Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW VITARA => Piese auto NEW VITARA => Subiect creat de: cmd77 din 17.Sep.2022, 10:53:52 a.m.
-
Salut, Ce recomandari aveti pentru bujii la o Vitara 2015, cod motor M16A?
Mersi
-
DENSO IKH20TT (https://automobilus.ro/bujii-denso-ikh20tt)
-
Urmeaza sa schimb si eu bujiile la Vitara 1.6 si m-ar ajuta sfatul vostru, daca sa merg pe cele originale (https://piese.radacini.ro/aprindere-evacuare-sx4-s-cross-2013-prezent-3710/bujie-09482-00606-000.html) sau pe cele Denso IKH20TT (https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=IKH20TT)
-
eu am luat denso TT.
inca nu mi am facut curaj sa le montez. am 82k. probabil intr o zi cand ma trezesc dimi si e racoare (dupa o tura in cartier sa se incalzeasca putin).
-
@ASZ am uitat sa iti zic..daca vrei sa le schimbi tu (e f simplu..fata de altele) iti trebue tubulara magnetica. eu aveam cu manson de cauciuc ..inutila la m16a. pe emag am gasit la 20 lei..ceva de genul.
-
Salut.
Am discutat la reprezentanta despre un schimb de bujii și mi a spus ca ,după inlocuire bujii se face OBLIGATORIU, test de noxe. Oare asa sa fie?Obligatoriu?
Eu nu am citit pe aici sa fi făcut cineva acel test de noxe ,după schimbarea bujiilor!
Știe cineva ceva în sensul asta?
Mersi@
-
:-j
Pe banii tai de ce nu....
Foame mare.
-
Pai trebe sa fim siguri ca astea noi nu scoate cenusa. =)) =))
-
Salut.
Am discutat la reprezentanta despre un schimb de bujii și mi a spus ca ,după inlocuire bujii se face OBLIGATORIU, test de noxe. Oare asa sa fie?Obligatoriu?
Eu nu am citit pe aici sa fi făcut cineva acel test de noxe ,după schimbarea bujiilor!
Știe cineva ceva în sensul asta?
Mersi@
Eu l-am facut si nu mi-au spus nimic despre asta / ma refer la dealer. Ca reprezentanta e altceva.
Parca vezi ca mai scotocesc prin manualul de service si gasesc un test ref. la verificarea bujiilor :))
-
:-j
Pe banii tai de ce nu....
Foame mare.
Așa mă gândeam și eu!
-
Pai trebe sa fim siguri ca astea noi nu scoate cenusa. =)) =))
🤣🤣🤣🤣🤣
-
Salut.
Am discutat la reprezentanta despre un schimb de bujii și mi a spus ca ,după inlocuire bujii se face OBLIGATORIU, test de noxe. Oare asa sa fie?Obligatoriu?
Eu nu am citit pe aici sa fi făcut cineva acel test de noxe ,după schimbarea bujiilor!
Știe cineva ceva în sensul asta?
Mersi@
Eu l-am facut si nu mi-au spus nimic despre asta / ma refer la dealer. Ca reprezentanta e altceva.
Parca vezi ca mai scotocesc prin manualul de service si gasesc un test ref. la verificarea bujiilor :))
Doar cu asta se ocupa reprezentantele,sa facă bani. Eu sunasem sa întreb dacă au o problema ,dacă vin eu cu consumabilele,și când i am zis de bujii, imediat a reacționat,,vedeți ca trebuie sa faceți test de noxe"😅😅😅😅😅
De parca cand îți schimba plăcuțele de frână îți face test la stand!
Cand le spui de schimb de ulei ,imediat spun ,aaa,revizie!
Nu ,domne'. Nu vreau revizie ,vreau schimb de ulei. Dar nu le convine ,ca la revizie ,te incarca la bani,la greu
-
Un coleg suzukist a schimbat bujiile la 60k.
Dupa cum le vad pe ale lui vechi versus nou, parca nu imi vine sa le schimb pe ale mele la revizia de 4 ani la 50k.
-
Schimba-le daca te arunca banii afara din casa.
Faci un bine alora din reprezentante, pe acolo bate vântul rau de tot.
Originalele cu care e echipata masina duc cel putin 90k de km.
PS: din a doua poza se vede ca electrodul e la fel de intact ca si cel de pe bujia noua; dpmdv au fost schimbate în mod cu totul inutil.
-
Un coleg suzukist a schimbat bujiile la 60k.
Dupa cum le vad pe ale lui vechi versus nou, parca nu imi vine sa le schimb pe ale mele la revizia de 4 ani la 50k.
Sa nu le schimbi, am facut eu gresala la 55.000 km dupa 5 ani. Nicio diferenta intre cele vechi si cele noi. Eu zic ca duc lejer 100.000 km.
-
La fel şi eu, schimbate degeaba la 57.000. Următoarele pe la 160-170.000.
-
Daca vrei sa le tii pana la 170k...era bine daca dadeai cu ceva pasta. Oricum la plus 100 mii nu mai lucreaza corect....or..asta nu e bine.
Oricum ar fi...o bujie nu se verifica doar vizual....la 60k nu e un capat de tara ..200...sau 400 lei. La 1.6 schimbul parca e la 100k. La 1.4 60k.
-
Eu am schimbat, conform manualului, la 60k. Si, intr-adevar, s-a simtit la functionarea motorului. Bujiile vechi aveau distanta dintre electrozi vizibil marita, iar 2 dintre ele chiar aveau varful de iridiu tocit.
-
Bujiile se schimba la numarul de km. in functie de materialul din care e facut electrodul central.
