupa care cand aduc volanul la pozitia initiala face iar. Cand am prins un moment de eram singur pe sosea am tras stanga-dreapta de volan ca la jaloane si sa vezi cum facea :-)) parca era muzicuta , ba se auzea , ba nu se auzea. La fel , face si in viraje si dupa ce intru pe drum drept nu mai face. Deci depinde cum ii vine... Nu face mereu intradevar are momente dar nu sunt rare. Daca ai observat sa asculti cu geamurile lasate cand franezi la viteza mica ca se aud placutele cum freaca pe disc. Se aud ca ceva rugos. Poti sa constati treaba asta doar daca esti pe stradute undeva si este liniste fara alte masini sau zgomote.
De asta deduc ca ele sunt de vina sau discurile. Oricum , materiale de tot rahatul se pare. In noiembrie , la revizie le mentionez si aspectul asta , sa i vad cum dau din umeri si se invart pe langa masina ca scarabeii si binenteles ca nu vor rezolva nimic ca habar n-au si chiar daca au , nu au ce face pentru ca asta este calitatea de rahat a materialelor si daca mi le schimba cu altele la fel or sa faca ca tot ca alea vor fi , tot TRW. Probabil vor da cu niste spray de frana si atat. Daca astea de fabrica fac asa , iti dai seama astelalte puse de ei? Abia astept sa vina momentul cand o sa le schimb ( placute si discuri) trec direct pe ATE. Dar....mai suport probabil pana la 30-40.000 km cand vine vremea sa le schimb. Barem nu suntem singurii care ''scartaim''. Mai sunt si RATB-istii.
-
Da, asta vroiam să zic si eu, ca scartaie "la cald", cand ajung acasă și, într-adevăr, seamănă cu scarțăitul plăcuțelor. Uneori se aude si cum freacă ceva, ca atunci cand a stat masina si au ruginit discurile.
Ce naiba, se dilată plăcuțele sau discurile ? Mai degrabă discurile si atunci ce sa le faci ?
-
Uneori se aude si cum freacă ceva, ca atunci cand a stat masina si au ruginit discurile.
Ce naiba, se dilată plăcuțele sau discurile ? Mai degrabă discurile si atunci ce sa le faci ?
Da, harjaitul ala se aude pronuntat cand pleci cu ea dupa ce masina a stat pe loc o noapte sau mai mult timp. Sau dupa ce pleci de la spalatorie. Mie cat mi-a facut interiorul la spalatorie deja se depusese un strat de rugina pe discuri dupa ce ii facuse exteriorul. Si cand am plecat cu ea binenteles ca harjaiau dar nu pentru mult timp , dupa cateva frane nu se mai auzea atat de pronuntat dar tot se aude. Nu asta ar fi problema , ci acel scartait. Ideea este ca si harjaitul si scartaitul sunt rezultatele calitatii slabe ale placutelor / discurilor. Parerea mea.... Deci problema este undeva aici - placute / discuri / etrier / pistonase. Desi ultimele doua le-as scoate din ecuatie pentru ca masina nu este infranata , teoretic pistonasii si etrierul isi fac cursa completa.
Sincer , in situatii de genul nu ai decat sa schimbi brandul de discuri si placute.
-
Hârjâitul îl aud printre scârțâituri.
-
Harjaitul la mine este prezent non-stop la orice franare. La cald se aude foarte putin si doar cu geamurile deschise la viteza mica pe drumuri laturalnice unde este liniste ca altfel nu aud de celelalte zgomote de fond din trafic. La rece se aude mult mai pronuntat pentru cativa km sau sute de metri si in mers dar mai ales cand franez. Automat cand scartaie si harjaie , ca oricum harjaitul este prezent.
-
O să cer o verificare in service. Deja lista se face prea lungă.
Asteptam un telefon pt. o programare inca de ieri, dar până acum nu m-a sunat nimeni.
-
Ne tii la curent. Sunt curios sa vad ce explicatii au sau cum rezolva.
-
Astazi s-a schimbat regula de scarțăit. Azi noapte a si plouat. Scârțâitul mi-a apărut cam la 1 km după ce am plecat de acasa (până acolo am avut câteva frâne bune, deci cred ca discurile se curățaseră de rugină), de data asta mult mai puternic (se auzea si cu geamurile inchise; m-am speriat un pic, aproape imi venea sa opresc dacă nu ma grăbeam la servici). S-a diminuat pe masura ce am mărit viteza, a mai apărut încă o dată când am redus din nou viteza (nu pe frânare), apoi până la servici nu a mai făcut. Cand am ajuns la servici (dupa 8 km) am verificat un pic pe la roti: nu mirosea a nimic, dar discurile frigeau (afara era răcoare pt. ca ploua).
Deci invers față de ieri, dar mult mai puternic si mai evident.
-
Eu nu as mai amâna și aș suna încă o dată la service, să nu fie ceva gripat din cauza umezelii.
-
”Scârțâitul” ăla care se aude din zona roților fără să pui frână, mai e prezent atunci când frânezi? Sau se accentuează atunci când virezi (în mers), respectiv tace când virezi în partea cealaltă? Se aude cu geamul închis?
Mă gândesc să nu fie ceva similar celui făcut de tăblița aia nenorocită din zona plăcuțelor. Dacă asta este, vezi că s-a dezbătut intensiv la Vitara - se remediază destul de ușor (prin strâmbare cu o șurubelniță), dar trebuie dată roata jos.
-
La mine cand franez chiar foarte putin se opreste scartaitul. Dispare cand virez in mers si reapare cand virez iar. Intr o anumita pozitie a volanului face incontinuu dupa care cum misc volanul putin se intrerupe. Cand revin la pozitia initiala a volanului face iar. Se aude si cu geamul inchis. Toate astea se intampla nu mereu , uneori , cand vrea ea , sa zic 40-50% din timp.
-
Cand franez tace. La viraj nu m-am lamurit ce face. Astazi s-a auzit cel mai tare, chiar si cu geamul inchis.
-
Ok, seamănă cu ce-i la Vitara - mă gândesc că e oarecum același sistem de frânare, cu subansamble cvasi-identice. Ați citit (http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=7313) ce s-a dezbătut pe-acolo?
LE - dacă asta e, dați voi berea lui @aleksanders după ce strâmbați tăblița aia.
-
Ignis-ul meu are doar 4000 de km, deci nu cred ca se pune problema de placute uzate.
Totusi, daca e tablita aceea, n-ar trebui sa lase urma pe disc ? Bine, e pe interior si e greu de vazut....
-
La nimeni nu s-a pus problema de plăcuțe uzate. Doar că la unii așa a făcut! Urme nu lasă, că e prea moale pentru asta.
Totuși, o verificare nu implică mare deranj, mai ales că se poate face oriunde, dacă există un cric/elevator, chiar și la o vulcanizare.
-
Si eu am aproape 11.000 km, la fel , placutele sunt in carne.... de altfel asa este sunt de alea eco , ca lasa numai negreala pe jante si cand dau cu apa in zona lor curge raul de negreala.... Eu cred ca pana nu ajungem la service nu putem afla exact ce si cum....
-
La toată lumea plăcuțele ”erau în carne” și totuși făcea gălăgie tabla cu pricina. Poți să elimini o cauză sau poate chiar să o ”rezolvi” cu doar un simplu drum la vulcanizare. Sau chiar DIY, dacă ai cric, coarbă și o șurupelniță - faci economie la o oră de manoperă plătită la service, te murdărești tot, plus că petreci timp de calitate împreună cu mașina :P. Că mâine-poimâine face op'șpe ani și pleacă de-acasă :-S.
PS. Dacă tot desfaceți roțile față, și n-ați făcut-o până acum, dați și cu ceva vaselică (șprey cu cupru, etc) pe butuc.
-
Multumim de sfaturi . Poate ajung azi pe la o vulcanizare dacă am timp. Mai si ploua rău...
-
N-am reusit sa merg la vulcanizare azi. A si plouat rau. Dar la intoarcere n-a mai scartait.
-
Sunt curios ce-ti gaseste, e ciudat ca suna in mers.
