Suzuki Club ROMANIA
Discutii auto generale => Tutoriale, Tips&Tricks => Subiect creat de: shpeedy din 28.Iun.2014, 09:53:26 a.m.
-
O chestie enervanta la Swift: atunci cand merg cu geamul de la sofer chiar si putin deschis si shprituiesc lichid pe parbriz, acesta se prelinge pe laterale, ajungand in urmatoarele secunde direct in habitaclu.
Ma gandesc ca ar trebui sa se scurga cumva pe la marginea parbrizului; exista posibilitatea sa fie ceva infundat sau "asa face toate" ?
-
Oare daca ai monta deflectoare , s ar remedia problema ?
-
Cu deflectoare (paravanturi) ar prelungi traseul pe care se va scurge lichidul.
Daca va tine geamul deschis ceva mai mult, apa va intra tot in habitaclu.
Daca va ramane doar putin deschis, apa de pe deflector se va prelinge pe geamul lateral.
Depinde de sofer. Si mai conteaza si viteza de deplasare ...
-
atunci cand merg cu geamul de la sofer chiar si putin deschis si shprituiesc lichid pe parbriz, acesta se prelinge pe laterale, ajungand in urmatoarele secunde direct in habitaclu.
" Asa face toate sefu" dar se poate rezolva extrem de simplu si fara costuri doar cu o lama de stergator uzata si putin silicon de culoare neagra.
P.S. A mai pus solutia asta odata ca o simpla ipoteza insa am fost luat in ris de unii. Ieri am aplicat-o si azi a fost facuta proba la viteza pina intr-o 100 km/h si a functionat perfect chiar si la deschideri mai mari ale geamului.
-
" Asa face toate sefu" dar se poate rezolva extrem de simplu si fara costuri doar cu o lama de stergator uzata si putin silicon de culoare neagra.
P.S. A mai pus solutia asta odata ca o simpla ipoteza insa am fost luat in ris de unii. Ieri am aplicat-o si azi a fost facuta proba la viteza pina intr-o 100 km/h si a functionat perfect chiar si la deschideri mai mari ale geamului.
Banuiesc ca solutia se aplica in partea stanga a parbrizului, la imbinarea cu caroseria...
-
Se lipeste lama stergatorului (cel de 60-65 cm) pe zona neagra a parbrizului (chiar linga chederul geamului). Lama se va lipi paralel cu stilpul masinii incepind din zona superioara a geamului unde chederul incepe curbura pt "imbinarea" cu latura orizontala a plafonului.
In timpul spritului si a functionarii stergatoarelor, curentul de aer ce loveste parbrizul, va dirija apa culeasa de stergatoare spre "canalul" de prindere a barelor (NU BARILOR) longitudinale de pe plafon.
P.S. Eu am folosit o lama lunga de stergator insa banuiesc ca merge si cu o lama mai scurta.
-
Si cu ce ai lipit o ?
Se vede urat sau e " invizibila " , ca nu mi pot imagina cum arata improvizatia ?
Off Topic : oricum nu prea vad rostul sa deschizi geamul la viteza mare doar daca :
1. esti un " taran " si arunci mizerii pe strada
2. vrei sa ai o experienta neplacuta cu o albina/viespe in ochi ...
3. daca iti doresti cu toata fiinta sa auda toti manelele din masina ta ..
-
1. Si cu ce ai lipit o ?
2. Se vede urat sau e " invizibila "... ?
3. nu prea vad rostul sa deschizi geamul la viteza mare doar daca :
a) esti un " taran " si arunci mizerii pe strada
b) vrei sa ai o experienta neplacuta cu o albina/viespe in ochi ...
c) daca iti doresti cu toata fiinta sa auda toti manelele din masina ta ..
1. Silicon.
2. Este "invizibila". Suprafata pe care e lipita lama de cauciuc este de culoare neagra; la fel si lama de cauciuc cit si solutia de lipit.
3. Facind un experiment, am considerat de datoria mea sa vad ce se intimpla in cel putin doua faze hai sa le zic variabile: viteza si marimea deschiderii geamului. Faza cu taranismele, manelismele etc, depinde de mentalitatea, educatia si modul fiecaruia de a se comporta in societate.
P.S. nu mi pot imagina cum arata improvizatia
Daca te vei uita atent din exteriorul parbrizului, vei observa ca acesta, pe conturul lui, are o margina cam de 1 cm latime de culoare neagra. Pe acest contur, si paralel cu stilpul sting al masinii, se lipeste lama de cauciuc. Intre lama de cauciuc si stilp, se interpune chederul original montat de fabrica. Pozitionarea si lipiturea lamei se face in stinga parbrizului pornind din zona superioara unde parbrizul incepe sa-si schimbe directia spre latura orizontala (cupola) si coborind spre capota motorului.
