Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW IGNIS => Diverse NEW IGNIS => Subiect creat de: zambru din 10.Iun.2021, 12:22:20 p.m.
-
Stiu ca s-a mai discutat intre posesorii de Vitara si S Cross, dar pentru ca sunt posesor de Ignis adresez intrebarea aici.
Este mai bun Eneos, atat pentru motor cat si pentru transmisie, decat Mobil Super respectiv Liqui Moly, la aceleasi specificatii, sau nu se poate pune problema asa?
-
Despre Mobil nu pot spune decât ca exista riscul sa iei teapa (contrafacut).
Liqui Moly e un ulei bun, dar Ravenol este si mai bun.
Eneos au macar decenta sa specifice ca rezista 15k de km.
PS: sau cel putin o aveau, între timp vad ca au modificat pliantele si acum pretind ca e ok sa îl schimbi la 20k de km.
-
Despre Mobil nu pot spune decât ca exista riscul sa iei teapa (contrafacut).
Liqui Moly e un ulei bun, dar Ravenol este si mai bun.
Eneos au macar decenta sa specifice ca rezista 15k de km.
PS: sau cel putin o aveau, între timp vad ca au modificat pliantele si acum pretind ca e ok sa îl schimbi la 20k de km.
De ce Mobil si nu altul ar putea fi contrafacut?
Iar despre Ravenol nu stiu nimic. De ce este mai bun?
-
La ravenol se poate verifica seria de pe ambalaj la ei pe site pentru autenticitate.
https://my.ravenol.com/en/check-your-code
-
De ce Mobil si nu altul ar putea fi contrafacut?
Iar despre Ravenol nu stiu nimic. De ce este mai bun?
Mobil avea la un moment dat ca sursa de import Turcia.
Deci....
-
Azi mecanicul la care am fost spunea ca au venit recent de la importator sa ridice butoiul de ulei Castrol cumparat, ca cica ar fi contrafacut si in total 300 t de ulei cu marca Castrol au fost vandute in Romania si nu era original...
-
Azi mecanicul la care am fost spunea ca au venit recent de la importator sa ridice butoiul de ulei Castrol cumparat, ca cica ar fi contrafacut si in total 300 t de ulei cu marca Castrol au fost vandute in Romania si nu era original...
Incredibil! Dar cine a dat de gol smecheria?De ce Mobil si nu altul ar putea fi contrafacut?
Iar despre Ravenol nu stiu nimic. De ce este mai bun?
Mobil avea la un moment dat ca sursa de import Turcia.
Deci....
Am inteles.
-
La ravenol se poate verifica seria de pe ambalaj la ei pe site pentru autenticitate.
https://my.ravenol.com/en/check-your-code
Foarte interesanta optiunea. Au si alti producatori asa ceva?
-
Nu
-
ca o concluzie, va rog, intrucat voi face schimbul de ulei de motor si transmisie intr-una din zilele urmatoare, ce ma sfatuiti sa aleg?
Eneos pentru motor si Ravenol pentru transmisie?
Mentionez ca pana acum am folosit Mobil pentru motor respectiv Liqui Moly pentru transmisie, dar am luat in considerare schimbarea tipurilor de uleiuri citind parerile posesorilor de Suzuki de pe acest forum.
-
Vad ca ai Suzuki Ignis dar nu stim ce an e. Din moment ce intrebi si despre uleiul de la cutie presupun ca e un model mai vechi. Si eu am o masina mai veche, din 2007. Are peste 200k km si in motor pun ravenol pentru ca nu-l consuma (lucru care s-a intamplat cu alte uleiuri ex: ulei mercedes original, motul, castrol). La cutie am schimbat uleiul cu un ulei de cutie de viteze Febi. Nu am probleme cu el insa nu am experimentat cu mai multe tipuri schimband uleiul din cutie doar cu ce mi-a recomandat service-ul dar in concordanta cu ce zice cartea tehnica.
Pe scurt: pune orice ulei este specificat in cartea masinii si ar trebui sa fie in regula. La motor eu recomand Ravenol iar la cutie nu stiu atat de multe incat sa ma pronunt.
-
Vad ca ai Suzuki Ignis dar nu stim ce an e. Din moment ce intrebi si despre uleiul de la cutie presupun ca e un model mai vechi. Si eu am o masina mai veche, din 2007. Are peste 200k km si in motor pun ravenol pentru ca nu-l consuma (lucru care s-a intamplat cu alte uleiuri ex: ulei mercedes original, motul, castrol). La cutie am schimbat uleiul cu un ulei de cutie de viteze Febi. Nu am probleme cu el insa nu am experimentat cu mai multe tipuri schimband uleiul din cutie doar cu ce mi-a recomandat service-ul dar in concordanta cu ce zice cartea tehnica.