Ti se incalzeste vreo roata mai rau ca celelate sau franeaza inegal daca pui brusc frana? Atunci ar fi un piston de la etrier, altfel cred ca e o problema de gresare la saboti(cred ca ai saboti pe spate)
-
Nu am impresia ca franeaza inegal. Cu roata - sa vad maine, dar discurile fatza frigeau azi dimineata.
-
E normal sa friga, dar daca era de etrier te prindeai pana acum, e o senzatie nasoala la franare brusca, incepe sa danseze si derapeaza pe o parte. Dar la o masina noua e aproape exclus sa se intample. Inclin sa cred ca e problema rezolvabila cu gresare.
Daca ar fi un piston de la etrier ar ramane semiblocat si ar suna rau, iar in plus ar frana inegal, la fel s-ar vedea la discuri, ar fi tocite si cu santuri.
Frana de mana e ok? Si aia poate ramane semiblocata
Acu vad ca e allgrip, ar mai fi de verificat cardanul, daca e descentrat sau a luat jeg, mai ales ca-ti face numai in mers.
A fost un caz pe forum la un s-cross nou si parca si pe la o vitara. E vorba de un rulment sau simering.
Bafta
-
La toată lumea plăcuțele ”erau în carne” și totuși făcea gălăgie tabla cu pricina.
Este un zgomot(dupa parerea mea) care vad ca a aparut cam la toata lumea(indiferent de model), mai ales in viraj(la mine), si cred ca-l putem baga la "asa face toate". Ca si tzacanitul dupa oprirea motorului.
Probabil facem mai mult caz decat trebuie. :)
-
Eu zic ca e de verificat, ca sa excluda o problema mai nasoala (cardan)
S-crossul cu care ma dau in concediu nu scoate niciunul din zgomotele de care zici @enicky
-
Deja am ajuns la cardan pentru un scartait de placute....mai incolo o sa bagam motorul la banuieli ca ar fi lantul de distributie sau ce ar mai putea scartai pe acolo. La a mea de ce scartaie atunci ca nu am niciun cardan nici allgrip ? Am mai auzit astfel de scartait si la masinile vechi pe care le-am avut deci sunetul imi este cunoscut de aia sunt convins ca problema este la ansamblul placute / discuri sau la angrenajele din zona aia. La ultima masina imi facea la fel si dupa ce s-a curatat , uns , polizat tot ce tine de placute , pistonasi si etrier tot a facut dupa o perioada. Nu-mi mai ramanea decat sa schimb discurile si placutele dar nu merita investitia mai ales ca aveau 10-15.000 km , erau ca noi. Pana sa mai fac ceva am dat masina. Dar barem aia era la al 3 lea set de discuri/ placute la 200 si ceva de mii de km.
Nici la mine nu a mai facut astazi , care in mod normal facea daca erau 35 de grade afara si aglomeratie adica frane dese. Daca se intrece masura cu scartaitul asta si face mai rau si mai des o sa ma programez la reprezentanta inainte de revizia din noiembrie. Sincer mi-e sila si cu o masina noua sa vizitez service-ul cu probleme de genul care nu ar trebui sa fie prezente decat dupa ani de zile poate , de asta mai strang din dinti. Sunt curios sa vad cum face in iulie cand am drum la munte , pe serpentine. Acolo vrei nu vrei tot se incing nitel discurile si placutele cu tot cu frana de motor. Sper sa nu trebuiasca sa trag pe dreapta sau sa fiu ''alarma auto'' pe drum.
-
Ok atunci ignora sunetul pana se amplifica si va fi un defect clar.
Eu nu am mai auzit sa scartaie placutele daca nu apesi frana. Inseamna ca nu departeaza etrierul placutele?
Ar trebui sa nu atinga nimic, nu inteleg cum poate sa frece, din ce povestesti masina asta e atipica si merge semifranata? Sau zdrangane din toate incheieturile iar atunci da muzica mai tare.
Nici dacia 1300 nu facea asa.
-
Da corect! Daca nu ai intalnit astfel de situatii nu inseamna ca nu exista. Eu am spus ca am mai intalnit si nu la o singura masina. Placutele oricum se freaca de disc in mers chiar daca nu franezi , este valabil la orice masina de pe lumea asta deci ce spui ca nu ar trebui sa atinga nimic este oarecum fals. Daca nu ma crezi , intreaba un mecanic. Dar un mecanic calumea , bun , nu bucsari. Si o explicatie logica din punctul meu de vedere este calitatea indoielnica a placutelor sau / si a discurilor , ma refer la materialele din care sunt facute.
Dupa cum spuneam , in mers placutele incingandu-se de la caldura exterioara si de la frane frecvente , frecand oricum de disc in mers ( este vb de microni) atunci cand nu actionez frana , fiind incinse din cauza franarilor dese se aude scartaitul asta din cauza componentei lor , naiba stie din ce sunt facute... probabil nu s-au respectat cantitatile standard de materiale si s-a pus mai mult sau mai putin din ceva si de aici rezultatul. Or avea prea mult fier in ele. Asta ar fi una. A doua ar fi treaba pe care a expus-o colegul mai sus cu indoirea tablitei , perfect corect si posibil. Restul cam pica , pentru ca masina nu este si nu merge infranata indiferent de viteza. O ia la vale si cand sunt pe drum drept stationat cu ea scoasa din viteza uneori + ca am facut testul la viteza mica , lasand-o sa ''curga'' si din nou nu se simte nimic infranat sau blocat. La cea mai mica panta , scoasa din viteza o ia de nebuna la vale. Deci asta pica din start. Din nou , am franat si mai brusc in linie dreapta si nu trage nici stanga nici dreapta si nu se simte ceva blocat sau semi-blocat in franare. Din nou , jantele nu se incing excesiv si nu miroase a incins sau a placute sau etriere incinse , ba chiar jantele sunt calai sau calde in cel mai rau caz pot spune , nici macar nu frig , chiar si dupa un drum de 30 km in oras in aglomeratie. Am testat de cateva ori lucrul asta sa elimin si chestia asta cand au fost caldurile maricele. Deci nu se incing excesiv , nu exista nimic blocat / infranat. Eu de asta dau vina pe calitatea materialelor dar poate ma insel. Pana nu vede mecanicul nu putem sa stim exact , parerea mea.
De ex : In dimineata asta , un drum de 16 km , 18 grade afara , ud pe jos , ploaie marunta , mers snur ca era liber. Nu a facut deloc. Nici aseara nu a facut tot dupa un drum de 16 km cu putin mai mult trafic dar fara ploaie si fara apa pe jos , temperatura tot pe acolo 19-20 grade. O sa vedeti ca o sa faca iar cum dau caldurile. De fapt , o sa vad mai bine zis.
-
De dimineata (ploaie de la marunta la torentiala) - niciun zgomot.
-
Inclin sa-i dau dreptate colegului Myhay in privinta calitatii materialului (placute si discuri). Avand in vedere pretul de vanzare al masinii, nu cred ca au pus pe ea ceva de top. Desi la mine nu se aude nici un zgomot deocamdata, am zis sa ma pregatesc din timp si,la primul semn, sa schimb placutele(eventual si discurile) cu ceva mai bun calitativ. Dar, nici macar in programul de la service, nu spun nimic cei de la Suzuki de la ce producatori sunt cele cu care vine masina echipata.
-
Producatorul este mai mult ca sigur TRW. Am vazut si ''mostre'' de placute expuse la reprezentanta facandu-le reclama cu distanta mai mica de franare si mi se pare ca am vazut odata si cand am dat rotile jos , sa le schimb cu cele de iarna. Oricum eu stiam ca de ani buni TRW nu mai este ce a fost. Inainte da , era ok , dar de cativa ani da cocs , calitatea nu mai este ca inainte. S-au stricat si astia. Nici la placute , nici la discuri nici la alte piese produse de ei. Mi-au spus-o mai multi mecanici acum cativa ani. Se pare ca aveau cam dreptate....
-
@Myhay, dimineata 16km i-ai parcurs pe timp rece(tablita aceea nu s-a mai dilatat), ploua si geamurile le-ai avut inchise si deci ....n-a mai facut ! Si la mine mai scartie uneori(mai mult in viraj), dar nu stau numai cu urechea pe geam. Chiar face un zgomot asurzitor? Ca la mine il aud destul de incet. Daca ar fi zgomot de la frecarea placutelor pe disc, tocmai postase un coleg niste solutii anti-(parca)frecare.