-
Multumesc pentru solutie !
-
nu mi pot imagina cum arata improvizatia ?
https://plus.google.com/photos/107305132133646577838/albums?banner=pwa
-
Imi cer scuze ca sunt off topic dar .. nu se vede nimic in poza , e prea departe facuta foto si tot nu mi dau seama :( , daca se poate o poza de aproape ?
-
nu se vede nimic in poza...
Scuze. Am uitat eu sa le fac "publice". Sint 3 fotografii: Deviere apa parbriz 1; 2 si 3.
-
Deviere apa parbriz: https://picasaweb.google.com/107305132133646577838/2014070109?authuser=0&feat=directlink
Acum cred ca se pot vedea toate cele 3 poze.
-
La mine nu ploua atat de mult si des incat sa incarc parbrizul si cu lama aia, care sa fim seriosi, se vede ca un pai, infipt in ochi. Ma rog, daca stai doar la volan si nu privesti masina de-afara, da e invizibil.
Asta cred ca este o solutie pentru un fumator inrait, care nu poate sa stea cu geamul inchis si sa nu fumeze, nici macar pe timpul ploii.
-
E ultila aceasta solutie si daca nu esti fumator. E suficient sa faci cateva drumuri in afara orasului, iarna pe ploaie, cand e mizerie pe drum si vei vedea ca nu ai degeaba oglinda retrovizoare pe partea stanga.
-
...se vede ca un pai, infipt in ochi.
Se vede pt ca am atras eu atentia unde este montata. Eu zic sa incerci si sa intrebi pe altii daca vad vreo modificare estetica. Daca nu-ti va face placere, o dai jos. Siliconul se curata usor, nu lasa urme si nu produce stricaciuni.
P.S. Eu am mai pus si o bucatica de lama in partea superioara alaturi de lama mare.
Eu am dat solutia rezolvarii problemei. Cine doreste isi monteaza ori lama mare, ori mica; cui nu-i face trebuinta, poate sa lase masina asa cum este.
-
Propun ca toata discutia de la acest moment (http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/my-new-toy-!!!/msg153728/#msg153728) cu tot cu solutia propusa de @Laurentiu sa fie mutata pe un topic nou in 'Tutoriale, Tips&Tricks' (intrucat se poate aplica oricarei masini) cu titlul 'Lichidul de parbriz si geamul deschis' (scuze, dar alt titlu mai sugestiv nu mi-a venit in minte :pardon:; alte sugestii sunt binevenite).
-
E ok , nu se observa decat daca esti f atent ( totusi eu n as opta pt improvizatia asta ) .
-
Multumesc, Leutz !
-
Chiar ieri spuneam, domle o fi low cost masina asta dar nici chiar asa, sa curga apa pe.geamul lateral.
Buna solutia, felicitari !
-
...domle o fi low cost masina asta ...
Nu numai la Suzuki este acest inconvenient ci si la Toyota si la toate masinile la care stilpii fatza sint cam la acelasi nivel cu parbrizul. Un stilp "ingrosat" (mai inaltat fatza de geam) cu 5 - 10 mm, ar fi eliminat problema asta din start.
-
Oare daca ai monta deflectoare , s ar remedia problema ?
Nu - la fel face si la mine si am paravanturi (asa le zice) de cand am luat-o.
-
la fel face si la mine si am paravanturi (asa le zice) de cand am luat-o.
se poate rezolva extrem de simplu si fara costuri doar cu o lama de stergator uzata si putin silicon de culoare neagra.
P.S. Ieri am aplicat-o si azi a fost facuta proba la viteza pina intr-o 100 km/h si a functionat perfect chiar si la deschideri mai mari ale geamului.
Se lipeste lama stergatorului (cel de 60-65 cm) pe zona neagra a parbrizului (chiar linga chederul geamului). Lama se va lipi paralel cu stilpul masinii incepind din zona superioara a geamului unde chederul incepe curbura pt "imbinarea" cu latura orizontala a plafonului.
In timpul spritului si a functionarii stergatoarelor, curentul de aer ce loveste parbrizul, va dirija apa culeasa de stergatoare spre "canalul" de prindere a barelor (NU BARILOR) longitudinale de pe plafon.
P.S. Eu am folosit o lama lunga de stergator insa banuiesc ca merge si cu o lama mai scurta.