Pe scurt: pune orice ulei este specificat in cartea masinii si ar trebui sa fie in regula. La motor eu recomand Ravenol iar la cutie nu stiu atat de multe incat sa ma pronunt.
Ignisul este din 2017.
-
Legat de standarde, ACEA C3 apare la doua dintre uleiurile care ma intereseaza (Sustina si Ravenol) dar in carte acesta nu este trecut, in schimb apar ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5,
alaturi de API SL, SM, SN dar si de ILSAC GF-3, GF-4, GF-5.
Urmeaza sa fac o alegere intre 5W-30 Sustina si Ravenol dar sunt nedumerit de aceste standarde, Sustina e unul singur cu C3, iar la Ravenol sunt mai multe.
Stie cineva ce le diferentiaza ori care trebuie ales?
-
https://www.ravenolromania.ro/lubrifianti-rol-clasificare-standarde-specificatii/
La acest link ai clasificarile API/ACEA/SN/SM etc. cu descrierile si utilizarile lor. Asta in ideea de a sti intai ce inseamna ca mai apoi sa poti face o alegere informata.
Configurator ulei gasesti la toti producatorii si ai fise explicative despre fiecare ulei in parte.
Ca idee cauta sa iei un ulei care are cele mai recente standarde (ultimele versiuni) care se potrivesc cu ce zice cartea.
Uite si inca un video mai generic despre cum sa alegi uleiul (cu cateva detalii in plus fata de ce zice cartea): https://www.youtube.com/watch?v=B43eA709zO0.
P.S.: @ntire2000 mi-am adus aminte de ce ziceai tu acum ceva vreme vis-a-vis de recomandarile producatorului de ulei versus producatorul masinii cand vine vorba de intervalul de schimb. Uite ce zic baietii aici: "Intervalul de schimb este recomandat numai de catre producatorul de masini SI NU DE PRODUCATORUL SAU VANZATORUL DE ULEIURI."
-
Urmeaza sa fac o alegere intre 5W-30 Sustina si Ravenol dar sunt nedumerit de aceste standarde, Sustina e unul singur cu C3, iar la Ravenol sunt mai multe.
Eu as merge pe mina Ravenol. Vezi ca uleiurile sint unele pentru motoare diesel si altele pentru motoare pe benzina. Citeste-le caracteristicile si adapteaza-le la ceea ce scrie in cartea masinii.
P.S. Mergi pe un ulei ce este subtire iarna si-si pastreaza caracteristicile de ungere la temperaturi ridicate vara.
-
As dori sa pun Eneos Sustina 5W-30 dar vad ca prezinta standardul ACEA C3, care nu este mentionat in manualul masinii.
Daca am inteles bine din descrierea uleiului, ACEA C3 este conceput in special pentru motoare diesel cu filtre de particule, ceea ce eu nu am.
In consecinta nu pot pune Sustina 5W-30, dar pot pune Eneos Hyper-multi 5W-30, cu A5/B5 ce este trecut in carte.
Legat de Eneos si ce am scris mai sus e ceva ce imi scapa sau e corect?
-
Eneos Sustina 5W-30 e API SN. Vezi ghidul din attachment
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210625/224b65a0db63f2ec37819885c08aaf2a.jpg)
-
Eneos Sustina 5W-30 e API SN. Vezi ghidul din attachment
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210625/224b65a0db63f2ec37819885c08aaf2a.jpg)
Conform ghidului standardul ACEA este cel mai important. In carte, intr-adevar apare API SN - care tot conform ghidului este de rang trei, dar nu apare ACEA C3.
Nu stiu ce sa inteleg de aici.
-
ACEA C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.
-
Si eu am Eneos Sustina 5W-30 in motor acum (benzinar euro 4 de 12 ani vechime). Mai sunt si alti colegi cu SX4 care folosesc acest ulei.
-
Si eu am Eneos Sustina 5W-30 in motor acum (benzinar euro 4 de 12 ani vechime). Mai sunt si alti colegi cu SX4 care folosesc acest ulei.
E bine de stiut. Si eu inclin catre acest tip de ulei in momentul de fata, cu nelamurirea legata de ACEA C3 care nu e trecut in carte pentru Ignis din 2017 (motor K12C).