-
Daca imi permiteti o gluma, daca nu se aude cu muzica la 1/2 e ok
-
Aia e problema k uneori se aude si cu muzica dar nu la 1/2. Este prea tare pt mine. Nu pot spune k este asurzitor dar este sesizabil clar.
-
Aceaiasi problema o am eu pe S-cross luxus 12500 kilometri , am fost la service sa facut verificare sau curățat plăcuțele a dispărut zgomotul pentru 1 zi :))) a doua zi a reapărut zgomotul , la mine se mainisfesta in mers ca si cum ar freca fier pe fier , la frânare nu se aude nimica :)) Ma duc înapoi in service sa vedem ce mai zic acuma :)) =))
-
Si la mine se aude în mers, în special imediat după plecare. Când am întrebat la service mi s-a spus ca este de la plăcuțele de frâna. Asa ceva am avut și la Splash asa ca nu mai bag în seama.
-
Zgomotul de scârțâit/frecare între plăcuțe si discuri la plecare, mai ales după o noapte ploioasă, e altceva; pe ăla cred ca îl stie toată lumea.
-
In ultimele zile a "tacut".
-
La mine a mai facut subtil ieri si alaltaieri. Deci si pe timp racoros si pe ploaie se pare ca mai face. O data de doua ori pe drum in mers , scurt , cateva secunde in linie dreapta si cand viram usor de ocoleam gropile facea intermitent in functie de cum miscam volanul si de asemenea cand am parcat , ma miscam cu 2 km/h , s a auzit mai prelung si mai intens 2 secunde incontinuu fara sa calc frana. Aveam geamurile lasate si din ce am putut constata s a auzit de undeva de pe stanga spate.
-
Intrebare on topic, legat de zgomot : unitatea multimedia/radioul nu va functioneaza?! Un Rock-fm ceva n-ascultati in masina? Ca sa nu mai auziti mereu scartzaituri, partzaieturi.... Nu-l mai lasati in surdina..! :-)) Sau macar o manea... =))
-
Omul când nu are de lucru... scrie. :dknw:
-
Sincer eu ascult muzica =)) =)) dar am dat pe masina 23000 da-o in masa de treaba :)) =)) =))
-
Bine zis adita ! Asa imi spunea acum ani de zile un mecanic la care ma tot duceam : n ai radio in masina? Dai drumul sa nu mai auzi nimic si gata! Nu mai asculta toate zgomotele. =))
-
Sincer, ma surprinde atitudinea unor colegi de forum (presupus a fi automobilisti). Acoperirea unui sunet cu alt sunet nu inseamna ca primul nu mai exista. Una sunt zgomotele "fiziologice", uzuale, obisnuite (gen scartait placute de frana prea dure, discuri ruginite etc.), alta sunt zgomotele "patologice", nejustificate de functionarea normala.
Masina nu o rasnita de cafea (desi si acolo se pot intampla accidente) ca sa-i ignori simptomele; cu ea iti transporti viata ta si a pasagerilor. Si chiar daca nu e vorba de vreo problema grava tot poti avea neplaceri; poti sa ramai in pana pe undeva sau sa apara o uzura excesiva pe vreo piesa de-o sa te usture mai tarziu buzunarul.
In plus, sunt persoane mai sensibile "muzical", printre care ma numar si eu, carora si cel mai mic si nevinovat "greieras" le zgarie creierul. Cu toate ca nu am ureche muzicala, pot spune cand tonalitatea unui sunet s-a schimbat sau cand a aparut un sunet nou.
-
In plus, sunt persoane, printre care ma numar si eu, carora si cel mai mic si nevinovat "greieras" le zgarie creierul.
Fix acelor persoane le recomand sa dea cu incredere volumul mai tare.
Din cand in cand merg cu radioul oprit, eventual si cu geamul deschis, pentru a asculta masina. Au aparut zgomote ciudate? E ceva anormal? Uneori pur si simplu ma bucur de cum toarce.
E absolut firesc sa te preocupe starea de sanatate a masinii. Este totusi o diferenta intre preocupare si obsesie >:)
-
@toma 👍, se pare ca nu sunt singurul “automobilist”
Inclin sa cred ca insonorizarea ignisului e de vina.
La s-cross nu aud nimic, dar momentan ascultam cutiuta muzicala, iar in saab am boxe bose in care se aude minunat basul de pe cd-uurile de la summerwell si armin van buren 🐷
-
La mine a mai facut subtil ieri si alaltaieri. Deci si pe timp racoros si pe ploaie se pare ca mai face. O data de doua ori pe drum in mers , scurt , cateva secunde in linie dreapta si cand viram usor de ocoleam gropile facea intermitent in functie de cum miscam volanul si de asemenea cand am parcat , ma miscam cu 2 km/h , s a auzit mai prelung si mai intens 2 secunde incontinuu fara sa calc frana. Aveam geamurile lasate si din ce am putut constata s a auzit de undeva de pe stanga spate.
Vezi daca seamana cu zgomotul de la mine. Astazi a reaparut dupa o pauza de zile bune. Ieri a plouat torential - nimic. Astazi cald, soare - pe la pranz, dupa vreo 3-4 km de la pornire a inceput. Noroc ca am imortalizat momentul.
https://1drv.ms/v/s!Aj2X-yA_g33upC5f6xzQsZawqpkx
-
Da , ceva in genul ala , oricum are tonalitati diferite uneori dar in mare cam ala e. La tine se auzea intrerupt la mine de cele mai multe ori este continuu. Probabil unde am si viteza mai mare. O sa incerc sa inregistrez momentul si eu
-
Și plăcuțele mele scârțâie cam tare când franez în jur de 40km/h, deși au fost suflate acum 2 săptămâni. Nu pot acoperi zgomotul cu radio, frânarea este excelenta, dar mă cam enervează scârțâitul. Plăcuțele au peste 50% "carne".
-
Scartaitul din filmarea mea nu e pe franare.
-
@f.cristi mea culpa, nu mai fac misto de tine, fluiera de zici ca ai un stol de pitigoi
Intrebare: dupa ce franezi o data zdravan mai face asa? E clar ca agata undeva, nu rau, dar enenervant
Daca era etrierul semiblocat ar fi facut mult mai rau
-
Fluieră si dupa o frână (ce-i drept, n-am dat-o in nas).
-
Azi dimineata la fel. Am plecat de acasa spre serviciu si am ascultat-o tot drumul. A început să scartaie abia cand am intrat pe poarta instituției (după 8-10 km). Mi-era si rușine, printre oameni...😀 Am bagat o frâna tare in curte, nu s-a mai auzit, apoi a mai scarțăit odată cand am parcat cu spatele.
-
La mine nu este nevoie sa franez tare sau brusc ca sa inceteze sunetul. Este suficient doar sa ciupesc o idee frana si inceteaza. Nici nu se simte ca pun frana atat de putin este necesar sa apas pedala. Cum ridic piciorul de pe frana , iar incepe. Dupa un timp inceteaza de la sine sunetul si reapare cand vrea el. Sa vad daca cumpar scut metalic luna asta si cu ocazia asta cand ma duc sa-l monteze le mentionez si chestia cu suieratul la roti.
-
Eu merg saptamana viitoare sa schimb amortizoarele si le spun si de scarțăit atunci.
-
Am fost eu si degeaba au curat plăcuțele si dupa 18 kilometri a reapărut faimosul sunet , si ma duc iarăși pe capul lor , ați încercat spray anti-scârțâit am să-i întreb daca are vrun efect ...
-
E din categoria "asa face toate!". Eu ieri am descoperit ca apare acel sunet la viraj stanga.
Eu am renuntat sa incerc sa inteleg aceste reduceri ale costurilor...
Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk
-
Da , face si in viraje , mai ales stanga.... Cand am fost la munte dupa ce am iesit din Rasnov si am mers bucata aceea dreapta pana in Bran , la virajele stanga facea in ultimul hal , mai tare ca niciodata se auzea si incontinuu de zicea ca puneam la polizor un cui. Pe partea mea a soferului , dar nu am identificat daca era fata sau spate...ca atare am inchis geamul pe partea soferului ca nu mai suportam... si tot se auzea bine de tot in habitaclu. Aveam impresia ca ies scantei la cum facea. Dupa ce am oprit de 2-3 ori ca se lucra pe bucata aceea si montasera semafoare temporare ca se mergea pe un sens , opririle fiind de 5-7 min , nu mai facea atat de rau , mai spre deloc chiar. Deci deduc faptul ca se mai racisera placutele sau ce naiba se incinsese acolo si de aia nu mai facea asa desi am pus mana pe jante si nu ardeau excesiv de mult ci in limite normale echivalent cu un drum pe serpentine si nici miros de placute incinse nu era , nici in mers nici in stationare.
-
Ia vedeti. Cam lunguta inregistrarea dar altfel nu surprindeam calumea , fiindca ma chinuiam in trafic sa gasesc spatiu mai liber sa pot tine volanul in pozitia in care se auzea sunetul , pentru ca daca tineam volanul drept nu se auzea , cand viram stanga foarte putin atunci incepea , deci trebuia sa tin volanul cam 10-15 grade spre stanga. Recomand sa ascultati pana la final. Viteza : intre 50-70 km/h dar sunt sigur ca in situatia in care mergeam mai incet sau mai tare tot facea.
https://hotupload.eu/1KI8
-
Nu merge fara cont
-
Acuma merge? Am modificat in postul initial.
-
E ca scarțăitul de la Ignis-ul meu, doar ca eu il aud "la pas", adică undeva până în 30 km/h, foarte rar la viteze mai mari. Între scârțâieli se aude si cum freacă ceva la roți.
-
Exact asa face si la mine, dar doar cand virez stanga la un unghi de peste 30°.
-
Da , exact ca la mine. Se pare ca este o chestie generala care cuprinde majoritatea modelelor Suzuki , astea noi.
-
Ori n-am citit eu foarte atent, ori nu s-a întâmplat, dar ați verificat careva tăblița aia de la plăcuțe? Atinge de disc? Chiar și numai câteodată...
(scuze că poate sunt ca o moară stricată, dar e bine să eliminăm pe rând cauzele, iar asta a fost identificată și la alte modele din gama Suzuki, de-aia tot revin)
-
Sustin ce zice @jupanul1 fluiera prea subtire ca sa fie altceva
-
Cand ajung in service le pun in vedere si tablita aia
-
M am programat marti la Autonet in legatura cu scartaitul. Ieri si azi a facut mai tot timpul dar mult mai accentuat , se auzea rau , asurzitor gen frecare tabla pe fier ca la polizor, se uitau toti la mine in trafic. Cum calcam putin frana cum inceta. Sper sa stie mecanicii rezolvarea , ca cel de la telefon era cam paralel , mi a dat de inteles ca nu mai auzise de problema asta.
-
Ne ții la curent cu ce fac cei de la service , la mine dupa vizita in service zgomotul a dispărut doar pentru 19 kilometri :)) , nu au facut alceva decat sa curețe plăcuțele de frâna :)) am sa încerc la al service in August ..
-
Treaba sta asa : tablitele sunt ok , distantele dintre acestea si disc sunt suficiente si dupa spusele mecanicului nu ating pe disc. N are ce sa indoaie la ele. Sunetul provine de la placute pt ca raman usor blocate din cauza piliturii si negrelii emanate de acestea la franare care se strange la baza lor pe bucla tablitei si atunci placutele nu mai au acel joc normal , mizeria stransa acolo nu le mai confera jocul normal si raman blocate.Ca atare s au curatat placutele si tablitele si s au uns in zonele unde se strange mizeria la baza lor. Doar placutele de pe partea interioara a discurilor ( dinspre motor) fata erau semi blocate , mai mult cea de pe partea soferului. Dar le a dat cu spray si uns pe toata suprafata.
Chestia este ca e o rezolvare temporara pentru ca negreala de la placute o sa se stranga mereu si datorita ei vor ramane mereu semi blocate placutele. Spunandu le treaba asta , cel de la receptie si mecanicul mi au spus ca trebuie efectuata operatiunea asta de curatare la fiecare revizie si sa se insiste la spalatorie cu apa in zona aceea ca sa se curete si ca nu ai ce faci alta solutie nu este , ceea ce mi se pare o tampenie dar in fine....
Le am spus ca au mai patit si altii cu Vitara , Ignis la care mecanicul a spus ca sunt sisteme diferite.
Cam asta este. Urmaresc comportamentul sper sa nu mai faca. A , si m au taxat cu 80 lei ( curatat si degripat placute fata) - operatiunea este considerata mentenanta si nu este acoperita de garantie. Discurile si placutele nu sunt afectate de griparea asta iar placutele mai tin lejer 15.000 km.
-
Ce porcarie
-
Este o mare prostie , la mine dupa curățarea plăcuțelor zgomotul a dispărut doar pentru 16 kilometri , sa înțeleg ca in 16 kilometri sau umplut de mizerie plăcuțele :)) :-)) :-)) :-))
-
Astazi am schimbat amortizoarele si i-am pus pe baieti sa se uite si pt. scartaitul respectiv. N-am discutat atatea amanunte precum colegul de mai sus, dar mi-au spus ca au curatat pe acolo. Cert e ca dupa ce am plecat, dupa vreo 4-5 km scartaitul a revenit la fel ca inainte. Iar daca nu scartaie, cand merg incet in tr. 1 se aude cum ceva parca freaca la rotile fata.
-
Cred totusi ca e o eroare de proiectare la etrier daca nu departeaza suficient placutele
N-ar fi prima, daca ne gandim la suspensii
-
N-ar trebui sa se incinda discurile, jantele ?
-
Nu , pt ca dupa spusele celor de la service , in cazul meu cel putin doar doua placute erau semi blocate ( cele de pe interiorul discului) sau usor intepenite din cauza mizeriei de la acestea. Deci cat timp nu sunt blocate calumea si masina nu este infranata nu au de ce sa se incinga discuri , jante etc. Sunt blocate la limita exact cat sa frece usor mai mult decat trebuie si sa scoata sunetul ala. Probabil daca se aduna multa mizerie acolo fara sa ajunga apa sa mai spele se blocheaza mai mult.
Ideea este in felul urmator : mai ales in reprezentante dar si in majoritatea service urilor , daca solutia rezolvarii in cazul de fata este indoirea sau distantarea prin fortare a acelei tablite , se feresc de astfel de giumbuslucuri. Si este valabil la orice piesa sau operatiune. Conform regulilor ei schimba sau ung / greseaza atat. Nu repara si mai ales se feresc de peticeli si artificii. Pt ca daca se intampla ceva cu reparatia facuta ei raspund direct. Asa ei monteaza piesa noua cu garantie fara probleme si scapa de griji. Nu ai ce sa le reprosezi daca se intampla ceva. Ei se scot : domne ne am facut treaba , am montat piesa noua sigilata conform normelor , producatorului etc. De asta zic pt ca atunci cand le am dat solutia de aici de pe forum cu indoirea tablitei au strambat din nas spunand ca nu fac asa ceva. Facand o chestie de asta ei practic modifica ansamblul / subansamblul dat de producator ceea ce poate avea consecinte pt ca producatorul asa a facut piesa asa trebuie sa functioneze. Cred ca intelegeti ideea.
A , ca tu te ai bine sau il cunosti pe mecanic si neoficial face o chestie de genul este altceva. Are si el o siguranta la randul lui ca daca se intampla ceva nu vii sa faci scandal pe acolo ca ce ati facut domne , avandu va bine cum se spune.
Spun treaba asta ca au fost cazuri in trecut , prieten de al meu care era mecanic intr un service si unul a avut o problema la o Dacie pe vremuri , nu l cunostea venise prima oara acolo si prietenul meu (mecanicul) fiind de buna credinta in loc sa i spuna cum trebuia sa cumpere piesa noua sa o schimbe el a reparat o , reducand costurile respectivului cu mult. Piesa costa cateva sute de lei. Nu zici ca dupa cateva zile a venit ala inapoi cu gura mare ca nu i place cum merge ca car ca mar. Neputand sa i ofere garantie pe acea reparatie a piesei ca nu se poate , a ajuns vorba la patron si acesta s a luat de prietenul meu ( pe buna dreptate ca ala putea sa le faca reclamatie sau sa i dea in judecata) si i a dat de ales : ori il da afara ori plateste piesa si manopera din buzunarul lui. Asa ca a platit. De atunci a zis ca nu mai face asa ceva. Asta ca idee sa se priceapa. Nu ca le dau celor de la service dreptate dar ii inteleg si pe ei punandu ma in locul lor. De aia ei schimba cu piesa noua necontand costurile. Vrei bine nu vrei iara bine. Ei respecta graficul / mentenanta.