-
How Long Do NGK Iridium Plugs Last? (https://www.ngk.com/how-long-do-ngk-iridium-plugs-last)
NGK Iridium IX has an iridium center electrode, however the ground electrode is a traditional nickel construction. Therefore, the ground electrode will wear out first. NGK gives them a life expectancy of 40-50k miles. But they have to temper their projections as driving conditions and motor modifications differ. Typically we have found you can expect 60,000 to 80,000 miles on an unaltered motor.
NGK Laser Iridium Spark Plugs have iridium center and a platinum ground electrodes. If installed in a regular engine, they would likely last longer than most people keep their car (barring any motor problems that can cause premature plug death). All Laser Iridium plugs are an OEM design, made for a specific engine. Some feature a special resistor or electrode design, depending on the OE requirements. In their OE application, NGK's Laser Iridium plugs typically last 80-100k miles.
Pe k14C sunt NGK 96412 ILZKR7D8 Laser Iridium, echipare de fabrică. Deci 128.747,52 - 160.934,4 km.
Voi schimbaţi-le la 60.000 km, că şi eu le-am schimbat. Prima oară. Următoarele după cel puţin alţi 120.000 km.
-
Voi schimbaţi-le la 60.000 km, că şi eu le-am schimbat. Prima oară. Următoarele după cel puţin alţi 120.000 km.
Corect, sa moara si capra vecinului..... B-)
Eu zic sa le schimbati pe alea originale pe la 100k de km iar urmatoarele dupa 60k de km.
Pentru ca originalele care nu sunt produse pentru prima echipare a masinii nu vor tine niciodata mai mult de 60-70k de km.... pentru ca asa e planul de marketing....
-
78.000 so far, coafura rezistă.
-
Au 20k....acum
La 120k..130k...sa zici cum porneste sau in sarcina daca intrerup...sau cum e amestecul. :dknw:
Eu vad bujia ca un consumabil sensibil....cum e uleiul.
Eu schim uleiul la 10k sau an. Nu schimb uleiul la 20 k....sau la 30k cum am.vazut la altii..sa nu zic ford ...60k... asa si bijiile ....nunle duc pana in limita superioara....
@bekxy uleiul de ce il schimbi mai repede?
Ps. K e pe injectie directa?
-
Uleiul îl schimb la 15.000, aşa cum spune şi planul de revizii.
K14C are injecţie directă, da.
-
Salutare!
Eu la 50k am scos bujiile sa vad ce marca sunt, facut poza, le-am comandat, pus in portbagaj.
Pe cele de pe masina le-am dat cu pasta de cupru parca, ceea care rezista la temperaturi mari.
Am pus in masina tubulara si prelungitorul, in caz ca trebuie sa le schimb sau incep sa dea rateuri si sunt prin coclauri.
In prezent am 207k si sunt inca cele originale, functioneaza la fel ca in prima zi, consumul la fel, de fapt a si scazut de cand am trecut la alta marca de ulei.
Drumuri bune!
-
Foarte bine ca ai pus pasta antiseize.
Cu o singura remarca.
Se modifica pragul de strangere. O sa ai tendinta sa strangi mai tare....asta daca n ai cheie nm
n am citi bine si ai 207 mii/km cu bujiile originale?
la o uzura asa mare exista multe riscuri ...inclusiv sa se rupa, si parca n as vrea un rateu in admisie din cauza unei bujii schimbate tarziu. putin probabil dar.... :dknw:
-
Am asteptat o zi libera cu soare sa le schimb. Liber am avut..soare nu ..ploaie da.
Cum ziceam s au schimbat usor.
Un coleg formist zice ca tin 160k.
DUPA cum se vede pierdeau gaze. Odo....78k
-
Am asteptat o zi libera cu soare sa le schimb. Liber am avut..soare nu ..ploaie da.
Cum ziceam s au schimbat usor.
Un coleg formist zice ca tin 160k.
DUPA cum se vede pierdeau gaze. Odo....78k
Ceva schimbare in mersul motorului, dupa inlocuirea bujiilor, ai sesizat?
-
As zice ca da. La relanti parca e mai stabila.
O sa revin cu input dupa ceva km
-
Mersi.
Un alt parametru ce ar trebui urmarit este consumul.
Daca e diferenta mare intre bujiile vechi si cele noi, cred ca se va simti si la consum o imbunatatire...
-
Ps.
Le am schimbat la rece nu la cald. Se pare ca greseam cand schimbam incalzite pe aluminiu.
-
DUPA cum se vede pierdeau gaze. Odo....78k
Daca ar fi pierdut gaze, acestea ar fi fost vizibile dupa garniura de etansare (pe hexagon spre partea cu portelanul). Maroniul de pe filete arata ca arderea din cilindru este buna (amestecul carburant este in proportia recomandata).
L.E. Scuze! Acum am observat gulerul maroniu de deasupra hexagonului.
-
Da..iar una daca mai statea incepea si pe la saiba...si acolo e problema..pentru bobina ...in teorie
@gabineg mai profitam de timpul tau...daca consideri/consideram oportun unirea celor 2
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=12309.msg353921#new
Tnx
-
Propunere acceptată și înfăptuită.
-
Ceva schimbare in mersul motorului, dupa inlocuirea bujiilor, ai sesizat?
@NicNic
nicio diferenta. cel putin una care sa fie sesizata de mine. iar consumul e batut in cuie..7.8 l/100km. am mers cc 2000 km...si urban si extra.
porneste bine..trage bine..acelasi comportament la relanti....