-
Pentru uleiul de motor al masinii, ceea ce indicat in carte arata in felul urmator:
ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5
API SL, SM, SN
ILSAC GF-3, GF-4, GF-5
-
Aoleu, tu ai Ignis 2017? Scuza-ma, dar credeam ca ai un vechi Ignis II. In acest caz imi retrag recomandarea pentru Eneos Sustina 5W-30.
-
Pai in cazul asta @zambru - Ravenol 0w20 ECS si ai terminat balciul. Asta folosesc si eu la Baleno acelasi motor.
-
Pai in cazul asta @zambru - Ravenol 0w20 ECS si ai terminat balciul. Asta folosesc si eu la Baleno acelasi motor.
Mersi pentru recomandare.
Inca de la primul schimb am folosit 5W-30, motorul s-a obisnuit si nu as schimba vascozitatea. Sustina 5W-30 e si nu e recomandat de Szakal, in schimb pot alege 5W-30 Hyper-Multi cu specificatie A5, aceeasi cu Mobilul folosit pana acum.
In urma a ceea ce am citit pe forum am luat in considerare uleiurile Eneos, dar si Ravenol si am zis sa incerc si unul japonez.
-
S a obisnuit… nu mai zic nimic…. Ai ales din start gresit 5w30 pt K12c ( chiar daca e in carte). Ma refer ca alegand un 0w20 merge mai relax motorul , protectie mai buna , consum mai mic pe termen lung , cu cat un ulei scade in grade e mai teapan si mai “dotat” / adica baze si pachet aditivare mai de calitate. Daca aveai turbo , da , mai ziceam , 5w30 era ok. Dar pt aspiratul asta de 1.2 … cu 0w20 castigi pe toate planurile. In fine…faci cum crezi mai departe…
-
Pai poate nu a fost chiar alegerea lui, asta i-au pus "baietii" la revizie si cu asta a mers pâna acuma....
Cred ca mai mult de 75% din posesorii de masini nu-si pun probleme existentiale ca noi, ca altfel n-am mai încapea pe forumurile auto.
Aia cu masini noi merg pe încredere, pe ceea ce zic aia din reprezentante, iar cei cu SH merg pe mâna mecanicului ala meserias pe care-l cunosc din copilarie.
-
Bine…m am gandit ca nu este la prima revizie masina fiind din 2017…. Daca la prima revizie mai e cum spui tu de la a doua in sus poti lua fraiele sa mergi pe ce ulei vrei… desi ciudat sa bage 5w30 in K12C…. De regula dealerii sunt setati pe 0w20 pe motorul asta. Dar or mai fii si exceptii mai mult ca sigur. Eu de asta am dedus ca a fost alegerea lui sa mearga pe 5w30.
-
Ignis din iulie 2017, la prima revizie 0W-20, la următoarele 0W-16. Motorul merge perfect, după 45.000 km.
-
Pai poate nu a fost chiar alegerea lui, asta i-au pus "baietii" la revizie si cu asta a mers pâna acuma....
Cred ca mai mult de 75% din posesorii de masini nu-si pun probleme existentiale ca noi, ca altfel n-am mai încapea pe forumurile auto.
Aia cu masini noi merg pe încredere, pe ceea ce zic aia din reprezentante, iar cei cu SH merg pe mâna mecanicului ala meserias pe care-l cunosc din copilarie.
Intr-adevar, 5W-30 de la prima revizie si am continuat cu el. Nu am avut probleme cu motorul in cei 50k km parcursi si probabil as fi continuar tot cu Mobil ales ulterior daca nu as fi citit pe acest forum, la Vitara daca imi aduc bine aminte, despre uleiuri precum Eneos si Ravenol. Si am decis sa incerc si unul japonez. De la Szakal mi-au zis ca sunt facute in Belgia toate celelalte mai putin Sustina - nu stiu ce inseamna asta, ambalate probabil - iar despre Sustina mi s-a spus ca merge si 5W30.
Atata tot, va multumesc pentru raspunsuri, prieteni.
-
Pai poate nu a fost chiar alegerea lui, asta i-au pus "baietii" la revizie si cu asta a mers pâna acuma....
Cred ca mai mult de 75% din posesorii de masini nu-si pun probleme existentiale ca noi, ca altfel n-am mai încapea pe forumurile auto.
Aia cu masini noi merg pe încredere, pe ceea ce zic aia din reprezentante, iar cei cu SH merg pe mâna mecanicului ala meserias pe care-l cunosc din copilarie.