-
Ok, dar tu ca service de reprezentanta, daca vezi ca prin inlocuirea/curatarea unei piese problema nu se rezolva si clientii au aceleasi plangeri, nu e de datoria ta sa informezi mai departe catre importator, importatorul catre producator ? Am impresia ca undeva lantul se rupe si clientul este lasat cu problema pe cap (ori ca "asa face toate", ori ca "n-avem ce face dom'le !").
Si acum, hai sa fim seriosi, ce, numai la Suzuki se face si se strange mizerie la plăcuțe ?
Azi dimineata am pornit pe silentios de acasa si, cand am ajuns la servici, dupa 8 km, scârța-scârța. Mai mare rusinea prin multimea de oameni, masina noua...
-
@Myhay - da, e corect ce spui tu acolo. N-ar trebui să se facă cârpeli în service. Că rumunul îi mare amator de soluții alternative și mai ales ieftine, asta se știe. Dar mi se pare cam mare tevatura pentru strâmbatul unei table ce e deja strâmbă...
În fine, se pare că soluția finală e fie să plouă des și torențial, fie vizite regulate cu frecvență cât mai mare la spălătorie și insistat în zona plăcuțelor. Și, cu prima ocazie, alte plăcuțe de la alt producător, poate nu mai fac problema asta. >:D<
-
Da ai dreptate dar nu le pasa. Rezolvarea mi au dat o rapid : la fiecare revizie facuta se face si operatiunea asta de curatare. Adica eu mai incarc factura cu 80 lei ca e considerata operatiune de mentenanta. In final lor le convine. Am mai avut masini la viata mea dar la niciuna nu a trebuit facut asa ceva , poate doar atunci cand se schimbau discurile ai placutele ca tot dadea jos mecanicul sa mai fi curatat acolo si atunci doar daca avea chef sau isi amintea si nu erau probleme. Pot fi si placutele de vina? Fiind ecologice lasa multa negreala si de aici si depunerile. Or trebui placute care sa nu lase in urma atata negreala.
Saptamana trecuta au facut in ultimul hal mai tare ca niciodata. Rusine era putin spus , nici dupa Smurd nu se uita lumea cum se uita la mine. Soferii in trafic la fel , nu stiau ce se intampla mai aveau putin si se dadeau din calea mea sa strec :happy:
Cred ca trebuie sa ne strangem mai multi cu problema asta si sa mergem toti intr o zi la acelasi service sa vada ca e serioasa treaba.
-
Am avut si eu plăcuțe ecologice la alta masina si scârțâiau (ca la autobuze) la frânare nu inafara frânării. Astea pe frânare nu scârțâie.
-
Corect, scartaiau cand franezi, ce aveti voi e semiblocare-porcarie
-
Cred ca trebuie sa ne strangem mai multi cu problema asta si sa mergem toti intr o zi la acelasi service sa vada ca e serioasa treaba.
Ce ma mira pe mine e ca vad ca sunt putini posesori (cel putin de Ignis) pe forumul asta care se plang de aceasta problema.
PS: poate fi o explicatie/cauza (cel putin la mine) rulajul mic (putin peste 4000 km in 9 luni), preponderent urban, si sa nu apuce sa se curete discurile ?
-
.. N-ar trebui să se facă cârpeli în service. Că rumunul îi mare amator de soluții alternative și mai ales ieftine, asta se știe. Dar mi se pare cam mare tevatura pentru strâmbatul unei table ce e deja strâmbă...
Asa-zisa "carpeala" poate fi uneori si solutie tehnica ! Este adevarat ca inlocuirea piesei declina raspunderea, dar pana la urma noi nu mai avem decat "inlocuitori de piese"? Eu cred ca si mecanicul si electricianul auto mai trebuie sa si gandeasca putin, nu doar sa dea verdictul sa cumpere "fraierul"/clientul piesa. Si daca nu e aia problema? Adica fugim de o mica indoitura, ca ce? Pierdem placutele pe drum? Daca intelegi rolul piesei si modul de functionare, poti lua o decizie corecta.
-
@f.cristi - Nu , eu am 12.500 cu ea mers zilnic. Deci....
@enicky - Nu si asuma nimeni , nu le pasa , este mai usor si simplu asa
-
Cred ca e strict vorba de tipul de rulaj. Eu am 22 de mii, viteza medie 47km/h(8000 in tara restul in Europa/Irlanda) de cand am luat-o si nu se aude nimic ciudat.
-
Poate e mai umezeala la tine.
Spicuiri din concertul de azi: https://1drv.ms/v/s!Aj2X-yA_g33upEF1pOMzaVTvHKZR
-
Am avut cea mai vara din ultimii 30 de ani. Nu a plouat 40 de zile.
-
În fine, se pare că soluția finală e fie să plouă des și torențial, fie vizite regulate cu frecvență cât mai mare la spălătorie și insistat în zona plăcuțelor. Și, cu prima ocazie, alte plăcuțe de la alt producător, poate nu mai fac problema asta. >:D<
Eu am cumparat o pompa de spalat cu presiune la promotiile Lidl de saptamana trecuta careia o sa ii fac inaugurarea la tara la curte in weekend. Ideea de spalare cu insistenta in zona placutelor e foarte buna. De cand am citit aici pe forum, am ascultat zilele astea alte masini in trafic non-Suzuki dar nu am auzit vreun zgomot similar cu cel din inregistrarea colegului Myhay. Probabil Suzuki a vrut sa creeze un sunet ca o amprenta personala a marcii :), tinand cont ca scartaitul a fost reclamat de posesorii a mai multor modele de Suzuki: Ignis, Baleno, S-Cross si Vitara.
-
Imi pare rau ca n am inregistrat saptamana trecuta in oras cand a facut cel mai rau , eram prea nervos si rusinat sa mai si scot telefonul sa captez sunetul. Facea de 3 ori mai urat decat pe inregistrarea de mai sus. De cand au gadilat o la service n a mai facut deloc. Sper nici sa nu mai faca poate am noroc sau sa faca prin preajma reviziei sa nu mai fac drumuri speciale pt asta. In ultima instanta daca tot o sa faca ma duc la service ul de cartier unde ma cunosc toti si ii pun sa traga de tablitele alea sa i faca ceva ca trebuie rezolvata intr un fel.
-
=))
-
In ultima instanta daca tot o sa faca ma duc la service ul de cartier unde ma cunosc toti si ii pun sa traga de tablitele alea sa i faca ceva ca trebuie rezolvata intr un fel.
La solutia asta m-am gandit si eu, ca se pare ca n-am altceva ce face; m-am saturat sa-mi crape in fiecare zi obrazul de rusine prin oras cu scartaietoarea. N-am prea auzit prin trafic asemenea scartaieli inafara franarii.
Daca am timp si loc poate ma duc chiar azi.
-
https://youtu.be/38jH-x4cyvg
-
Pe 6 am programare la Râmnicu Vâlcea sa vedem ce zic si cei de aicea , eu totuși înclin spre pistonaș posibil sa nu revină la normal dupa călcarea frânei ...
-
M-am reprogramat si eu saptamana viitoare ca n-am mai suportat ascutitoarea :).
-
Azi am trecut la alt level: scartaitul acopera si traficul din jur, se aude si cu geamul inchis si si la viteze mai mari (40-50-60).
https://1drv.ms/f/s!Aj2X-yA_g33upERi-56MyjK8ITcO
-
Cum se auzea la mine. Si o sa faca din ce in ce mai rau pe masura ce se strange pilitura de la placute cum am patit eu pana nu se curata acolo. Oricum chiar si in stadiul asta face putin si incet fata de cum imi facea mie. De multe ori facea incontinuu si mult mai puternic dupa ce luam piciorul de pe frana inclusiv cand plecam de pe loc si la viteze de 50-60 km/h sau mai sus. La mine a tacut de 4 zile dupa ce au curatat la service. Te ai programat tot la Autonet?
-
Nu sunt din Bucuresti.
-
Ieri am fost la service. N-au gasit mare lucru pe la discuri, plăcuțe. Cică plăcuțele au un șanț transversal in care se mai acumulează mizerie. Au curățat, au gresat pe acolo si deocamdată nu mai scârțâie. Dar e drept ca a plouat tare ieri si nici azi nu e mai grozav.
N-am plătit nimic, dar mi s-a emis o factura cu + si - cu total 0.
-
Le-a fost frica sa te taxeze 😂
-
Deocamdata nu mai scartaie nimic.
-
Putin pe langa discutia legat de scartait. Ignisul vostru trancane in partea din fata, de parca ar veni de sub bord sau din volan, cand mergeti pe drum neasfaltat, cu multe pietre de maxim 5-6 cm? Am banuit scutul, dar este strans. Altfel, pe drumuri bune merge brici.
-
Salut. Stiu ce spui, asa se auzea la Dacie cand trebuia schimbata bucsa volan. Am verificatdaca nu sunt jocuri in volan. Nu erau. Am ignorat problema.
-
Incep sa ma ingrozesc de caliate la ce tot povestiti de ignis, reapar probleme de dacia 1300
-
Multumesc pentru raspuns si confimare, tibanul. O sa verific si eu si daca e la fel, ca sa intru in lumea supozitiilor, probabil merge asa cum ar trebui ca "protectie" a restului de elemente :).
Altfel, la 7000 de km facuti pe diverse drumuri pavate sau nepietruite, ma pot lauda doar cu scartaitul ambreiajului. Placutele functioneaza ok, fara scartaieli.
Hippo, la 1300 mai puteam baga ranga si ciocanul, la asta nu :). Totusi, mecanicii din service nu sunt straini de conceptul rangii. Asa mi-au barbierit un surub de prindere a scutului.
Raz
-
E un cumul de factori: viteza si drumul pentru a face problema sa apara.
-
Daca te referi la trancanit, drum cu pietre si 10-15 km la ora maxim.
-
Da, arhicunoscuta problema cu caseta de directie la swift fabricatie 2010-2015.
-
In cazul asta mai punem una pe lista initiala. Inteleg ca e caz de garantie?
-
Da, se schimba pe garantie.
-
Multumesc, bisti! O sa va tin la curent.
-
Da, arhicunoscuta problema cu caseta de directie la swift fabricatie 2010-2015.
E de facut ceva in privinta asta? Poate deveni o problema in timp?
-
tibanul, din ce inteleg, nu, nu se agraveaza. Pe 27 o sa sun la autonet ca sa fac o programare, pentru ca atunci se intoarce inginerul din concediu, sa vedem ce spun mecanicii si o sa pun aici un update.
-
Da, arhicunoscuta problema cu caseta de directie la swift fabricatie 2010-2015.
E de facut ceva in privinta asta? Poate deveni o problema in timp?
Avand in vedere ca am schimbat-o pe garantie, nu mi-am batut capul sa aflu ce se poate intampla daca merg mai mult cu ea asa. Bănuiesc că, pe lângă troncanit, se poate deteriora ansamblul ce transforma miscarea de rotatie a volanului (melcul) sau, mai rau, la viteze mari si vreo groapa luata, sa pierzi total directia.
-
Eu la SX4 am mers vreo 40k km până să o schimb. Nu s-a agravat în timp.
-
Sincer sa fiu, am sesizat problema in doua locuri, pe un drum de tara si de fiecare data cand intru in garaj. Altceva nu simt, o sa presupun ca e totul ok :)).
-
New entry (http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=7839.msg261113#msg261113) :-j
-
Am fost azi cu Ignisul in service pentru a monta aparatorile de noroi si cu ocazia asta ne-am uitat si la caseta de directie. Totul este ok acolo DAR se pare ca zgomotul vine de la scut - in momentul in care sunt gropi, scutul se loveste de cutie.
tibanul, de curiozitate, ai si tu scut?
Raz
-
Salut, nu, nu am scut.
-
Il deformezi in dreptul cutiei, e simplu. Si la mine atingea cand a fost montat, acum 5 ani.
Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk
-
Ieri am fost la service. N-au gasit mare lucru pe la discuri, plăcuțe. Cică plăcuțele au un șanț transversal in care se mai acumulează mizerie. Au curățat, au gresat pe acolo si deocamdată nu mai scârțâie. Dar e drept ca a plouat tare ieri si nici azi nu e mai grozav.
N-am plătit nimic, dar mi s-a emis o factura cu + si - cu total 0.
Cu mare plăcere anunț că am intrat și eu în lumea bună și beneficiez de scârțâieli, mai ales dacă virez ușor la dreapta. Luna viitoare mă voi duce la autonet să facă curățarea de rigoare. Cristi, tu ai mai avut probleme după curățare?
Răz
-
De la placute absolut nicio scartaiala. Si mie mi se accentua scartaitul la viraj.
In schimb, dupa cum mai spuneam, de cand mi s-a umblat la suspensii pe dreapta fata am o bataie cand trec peste bumperele de cauciuc care abunda in orasul nostru (de cateva zile, din aceleasi motive, sunt convins, mi-au cedat si bucsele de la bara stabilizatoare la Captur si fac un zgomot infernal la trecerea peste aceleasi rahaturi) si un scartait pe spate la franarea la viteze foarte mici (manevre in parcare, viraje la viteza foarte mica...).
Astept sa se mai incalzeasca vremea si o sa fac o (re)solicitare in service.
-
Dupa 4 zile de repaus total (ale Ignis-ului), cand sa plec la munca azi-dimineata bag in viteza si ceva ma tinea in loc. Verific din nou frana de mana; era jos (de altfel tineam minte ca nici n-o trasesem). Mai fac o tentativa - tot nimic. O ambalez un pic si cu o pocnitura puternica reusesc sa ma urnesc din loc si continui cu hârşcâituri circulare, "rotunde" de la rotile fata inca pentru cateva sute de metri bune. Desi masina nu a stat deloc in ploaie, ci, pt. prima data, sub o copertina, placutele parca s-au "sudat" cu rugina pe discuri (care, la randul lor, se umplusera de rugina).
Am mai patit ca (dupa mai multe zile de repaus) la pornire sa hârşcâie placutele pe discuri, dar sa mi se blocheze pe disc niciodata.
Poate fi implicata in treaba asta calitatea otelului din discuri ?
-
Inclin sa cred ca de vina sunt pistonasele de la etrier, a ramas semiblocat
Discul rugineste oricum in 3 zile dar nu trebuia sa se blocheze
-
Pățesc la fel la Swift după ce o spăl, dar doar daca trag frana de mana, pe puntea spate. E anormal, e prima mașină la care pățesc așa ceva.
Sent from my MI 8
-
Inclin sa cred ca de vina sunt pistonasele de la etrier, a ramas semiblocat
E foarte plauzibila explicatia ta, dar totusi, la o masina sub 10000 km ?
Frana de mana n-a fost trasa pe parcursul celor 4 zile de repaus, deci clar e de vina faţa.
-
N-am zis ca e normal, e o problema de calitate, n-are voie la o masina asa noua
Am patit ceva similar, dar la o masina uzata, avea 12 ani si 120000 km, intrase jeg la pistonasele etrierului din cauza garniturilor uzate
-
Azi dimineață a pornit normal. Cred, totuși, ca rugina formata a avut un rol.
-
Atunci ai scapat ieftin
Ia oricum un spray de frane si da pe acolo
-
Incepe sa reapara scartaitul la rotile fata la rularea la viteze mici, fara frana, la aprox. 9-10 luni de cand a fost eliminat in service.
-
Iarasi ti s-a strans probabil pilitura de la placute, si la scros apare, dau cu jet si spray si dispare, cred ca e o eroare de proiectare, nu are suficient loc sa o arunce afara
-
... dau cu jet ...si dispare,.... nu are suficient loc sa o arunce afara
Baiatul sta la curte, n-are catei prin parcare. :) Dar daca mergea vineri, cred ca se curata bine.