Intr-adevar, 5W-30 de la prima revizie si am continuat cu el. Nu am avut probleme cu motorul in cei 50k km parcursi si probabil as fi continuar tot cu Mobil ales ulterior daca nu as fi citit pe acest forum, la Vitara daca imi aduc bine aminte, despre uleiuri precum Eneos si Ravenol. Si am decis sa incerc si unul japonez. De la Szakal mi-au zis ca sunt facute in Belgia toate celelalte mai putin Sustina - nu stiu ce inseamna asta, ambalate probabil - iar despre Sustina mi s-a spus ca merge si 5W30.
Atata tot, va multumesc pentru raspunsuri, prieteni.
La o revizie, tot Ignis ca si colegul, eu primisem de la service ulei 10W30 Ecstar pt schimb.....la vremea respectiva m-ati criticat , aici, in josul paginii si pe pagina urmatoare
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=8992.50
-
Mda..... daca e Ignis nu mai conteaza ce model e si ce motor au pus japonezii aia pe el.
Daca am început din 2000 cu 5w30 apai sa fim consecventi pâna la final - momentul în care o sa vrem sa punem ulei si nu mai avem unde - ca e electrica.
Te doare mintea ce mecanici priceputi avem.
-
In SUA uleiurile Eneos sunt diferite de cele din Europa?
In primul rand, continental vorbind, site-ul american este diferit optimizat - mai detaliat, mai clar - fata de cel european.
In al doilea rand, pe site-ul american nu gasesc gama Sustina, decat daca este acelasi ulei cu o alta denumire.
-
Despre uleiurile recomandate de producător 0w16/0w20 versus 0w30/5w30.
Uleiurile recomandate de mulți producători auto sunt uleiuri mediocre ce urmăresc încadrarea în normele de poluare și nu protecția la uzură a motorului. Uite, pot demonstra asta cu analize oficiale de ulei la cele recomandate de Hyundai. Nu cred să fie altfel la Suzuki.
Pentru încadrarea în normele de poluare se folosesc uleiuri cu grad mic de vâscozitate, "subțiri", ce reduc consumul de carburant (direct proporțional cu indicatorii de poluare) dar a căror peliculă se rupe mai repede la solicitări mari. Pentru utilizarea de uleiuri puțin vâscoase la motoarele moderne au fost micșorate distanțele între piesele lubrifiate din motor, reducându-se astfell riscul de rupere a filmului de ulei. Cu uleiuri subțiri (gen 0w16 sau 0w20) ești avantajat la consum și la pornirile la rece din iarnă dar teoretic te expui unui risc ceva mai mare de a rămâne fără ungere la temperaturi și presiuni mari. Cum la aspiratele K12C temperaturile și presiunile nu cresc la fel de mult ca la benzinarele cu turbină K14X riscul de rupere a filmului de ulei e scăzut.
Și totuși… Simplificând, pe un taler al balanței ai consum mic și protecție sporită la pornirile la rece, pe celălalt ai protecție mai bună la uzură. Adică HTHS mai mare. Ce alegi?
-
Despre uleiurile recomandate de producător 0w16/0w20 versus 0w30/5w30.
Uleiurile recomandate de mulți producători auto sunt uleiuri mediocre ce urmăresc încadrarea în normele de poluare și nu protecția la uzură a motorului. Uite, pot demonstra asta cu analize oficiale de ulei la cele recomandate de Hyundai. Nu cred să fie altfel la Suzuki.
Pentru încadrarea în normele de poluare se folosesc uleiuri cu grad mic de vâscozitate, "subțiri", ce reduc consumul de carburant (direct proporțional cu indicatorii de poluare) dar a căror peliculă se rupe mai repede la solicitări mari. Pentru utilizarea de uleiuri puțin vâscoase la motoarele moderne au fost micșorate distanțele între piesele lubrifiate din motor, reducându-se astfell riscul de rupere a filmului de ulei. Cu uleiuri subțiri (gen 0w16 sau 0w20) ești avantajat la consum și la pornirile la rece din iarnă dar teoretic te expui unui risc ceva mai mare de a rămâne fără ungere la temperaturi și presiuni mari. Cum la aspiratele K12C temperaturile și presiunile nu cresc la fel de mult ca la benzinarele cu turbină K14X riscul de rupere a filmului de ulei e scăzut.
Și totuși… Simplificând, pe un taler al balanței ai consum mic și protecție sporită la pornirile la rece, pe celălalt ai protecție mai bună la uzură. Adică HTHS mai mare. Ce alegi?
Protectie a motorului la uzura mai buna!
-
Protectie a motorului la uzura mai buna!
Cred ca ai vrut sa spui : Protectie mai buna a motorului la uzura.
-
Protectie a motorului la uzura mai buna!
Da!
Cred ca ai vrut sa spui : Protectie mai buna a motorului la uzura.