-
Probabil; nu-mi fac griji.
-
“Rezolvarea” aia de care zici ca a fost facuta in service acum 8 luni , mi au facut-o si mie la Autonet. Este exact frectie la piciorul de lemn. Eu i am spus si mecanicului si sefului de service in acel moment cand imi explicau ei marea cu sarea , cauzele si solutiile si cum procedeaza ca nu vor avea rezultate. Asta inseamna sa se faca operatia asta la fiecare cateva mii de km ceea ce este total absurd. Si imi mai si iau bani pt asta ca se incadreaza la “ operatiuni de mentenanta”. Deci ei nu ofera o rezolvare ci doar o solutie pe termen scurt.
Dupa cum am descris si in jurnalul meu la un moment dat , pana nu s-a procedat intr un anume fel , scartaitul tot revenea. Mie nu mi au mai scartait de cand aveam 7000 de km. Acum am 24.000 km.
-
Salut! Sunt posesoarea unui Ignis 1.2 GL din august 2017, acum are putin peste 32000 km, facuti atat pe asfalt cat si pe forestiere.
Experienta mea cu gargarita din dotare este cam asa: pana la prima revizie, absolut nimic. Tot nimic au facut si cei de la Dageco la revizie (chiar daca pe hartie apareau schimbate atat filtrele cat si uleiul, cred (sper) ca uleiul a fost singurul schimbat. A doua revizie a fost acum 2 luni la Autonet. Am crezut ca am ajuns unde trebuie, dar ... supriza. La revizie au spus ca au curatat franele, au gresat, totul e ca nou. Au spus ca au schimbat si filtrele si uleiul, pe astea tind sa cred ca le-au facut. Ideea este ca la nici o luna dupa curatarea cu pricina, a inceput scartul la roti. Am tot zis ca o fi si o pati, ca poate mi se pare, ca poatre trece, dar era din ce in ce mai rau. Am fost iar in service, aceleasi proceduri, dupa discutii am plecat fara sa platesc nimic. Acum pare ok, dar nu am facut decat 1200 km. Dupa ce am citit aici ma astept sa apara iar scartul.
Eu recunosc, nu ma pricep la reparat masina sau alte detalii tehnice (motiv pentru care va rog sa imi scuzati limbajul nu tocmai profi), dar o simt imediat cand are ceva. Voi spuneti ca probabil este o problema din fabricatie. Pe mine insa ma macina o intrebare: de ce 29000 km (cat nu s-a umblat la frane) nu a avut nimic, cu tot noroiul prin care a intrat, insa dupa interventia din service parca a intrat necuratul in ea?! Ori procedurile din service nu sunt ok, ori produsele folosite in service nu sunt ok. Zic si eu ..
Acum am o alta problema, si va rog pe voi sa imi dati un sfat unde sa ma duc cu ea la verificat/reparat. In timpul accelerarii, la ~2500-2700 ture, parca are noduri (v-am spus ca nu ma pricep, va rog nu radeti prea tare :D). Daca ar fi sa compar, as spune ca e ca pe vremea Daciei, cand era subturata si tragea sa moara, doar ca nu se simte la fel de rau. Am luat in calcul benzina, doar ca nu alimentez decat de la OMV, iar la ultima plimbare am alimentat din 3 judete diferite, zone diferite ale tarii.
Si ca sa imi aduc si eu contributia la lista de zgomote si probleme (pe langa cele de mai sus): da, din cand in cand face zgomot cand o bag in marsarier, dar nu ma deranjeaza prea tare. Nu am avut probleme cu amortizoarele, sper sa mai dureze putin pana voi avea. I-am pus scut (comandat la Odorheiul Secuiesc), m-a scapat din cateva momente grele.
Va multumesc anticipat pentru ajutor si rabdare :)
-
dar o simt imediat cand are ceva. Voi spuneti ca probabil este o problema din fabricatie. Pe mine insa ma macina o intrebare: de ce 29000 km (cat nu s-a umblat la frane) nu a avut nimic, cu tot noroiul prin care a intrat, insa dupa interventia din service parca a intrat necuratul in ea?! Ori procedurile din service nu sunt ok, ori produsele folosite in service nu sunt ok. Zic si eu ..
Acum am o alta problema, si va rog pe voi sa imi dati un sfat unde sa ma duc cu ea la verificat/reparat. In timpul accelerarii, la ~2500-2700 ture, parca are noduri
In primul rând, BINE AI VENIT!
In sfârsit, avem si noi parte de o femeie pe forum..... ;-) (cam timida, ti-au trebuit 3 luni ca sa postezi...)
1) asta e o întrebare existentiala; raspunsul e foarte simplu: un lucru care merge ok nu trebuie deranjat, trebuie lasat sa mearga.
2) ai vazut tu vreun mecanic curat la noi prin service-uri? toti sunt necurati!
3) si, si.... (daca le dai un test grila teoretic, s-ar putea sa constati ca 3 sferturi n-au habar, chiar nu sunt mecanici)
4) chestia asta ar trebui sa te framânte serios, cauta un meserias adevarat în motoare, dar unul care chiar traieste din meseria lui (si nu din vânzarea masinilor din showroom la suprapret); sa nu ajungi sa regreti mai târziu indiferenta, o functionare anormala a motorului (din cauza aprinderii de exemplu), poate provoca daune majore care ustura buzunarul.
(cred ca o diagnoza cu testerul ar fi relevanta, trebuie vazut ce se întâmpla în plaja aia de turatii).
-
"In primul rând, BINE AI VENIT!
In sfârsit, avem si noi parte de o femeie pe forum..... ;-) (cam timida, ti-au trebuit 3 luni ca sa postezi...)"
Bine v-am gasit! :) Ce sa zic, it's a man's world iar mie nu imi place sa ma "dau inginer" :D
Mda, cand am luat masina noua am crezut ca s-a dus vremea alergarii dupa mecanici buni. Acum imi dau seama ca pe atunci lucrurile erau chiar simple, gaseam un mecanic bun si aia era, nu imi bateam capul si cu o garantie care sincer nu pare sa imi foloseasca la ceva :(
Stiu ca motorul e partea sensibila, unde nu e bine sa intre oricine. Tocmai din acest motiv v-am cerut parerea. Multumesc mult!
-
Nu stiu cum sunt altii, dar eu nu sunt deloc misogin.
Faptul ca nu te pricepi la motoare e probabil compensat de alte calitati care le lipsesc "inginerilor".
-
Daca stau sa ma gandesc bine, scartaitul la roti a aparut dupa ce s-au schimbat amortizoarele (deci dupa ce s-a umblat la roti) si a trebuit sa inist ceva timp pana s-a rezolvat problema partial. Ca sa nu mai vorbesc ca niste furtunase de frână aproape ca atarnau dupa interventie. Acum, se pare ca problema a revenit.
-
In cazul meu nu s-a intervenit in niciun fel asupra rotilor inainte de scartait. Am fost de fata langa masina de fiecare data cand a stat in service.
-
va rog pe voi sa imi dati un sfat unde sa ma duc cu ea la verificat/reparat.
Bun venit! Daca imi permiti, ti-as recomanda DAB Auto. Eu, la 5 masini la care am facut service la ei, nu am avut motive de nemultumire.
editat de moderator:
@gabi males nu era nevoia de citarea integrala a lungii postari a Ucăi. Am ajustat eu citatul (pana la esenta) in acord cu raspunsul tau
-
Pun si eu o parere,nu dau cu paru':
-mi-a aparut si mie "fluieratul-scartzait de tren" in franare in plaja 35->20km/h....am fost ingrijorat pana am plecat pana la Ploiesti si la intoarcere pe A3 mergand cu vreo 110 km/h am fost depasit de alt IGNIS care facea la fel dar PERMANENT si de vreo 15 ori mai puternic de era sa trag de volan sa ma feresc din calea trenului... :-))...vazand ca se poate mult mai rau m-am linistit si astept revizia de 1an /15 k km pt. o curatare!
-parerea mea este ca fluieratu' se datoreaza modului cum se face frecarea suprafetelor placutelor si discurilor; am auzit ca "ferodoul" placutelor este dintr-o pulbere ecologica....sunt de parere ca dupa inlocuirea acestora cu niste placute de franare de calitate, de la alt producator fluieratul va dispare!...e doar o parere neverificata!
-
La mine dispare la franare si daca nu scartatie si merg usor se aude un zgomot de frecare.
-
Salut! Sunt posesoarea unui Ignis 1.2 GL din august 2017, acum are putin peste 32000 km, facuti atat pe asfalt cat si pe forestiere.
Acum am o alta problema, si va rog pe voi sa imi dati un sfat unde sa ma duc cu ea la verificat/reparat. In timpul accelerarii, la ~2500-2700 ture, parca are noduri (v-am spus ca nu ma pricep, va rog nu radeti prea tare :D). Daca ar fi sa compar, as spune ca e ca pe vremea Daciei, cand era subturata si tragea sa moara, doar ca nu se simte la fel de rau. Am luat in calcul benzina, doar ca nu alimentez decat de la OMV, iar la ultima plimbare am alimentat din 3 judete diferite, zone diferite ale tarii.
D-na UCA,
Posibil ca la mersul motorului sa fie de la benzina; eu de cate ori am mai alimentat neplanificat, de la benzinarii no-name, sau din tara (de obicei pun de la MOL) am avut probleme cu mersul motorului,de cateva ori chiar rele de tot. Eu zic sa mergeti cu masina ceva mai turat (schimbati la 3500-4000 si sa nu scada sub 2500 ulterior decat daca mergeti constant) pana incepe sa clipeasca si ultimul patratel de combustibil si apoi alimentati full de la o benzinarie de marca....poate isi revine!....daca nu, e bine sa mergeti la tester la un dealer mai "rasarit"....
modificat de moderator: am corectat un mic defect de editare a postarii
-
La revizie au spus ca au curatat franele, au gresat, totul e ca nou. ... Ideea este ca la nici o luna dupa curatarea cu pricina, a inceput scartul la roti. Am tot zis ca o fi si o pati, ca poate mi se pare, ca poatre trece, dar era din ce in ce mai rau.
Doua lucruri sunt interesante: 1. Daca ai o filmare (citez si eu baietii de la DAB :) cu scartaitul - poate rogi pe cineva sa filmeze daca nu face la viteze mari (a se incerca evitarea persoanei care filmeaza :) ). Scartaitul franelor are in general trei cauza si nici una nu presupune ungerea orice ar zice altii: 1a. Placute uzate (pietrificate), 1b. Placute uzate si frecarea sarmulitei martor, 1c O aparatoare interioara indoita usor (cea de la rulement) sau o sarmulita care a intrat acolo sau e prinsa stramb Al doilea lucru interesant ar fi daca scartaitul este usor reproductibil si in ce situatii
-
Buna seara!
Pai sa o luam pe rand :)
1. Gabi Males - Multumesc, voi lua legatura si cu cei de la DAB. De fapt, cred ca doar ei au mai ramas prin Bucuresti, tinand cont ca toata lumea mi-a spus sa ma feresc de Radacini :-?
2. Aavii - din pacate nu mai am ce sa filmez, dupa cum am spus acum pare ok. Dar, ca detalii, ar fi cam asa: Nu scartaia la franare. Scartul avea legatura cu miscarea rotii, ca si cum cam pe trei sferturi din rotatie mergea fier pe fier. Prima data am crezut ca este vreun rulment cu probleme, dar a fost verificata putin intr-un service Dacia si mi-au spus ca sigur rulmentul nu este (cunosc mecanicii de acolo si am incredere in ei). In ziua in care am dus-o in service Autonet, nici frana nu parea sa mai reactioneze prea bine, parca mergea putin infranata. Deci, posibil sa fi fost mizerie/nisip/pietricele, dar in continuare nu inteleg cum puteau ajunge acolo. Daca mizeria ar intra atat de usor, ar insemna ca soselele s-ar transforma intr-un concert continuu. Ca o paranteza, inainte de gargarita am avut un Matiz pe care timp de 9 ani l-am folosit si ca masina de oras, si ca masina de teren (nu radeti, era cu mult mai capabil decat crede lumea). Niciodata nu a avut un astfel de scartait.
3. Soimu - am alimentat de la: OMV Ploiesti, OMV Petrom Valenii de Munte, OMV Centura Brasov, OMV Targu Mures, OMV Borsa. Ma feresc de benzinariile no-name. Nici in Petrom nu prea mai am incredere, dupa ce m-au furat de cateva ori la pompa. Si am grija sa nu ajung niciodata la fundul rezervorului. In ceea ce priveste mersul turat ... Nu ajunge prea des la 4000 de ture sau peste, dar nici nu e surprinsa cand se intampla :D
Va multumesc oricum pentru sugestii, in masura posibilitatii voi tine cont de toate :)
-
In situatie cu scartaitul banui acea aparatoare indoita, care a fost indreptata putin la service.
-
Uca... ai rezolvat cu masinuta?
-
Dupa schimbarea cauciucurilor, la sfatul celor din service am facut si directia. In mod ciudat dupa asta nu mai aud zgomotul de la bucsa din volan. Cum anume a fost asta posibil, nu stiu. Important e ca e ok.
-
Ce inseamna "descartaire"?....si de ce a doua?....cat de des se face?...de ce se face?...in ce consta?...de ce nu e de ajuns una?.....este o procedura de intretinere curenta?...este cauzata de un defect de proiectare?...de ce nu corecteaza fabricantul "defectiunea"?..sau este o chestie normala(dar deranjanta)?...daca o lasi asa, care pot fi consecintele?...parca am fi in secolul 20, nu 21....prea multe chestiuni simple lasate nerezolvate desi lumea e plina de specialisti si AI....
-
Nu vor aia sa-i dea lui spray-ul cu care îi ung rotile ca sa-l mai poata taxa din când în când. :-))
-
Buna seara!
Am rezolvat si nu prea, pe principiul pacientul decedat a fost declarat sanatos :D Cica atat aparatul cat si mesterul spun ca totul e ok, deci e ok. Urmeaza vacanta cu vreo 3500 km, vedem la intoarcere cum e. Cine stie, poate chiar a fost o tura de benzina cu probleme :)
Va multumesc tuturor pentru ajutor si va tin la curent cu eventualele probleme aparute (sper totusi sa nu am ce sa va spun ;-) )
Seara frumoasa si vacanta fara dureri de cap :)
-
Colega, sa ai parte de drumuri bune si colegi de drum politicosi ! >:D<
-
Ce inseamna "descartaire"?....si de ce a doua?....cat de des se face?...de ce se face?...in ce consta?...de ce nu e de ajuns una?.....este o procedura de intretinere curenta?...este cauzata de un defect de proiectare?...de ce nu corecteaza fabricantul "defectiunea"?..sau este o chestie normala(dar deranjanta)?...daca o lasi asa, care pot fi consecintele?...parca am fi in secolul 20, nu 21....prea multe chestiuni simple lasate nerezolvate desi lumea e plina de specialisti si AI....
Pai ce sa zic? Scartaie rotile din față la viteze foarte mici (nu la frânare). Dar scartaie atat de tare de zici ca sunt cu caruciorul de butelii prin cartier de mi-e rusine ca trezesc toata comunitatea. A mai facut acum fix 1 an asa.
Mecanicul zicea ca "așa face toate", cum de nu stiu eu. I-am zis ca eu nu prea sunt obisnuit decat cu scârtaitul de la placutele de frână.
-
Revin cu niste explicatii de la scross, dar care cred ca sunt comune la toate suzucile noi
Am schimbat placutele la sx4 scross si am constatat la cea din partea dreapta fata ca era plin ochi canalul cu pilitura (asta era roata care mi-a scartait in primavara)
santul placutelor pt suzuki e ok ca si grosime si adancime, e standard
Dar am vazut pe dreapta fata ca era full de jeg (mai aveam “carne 3 mm”), stanga era mai putin plina de pilitura
Eu cred ca e o greseala de proiectare la tabla aia ca nu permite evacuarea piliturii si apasa pe ea care la randul ei atinge diverse si hraie
In primavara am bagat spray si jet de apa combinat cu 2 frane si nu a mai facut deloc